• EMMACH

    efterlysning: sånger om barnets namn!

    när mina systrar var små (födda -94 och-96 ) så hade dom vanliga band med massa mysiga och rolga låtar som handlade om dom. En låt gick så här "På Idas frukostbricka, där smakar allting bra...."

    Nå.. är de någon som vet vad bandet heter? någon som vet vad jag menar eller om de finns nåt liknande att köpa? vart i såfall också? :)

    Tack!

  • Svar på tråden efterlysning: sånger om barnets namn!
  • norgesessan

    Lovisa, hur är den skivan? Är det vanliga sånger på den, eller helt egengjorda? Vilka sånger är med, om det är baserat på vanliga?


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • La Lola

    På Åhléns finns det en skiva där de sjunger 5 eller 6 låtar med ett speciellt namn.
    Hedda fick en sån när hon fyllde 1 år.


    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • LovisaTilda
    norgesessan skrev 2010-03-16 13:57:55 följande:
    Lovisa, hur är den skivan? Är det vanliga sånger på den, eller helt egengjorda? Vilka sånger är med, om det är baserat på vanliga?
    Nej, inga vanliga låtar. Jag hade aldrig hört dem innan...Det är 6 låtar med, de finns också i en kareokeversion. Jag tycker att låtarna vänder sig till barn från 3 år och uppåt. Lovisa är 2,5 och hon är fortfarande mer för "i ett hus" och Imse, vimse" och liknande. Detta är lite "tuffare" låtar.
  • La Lola
    LovisaTilda skrev 2010-03-16 13:55:39 följande:
    Vet inte om det är detta du söker...men min dotter fick en skiva med sånger med hennes namn i, i detta fallet var det Lovisa. Finns i vår matbutik och säkert också på nätet...Den heter Sjung mé! Det är en sån här jag menar! www.sagoborgen.se/sjung-me-killnamn.html Var det det du menade?!
    Jamen kolla, det var ju den skivan jag menade!
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tinzi
    La Lola skrev 2010-03-16 13:59:50 följande:
    På Åhléns finns det en skiva där de sjunger 5 eller 6 låtar med ett speciellt namn. Hedda fick en sån när hon fyllde 1 år.
    Fanns den i många namn?
  • La Lola
    Tinzi skrev 2010-03-16 14:06:07 följande:
    Fanns den i många namn?
    Kolla i länken, där står alla namn som finns.
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • MakkaPakka

    Sagoborgens skiva är samma som Åhlens har. Jag köpte min på Åhlens. Den kan även finnas på vissa leksaksaffärer. Jag har sett den men minns inte vart...

  • tille

    På Åhlens finns namnCD med sånger om just dem.
    Där finns även lite ovanligare namn med.

    Lycka till!

  • Chii

    precis det här jag letar efter till min brorsdotter, hade en själv (född 93) men hittar inte det någonstans!

Svar på tråden efterlysning: sånger om barnets namn!