• Nallepuhmamma

    Ge mig tips vad jag INTE får glömma köpa på ullared

    Ska till ullared nu på fredag med familjen.
    Är gravid också men tänkte ni kunde ge mig tips på vad jag bör/måste köpa/ej glömma köpa till barnen och den lille i magen

  • Svar på tråden Ge mig tips vad jag INTE får glömma köpa på ullared
  • millan83
    Mistys Daisy skrev 2010-03-18 15:44:50 följande:
    Hänger på här med! Skall ner med bara vi hittar någon dag som passa mig, sambo, mamma och pappa...Löningshelg och påskhelg e nog inge vidare? Eller va tror ni?Spjälsängar...skrev någon, har dom det där?!!! Är dom något bra? Vad kostar dom?Åh, skall bli så jäkla kul att åka dit!!!!
    Jag har en vit vagga därifrån, tror vi gav 699:- för den. Den är jättefin och bra Men de kan tyvärr inte ha den så länge, eftersom den inte går att sänka i botten sen när de kan sätta sig upp. Men jag hade den i 6 mån eller nåt iaf tror jag innan vi bytte till spjälsäng.
    Lucas 080603
  • KajsaOskar

    ska till ullared imorgon och inhandla bebisprylar! Aldrig tidigare varit där och detta ska verkligen bli en upplevelse!

    Vad bör jag absolut köpa med hem?! har dom fina bäddset till spjälsängar?!

  • Kina79
    KajsaOskar skrev 2010-03-18 18:19:27 följande:
    ska till ullared imorgon och inhandla bebisprylar! Aldrig tidigare varit där och detta ska verkligen bli en upplevelse! Vad bör jag absolut köpa med hem?! har dom fina bäddset till spjälsängar?!
    Det finns som sagt/skrivits hur mkt bebisprylar som helst där

    Bla:
    Spjälsäng
    vagga
    sängkläder (bla barbapappa) både till säng/vagga/vagn
    täcke både till säng/vagga/vagn
    kudde
    mobiler
    gosedjur
    badbalja
    skötbord
    skötbäddar
    filtar
    kläder
    nappar
    nappflaskor
    lakan
    vagnar
    babyskydd
    amningskudde
    babysitter
    madrass
    plastad frotté
    tvättlappar
    våtservetter
    babyolja
    babymössor
    badcaper
    napphållare
    haklappar
    välling/ersättningsdoserare

    Jag var där igår och ändå är jag avundsjuk på er som ska dit
  • KajsaOskar

    Gud vilken bra lista!  Jag ska dit imorgon. Jag hoppas de finns gott om toaletter för jag blir kissnödig heeela tiden! Ska ladda upp och köpa med lite godis så jag håller mig pigg

  • Maria222

    Lägger i favoriter. Jag ska skriva ner alla bra tips, ska dit i  april och det är helt underbart att vi väntar smått igen så jag kan handla på bebisavdelningen denna gång!!


    Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Lia och bäbisen
    KajsaOskar skrev 2010-03-18 18:30:45 följande:
    Gud vilken bra lista!  Jag ska dit imorgon. Jag hoppas de finns gott om toaletter för jag blir kissnödig heeela tiden! Ska ladda upp och köpa med lite godis så jag håller mig pigg
    Jodå, dels hittar du toaletter utanför bygget och på parkeringen (fast de är inte jättkul), och sen finns det bara en liten bit in i affäret på vänster sida, många och brukar gå fort även om de är kö. Sen finns det även när man har "rundat" första fikastället så at säga, men det är nog bara 2 st där tror jag... Och så kan du köpa kakor o gottis med ärjag rätt säker på, och annan fika på två ställen inne i butiken...finfint ställe det där serru ;) Brukar lämna min sambo med lite fika så han inte blir så kinkig, haha...
  • Nallepuhmamma

    Då är man hemkommen från en hel dag innen på ullared

    Alltid liksa skoj och redan är det dags att spara för kommande gång i Juni månad nu

    Då jäklar blir det ännu mera åt bebben också.

    Himmelriket

  • naalliie
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-19 17:42:54 följande:
    Då är man hemkommen från en hel dag innen på ullared Alltid liksa skoj och redan är det dags att spara för kommande gång i Juni månad nu Då jäklar blir det ännu mera åt bebben också.Himmelriket
    Åhh, kan du inte skriva lite om vad du köpt och priser. Ska dit på onsdag =)
  • glaad

    Ja vore underbart om du kunde skriva vad du köpt med lite priser. :) Vet du möjligen inte vad en vit spjälsäng kostar?

    Tack på förhand!

  • NärkommerBuset
    KajsaOskar skrev 2010-03-18 18:30:45 följande:
    Gud vilken bra lista!  Jag ska dit imorgon. Jag hoppas de finns gott om toaletter för jag blir kissnödig heeela tiden! Ska ladda upp och köpa med lite godis så jag håller mig pigg
    Hittade ni något roligt??
Svar på tråden Ge mig tips vad jag INTE får glömma köpa på ullared