Inlägg från: crazy mom |Visa alla inlägg
  • crazy mom

    Hur vet man om man har mögel i huset?

    Jag är sån där typ som är superkänslig. Jag mår skit när jag är i lokaler som är drabbade. Kan känna bara på lukten när jag kommer in.
    När vi flyttat in i vårt hus höll jag på att knäckas av lilla toan och var helt förkrossad och tänkte att vi gjort en dålig affär med mögeltoa. Det visade sig sedemera att förra ägaren "glömt" städa under duschkabinen där hundhår samsades med människohår och hundleksaker. Bläää....

     Primära fysiska tecken på mögel i omgivningen är att man får allergiska reaktioner, ont i huvudet...

    Ang. sitt hus gäller det att regelbundet titta till vind och källarutrymmen, lukta, titta efter konstiga fläckar, kolla avlopp

    Googla på upptäcka mögel så finner du en mängd länkar bra sidor med info. =)

  • crazy mom

    Installera luftvärmepump kan ju vara klokt om man vill undvika fukt och få bra klimat inomhus...
    Det är en rätt stor investering, men kan löna sig på sikt...

  • crazy mom

    Men då tänker jag såhär...

    Om ni följer någon av checklistorna på facksidorna, inte har något speciellt symtom så kanske du kan börja känna dig lite lugn.

    Att ha hus är ju "rätt läskigt", mycket kan paja osv. Men man får ta det lite lugnt annars stressar man nog ihjäl sig =)

Svar på tråden Hur vet man om man har mögel i huset?