• Sirling

    Sett några annorlunda hus på sistone? Nr 5!

    Se hit husknarkare!

    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m42508659.html - gamla tråden - gå in och njut av alla tänkbara och otänkbara hus till salu... rys, skratta, gråt och förfäras över det vi hittat!
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m44880055.html#replyformanchor - den nyare gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m47330176.html-
    den näst nyaste gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m49452969.html den nyaste gamla tråden...

    Ser du något du älskar eller hatar kanske?! Släng ut dina länkar här!

  • Svar på tråden Sett några annorlunda hus på sistone? Nr 5!
  • lollsanT
    Jeanette69 skrev 2010-03-23 10:21:32 följande:
    Åh, va' avis jag blev nu! Har alltid drömt om att bo i ett sådant hus men sitter nu en funkisvilla från 40-talet.
    Haha, jag kan ju inte säga detsamma om att jag är avis på dig men ni kanske har ett färdigt hus
  • Jeanette69
    lollsanT skrev 2010-03-23 16:54:16 följande:
    Vi bygger ett från fiskarhedenvillanwww.fiskarhedenvillan.se/sv/vara_hus/1-12-pla.../Här är vårt, inte klart än men ändå dammsjostigen.blogspot.com/
    Menar inte att bli för gå-påig och frågvis men fick Villatidningen idag och där fanns en annons för just Fiskarheden-villan ni ska bygga. Kostar den bara 775.000 kr?????? Är inte det väldigt billigt? I annonsen i tidningen ingick kök och vitvaror. Jag tycker det verkar vara ett kanonhus! Vi ska bygga ut vårt hus och göra ett taklyft men när jag ser priset på huset undrar jag om inte det blir billigare att riva vårt och bygga ett helt nytt. Sorry OT men blev lite nyfiken...
    Sirling skrev 2010-03-24 08:27:47 följande:
    Jeanette: Jag är mer avis på dig, älskar 40-tals funkis!
    Tack! Huset är ju väldigt enkelt (som ett funkis ska vara) men på övervåningen finns små vinklar, vråer och underbara vindar som jag älskar!
    Världens Bästa Isabelle
  • lollsanT
    Jeanette69 skrev 2010-03-24 09:31:59 följande:
    Menar inte att bli för gå-påig och frågvis men fick Villatidningen idag och där fanns en annons för just Fiskarheden-villan ni ska bygga. Kostar den bara 775.000 kr?????? Är inte det väldigt billigt? I annonsen i tidningen ingick kök och vitvaror. Jag tycker det verkar vara ett kanonhus! Vi ska bygga ut vårt hus och göra ett taklyft men när jag ser priset på huset undrar jag om inte det blir billigare att riva vårt och bygga ett helt nytt. Sorry OT men blev lite nyfiken...
    Ja, det är ju själva byggsatsen som har det priset. Men det stämmer att kök och vitvaror ingår.
    Nu har vi valt att uppgradera hela köket, vitvaror. bänkskivor osv. Vi har även kaklat både badrum och tvättstuga och lagt in ekparkett så vi har valt ganska dyra tillbehör. Med huset, garaget, tomt, installering av jordvärme, vvs, el osv så har vi nog lagt ner 2,5 miljoner.
Svar på tråden Sett några annorlunda hus på sistone? Nr 5!