• Äldre 19 Mar 12:59
    28117 visningar
    54 svar
    54
    28117

    Hur bra är Vincent skor och Kavat???

    Ska köpa skor till vår lille 1-åring som har börjat gå. Var inne på Vincent shoe igår och såg ett par "lära sig att gå" skor. Expediten var supertrevlig och dom hade massor med fina skor där. Priset är ju lite högre, men samtidigt är det ju skinn skor så då är dom ju lite dyrare.

    Undrar om det är någon som har köpt Vincent skor och vad ni tycker om dom?? Är dom hållbara och så bra som det sägs?? Är Kavat eller Pax bättre??


    ♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Vår älskade Leo kom 090301 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
  • Svar på tråden Hur bra är Vincent skor och Kavat???
  • wholel­ottaro­sie
    Äldre 19 Mar 13:29
    #11

    Tycker PAX har varit superbra. Hade ett par riktigt stadiga sommarkängor i skinn när dottern lärde sig gå och de var jättebra. Fick även ärva ett par PAX vinterstövlar som håller värmen grymt bra, dottern går bra i dem och har än så länge inte blivit blöt om fötterna trots mycket väta ute.

  • Föräls­kad
    Äldre 19 Mar 13:30
    #12

    Vincent skor jag har köpt har varit för smala upptill, i skaftet, så inte min dotter har kunnat haft de. Alltså hennes vad är för bred och då är min dotter inte alls överviktig utan normalviktig tjej.
    Jag har ett par helt nya skor hemma som jag inte vet vad jag ska göra av.

    Kavat är superskor, jag är riktigt nöjd med Kavatskorna som hon har. Jag hade Kavat sandaler förra sommaren och har Kavats vinterkängor nu. Har ingenting dålig att säga om Kavat.
    Jag tycker inte Kavatskorna är dyra, vill man sälja det sedan så får man tillbaka mer än hälften alltså har det inte kostat så mycket.. Fast jag ska behålla skorna som dotterna har haft som minne av hennes första skor..

  • Äldre 19 Mar 13:32
    #13

    Min mamma har jobbat med skor i över 25 år! Enligt hon finns det inget bättre än kavat för ett par barnfötter. Vi har enbart kavat till vår son, alla årstider! Dessutom så har dom toppen andrahandsvärde!

  • Äldre 19 Mar 13:33
    #14

    Fördelen med Kavat är också att de har fasta stoleksmått, så om man mäter barnets fot kan man enkelt beställa på tex ellos till halva priset och veta vilken storlek som passar.
    Jag har haft några PAX skor till mina barn som "första gå skor" och de har jag varit nöjd med samt gympadojor som gick söder snabbt, inte så kul!


    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Äldre 19 Mar 13:35
    #15
    twix skrev 2010-03-19 13:25:29 följande:
    Jättebra att höra vad ni tycker eftersom jag inte vet något om barnskor alls. Hur mycket dyrare är Kavat skor egentligen??UBJ och Miis Piis - Ni skriver att Vincent är ok, går skorna sönder lätt? varför är Kavat så mycket bättre??Ska ut på stan imorgon och titta på skor, då ska jag även kolla in Ecco och Kavat.
    Prova och mät (både sko och fot) är också heta tips .
  • Föräls­kad
    Äldre 19 Mar 13:53
    #16

    Ts: Jag har för övrigt ett par nya Kavat skor i stl.19 som jag köpte till halva priset innan jag visste vad dottern skulle ha för storlek innan hon började gå. Mörblå och svarta. Hon använde aldrig dessa skor, de var för små åt henne. Jag gav 250 kr för de, hade kostat 500kr. Skulle du vara intresserad av dessa kan du inboxa mig.

  • MyStyl­e
    Äldre 19 Mar 13:55
    #17

    Har ingen erfarenhet av Vincent men Kavat skor är kanon! 
    Vänliga mot foten och hållbara! Köper Kavat så ofta det går, gillar även Kangoo... 

  • UBJ
    Äldre 19 Mar 15:24
    #18

    Min son har haft ett par vinterskor fr Vincent och de höll ok, men årets Ecco är oslagbara i mitt tycke! De gymapskor vi köpte på Vincent var söta, men inte så sköna enl sonen. Jag tycker dock att de har fantastiskt fina skor och kan gärna köpa skor där, men främst skor som inte används dagligen.

    Timberlandskor är jag jättenöjd med. Dyra de också, men bra hållbarhet och "snabba" enl min son.

  • Äldre 19 Mar 15:24
    #19
    Förälskad skrev 2010-03-19 13:53:06 följande:
    Ts: Jag har för övrigt ett par nya Kavat skor i stl.19 som jag köpte till halva priset innan jag visste vad dottern skulle ha för storlek innan hon började gå. Mörblå och svarta. Hon använde aldrig dessa skor, de var för små åt henne. Jag gav 250 kr för de, hade kostat 500kr. Skulle du vara intresserad av dessa kan du inboxa mig.
    Jättesnällt att du frågade, men sonen har storlek 21/22 (beroende på skon) efter att vi mätte i affären igår.
    ♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Vår älskade Leo kom 090301 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
  • Äldre 19 Mar 15:25
    #20
    galnevale skrev 2010-03-19 13:27:50 följande:
    vi bor ganska nära kumla där kavat har sin fabriksförsäljning och där kan man spara runt 150kr på att köpa på plats.
    Kanon att bo så nära!!! {#lang_emotions_laughing}
    ♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Vår älskade Leo kom 090301 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
Svar på tråden Hur bra är Vincent skor och Kavat???