• McYama

    Fortfarande gravid trots minskade symptom???

    Hej!

    Jag kan säkert tyckas vara jättenojjig nu, men jag vill gärna få höra att jag inte är ensam om att må i princip som vanligt!?!??!?!? Jag är i v8+4 i min första graviditet och har börjat oroa mig jättemycket de sista två veckorna eftersom jag mår så himla bra!

    De första veckorna hade jag alla möjliga typer av symptom såsom lätt yrsel, jättekänslig näsa, ömma bröst, kissade jätteofta, molvärk etc. Men för två veckor sedan har allt sånt mer eller mindre försvunnit. Jag har pratat med BM två gånger, men hon säger att allt är normalt så länge jag inte får ont och börjar blöda. Jag blir så himla frustrerad och framförallt orolig när jag läser hur dåligt alla mår och vilka känningar de har.

    Det jag kan säga att jag har är lite ömma bröst (men inte lika ömma alls som de var först), tendens till att få finnar och det brukar jag inte ha, sen så har jag även fått väldigt fett hår. Kan inte säga om jag är mer trött än vanligt eftersom jag normalt sett är en trötter... Gjorde ett nytt graviditetstest i förrgår och det visade att jag fortfarande är gravid. Snälla kan någon lugna mig och säga att ni känner igen er?!?!?!

  • Svar på tråden Fortfarande gravid trots minskade symptom???
  • Mika86

    jag kände med så min andra graviditet men ut kom en pojk sen så jag va i högsta grad gravid trots att jag mådde som vanligt o lite symptom som kom o gick

  • alkemi

    Man brukar ju tala om " spökveckor" när alla symptom upplevs försvinna, eller när kroppen vant sig vid dem ( när exakt som dessa är vet jag dock inte, men de är i början) Nu är jag gravid i v. 26 och jag har nästan varit helt förskonad från sympom eller krämpor, i början önskade jag kanske att jag skulle må lite illa osv för att jag fått för mig att det hör till, nu är jag tacksam hoppas att resten av graviditeten går lika bra :) Det går bra ska du se


    Man måste vara vaken för att göra verklighet av sina drömmar
  • hellajo

    Jag känner igen mig i dig, hade massa symptomer i början och inget sen, gjorde en massa cb tester och de visade plus varje gång. Hade små blödningar de första 8 veckorna. Idag är jag i v 34 och mår lika prima som jag gjorde i v8 och lill pyret är livligt värre vissa dagar och lugn vissa dagar. Så länge bm säger att allt är bra så kan du vara lugn. Lycka till med graviditeten..

  • Miamorebambino

    väntar tvillingar,och  symptomfri      sedan v  6!!! Får växtvärk en   gång  i
    veckan  .Är i  v11.Så njut din graviditet{#lang_emotions_smile}

  • skuggspel

    Är du orolig, ring din bm (barnmorska).  Det är inte fånigt, det är därför vi har mödravård, för att de ska kunna kolla om något är fel. För vissa försvinner alla symptom utan att det är den minsta fara (en av mina bästisar var säker på att hon var skengravid {#lang_emotions_smile} vilket hon knappast var) och för andra går det inte lika bra (en annan vän förlorade nyligen sitt barn precis så- hon kände inget längre)

    Här på FL kan ingen säga vad som gäller just dig, vi kan bara referera till oss själva.

    Hoppas allt är strålande med ditt knyte, men det är grymt onödigt att gå och oroa sig, du, jag, dina föräldrar, mina föräldrar har betalt skatt för att du helt gratis ska ha någon att fråga som kan ge ett säkert svar.

  • rednose

    Så där var det för mig oxå. Sen kom allt möjligt tillbaka. haha! Ropa inte hej än.
    jag är i vecka 27 nu och har härlig halsbränna, underbara foglossningar och jäkligt ont i huvudet! Tjoho!

  • Olivblomma

    Åh TS, jag var med om exakt samma sak när jag väntade min dotter!

    Jag hade många tidiga symtom, kraftigt illamående, oerhört ömma bröst, extrem trötthet, kissade mängder etc..

    Plötsligt, i vecka 8+3, försvann allt -poff- över en natt. Och jag menar ALLT.
    Jag kände inga som helst symtom längre.

    Ringde BM som också tyckte det lät oroväckande. Jag var helt övertygad om att graviditeten hade "avstannat" (som BM så vackert uttryckte sig), och kunde inte med att hålla huvudet kallt och vänta på att "det skulle visa sig" som var det tips jag fick..

    Jag ringde och bokade tid för privat UL - och vi fick se vår lilla bäbis, med pickande hjärta och allt. Nu ligger hon här brevid mig och sover, 3 och ½ månader gammal :)

    Kan tillägga att i mitt fall (efter 3-4 dagar) kom symtomen åter igen.
    Aldrig har jag väl varit så glad över att ligga med huvudet i toalettstolen

    Barnmorskan som utförde det tidiga UL sa att det är ganska vanligt förekommande att symtom kommer och går periodvis. Försök vara glad över att du slipper besvär :)

    LYCKA TILL!


    Barn är nycklarna till paradiset.
  • McYama

    Tusen tack för alla svar o uppmuntrande ord!! Det värmer att höra att jag inte är ensam!!! Har ringt till BM o har fått tid för UL nu i samband med KUB/NUPP och det kommer att bli den 12/4 om allt går bra tills dess. Fast det är så jäkla långt dit bara!!
    Nu ska jag dock försöka ta det lugnt och njuta av att vara gravid och må bra!! Enligt min BM så är det rätt så ovanligt med MA som inte kommer ut på flera veckor och så länge som jag varken blöder eller har ont så måste jag själv tro att jag faktiskt är gravid. Fast om jag hade haft möjlighet att göra privat UL så hade jag nog gjort det...

    KRAMAR!!!

  • Flickan och kråkan

    Symptom och missfall är inte kopplade till varandra. Man kan få mf/ha fått ma med inga symptom, med massor av symptom, med minskade symptom och med ökande symptom. Vilka och hur mycket symptom man har handlar huvudsakligen om hur känslig kroppen är för hormonförändringen som sker i och med graviditeten....och även vid ett mf/ma så försvinner inte dessa hormoner ur kroppen ögonblickligen.....det tar tid. Jag har haft jättelite symptom överlag...och de stackars ynkliga jag haft försvann efter första veckorna. Var glad för att du har en samarbetsvillig kropp. Jag har två lätta graviditeter och två lätta förlossningar bakom mig.....och två barn - 2 år resp. 10 månader. Lycka till!

  • McYama
    Flickan och kråkan skrev 2010-03-20 14:10:16 följande:
    Symptom och missfall är inte kopplade till varandra. Man kan få mf/ha fått ma med inga symptom, med massor av symptom, med minskade symptom och med ökande symptom. Vilka och hur mycket symptom man har handlar huvudsakligen om hur känslig kroppen är för hormonförändringen som sker i och med graviditeten....och även vid ett mf/ma så försvinner inte dessa hormoner ur kroppen ögonblickligen.....det tar tid. Jag har haft jättelite symptom överlag...och de stackars ynkliga jag haft försvann efter första veckorna. Var glad för att du har en samarbetsvillig kropp. Jag har två lätta graviditeter och två lätta förlossningar bakom mig.....och två barn - 2 år resp. 10 månader. Lycka till!
    TACK!!! Detta svar har hjälpt mig supermycket!! Så tydligt har jag inte sett det tidigare, men det är klart du har rätt!!
    Kram!!
Svar på tråden Fortfarande gravid trots minskade symptom???