• Sophiebysophie

    Tips på en bra o täckande foundation så man får slät hy som kändisarna

    Hej

    Vill ha tips på en bra foundation som täcker bra då jag har stora porer och blir lätt rödflammig. Jag har ljus hy och blandad både fet och torr hy.

    Jag har provat alla möjliga men blir aldrig nöjd, provat maxfactor olika, loreal olika (dock inte nya studio secrets), isadora..

    Jag såg en tjej på ica häromdagen och hon hade sminkat sig så snyggt, hade fin jämn hy, man såg dock att hon va sminkad.

    Ge mig tips tack! o gärna ett bra puder att ha över

  • Svar på tråden Tips på en bra o täckande foundation så man får slät hy som kändisarna
  • Mia skönhetsexperten

    Jag vill bara påpeka att kändisar vi ser på bild är oftast retusherade och är inte riktlinje för vilka underlagskrämer som täcker bäst och naturligast. 
    Förutom gener och att sköta sin hudvård med rengöring, fukt och skydd finns det givetvis smink. Men det är så individuellt vad man behöver och det handlar även om tycke och smak. Personligen föredrar jag en hud med ganska mycket lyster nästan åt det glansiga hållet. Jag har hittat en underbar Bas från Armani Cosmetics som ger mig det och fukt. Men jag är i 40-årsåldern och ju äldre huden är behovet generellt större av fukt. Huden ser ungdomligare ut än en mattare yta.
    Vår Elin Fagerberg på Gazet.se använder underlag från the Body Shop och har en porslinshud redan innan. Hon är mycket yngre.
    Men det finns otaliga baser för olika hudtyper och effekter.

    Jag skulle råda dig att använda hudvård som dämpar din flammighet. Och dina stora porer kan du med en primers hjälp få illutionen av att dom är avsevärt mindre. En primer jag tycker mycket om är från LÓreal Secret Systems.

    Gå på ansiktsbehandling och få skräddasydd  ansiktsvård till just dig och din hud.

    Lycka till.  

Svar på tråden Tips på en bra o täckande foundation så man får slät hy som kändisarna