• Anonym (trist­ess?)
    Äldre 24 Mar 18:08
    5065 visningar
    26 svar
    26
    5065

    tappat lusten

    Tappade lusten för sex när jag fick barn för 5 år sedan. Njuter inte av det, blir aldrig upphetsad, väljer tv tittande istället för att umgås med maken...
    Nån som känner igen sig? Var tidigare VÄLDIGt sexintresserad, misstänker att det var en av mina största attraktionekrafter för min man.
    Blir det bättre?... det hjälper INTE med raff-set.....

  • Svar på tråden tappat lusten
  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 15:54
    #2

    tror inte jag är din fru för min man gillar inte internet....
    har hon samma symptom

  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 16:18
    #4
    redneck girl skrev 2010-03-26 16:07:25 följande:
    men har du verkligen försökt.....att hitta tillbaka.
    JAG HAR FÖRSÖKT OCH FÖRSÖKER VARJE DAG- JAG HAR IBLAND SEX UTAN ATT HA LUST MED DET MEN GÖR DET FÖR MIN MANS SKULL
    KÄNNER INTE FÖR DET . ÄR ALDRIG UPPHETSAD.
  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 27 Mar 13:12
    #7

    jag tror inte det är ett hormonfel. Vad skulle det vara för hormon?Jag tror inte man har lokaliserat sexlust- hormon än. så vitt jag vet.
    det är  iallefall tråkigt att onte kunna mötas på samma lust nivå. Men jag märker att lusten kommer lite tillbaks när jag är ledig några dar eller mer. jobbar väldigt hårt och intesnivt med stort engagemang. Det som blir över går till sonen . inget över til mannen...

  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 27 Mar 13:32
    #9

    livet var ju lite roligare när vi möttes på samma" lust nivå".

  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 09:47
    #11

    ja- anonym(hmm) som går i familjeterapi- får ni några tips?
    Jag får oftast bara förebråelser och insinuationer om att jag ärhämmad och har psykiska besvär. Men många har ju det här problemet. Är det ingen som löst det?

  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 20:49
    #15
    Anonym (S) skrev 2010-03-28 11:41:47 följande:
    Ta reda på VARFÖR ni (för jag såg att det var fler än ts med detta problem) inte vill ha sex. Det finns alltid en orsak man inte ska blunda för, beror det på mannens brist att hjälpa till med vardagslivet? Beror det på jobbstress? Blir så trött när människor tror man kan få något gratis.. att tappa lust till sex är ett symptom på att något i relationen är fel det är inte ett problem som bara uppstår ur tomma intet. Sen verkar många kvinnor som tappat sin sexlust vilja ha tillbaka den enkom för att göra sina män nöjda och glada.. makes me sick.
    Vi är här på tråden för att ta reda på varför. För att få tips just för att vi INTE tror att det är gratis.
    JAg vill göra min man glad och jag vill själv vara glad. Innan barnbafödandet hade jag en stor och stark sexlust- Jag vill hitta tillbaks till den för VÅR skull. Jag blir glad om min man blir glad . Därfrö ber jag om tips ej om förebråelser-
    och REdneck Girl - ¨jag förstår att  man tillsist lämnar en relation som inte ger sexuellt utbyte. Men först försöker man. 
    Jag ärlskar min man- han har gått genom mt för min skull och jag för hans . vi lämnar inte varandra i första taget..
    Jag vill fortfarande gärna ha tips från dej som går i familjeterapi.
  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 08:14
    #19
    Anonym (Samma situation) skrev 2010-03-28 23:07:45 följande:
    Jag är i samma sitts. Vi har en liten kille som fyllde nyss ett år i dagarna här. Och min sambo har ingen sexlust heller. Det är alltid jag som får ta intiativet. Hon ska alltid sova tidigt eller har ingen lust. Som kille så blir man bara mer o mer frustrerad vi har en son ihop och det vill man ju inte ge upp  i första taget. Terapi fungerar inte kostar bara en jävla massa pengar. I alla fall inte i vårat fall. Jag har varit ute och vart på krogen och träffat andra tjejer och vet inte vill ju självkart inte vara otrogen. Har vi sex jag o min sambo så är det alltid jag som får göra allt för att hon ska få det skönt. Hon vill aldrig göra något för mig. Vet inte vad man ska göra älskar ju henne men ja känner sig frustrerad och ledsen. Sen ses vi killkompisar ibland och man pratar ju om sex. Vad gör man då jo sitter o ljuger för att inte verka dålig. Nej jag skäms kan inte en säga sanningen till mina vänner........
    Tack för ditt ärliga och begripliga inlägg.  Har du tänkt på ngt att göra?
    Jag skulle vilja att min man sa tärr ut till mej sånt här. .. Jag tror inte han är otrogen- vår kärlek är så cementerad men jag tror inte han säger hela sanningen. Vad vill du att din sambo ska göra? Om du kunde förelså ngt tan att vara rädd för hennes reaktion?
    Anonym (S) skrev 2010-03-28 22:57:37 följande:
    Bara du själv vet svaret till din brist på lust.. tänder du på andra män än din man tex? är det där felet ligger eller har du tappat lust till ALLA män?  menar att om man kan känna attraktion till andra än sin partner så är det ju inte ens lust det är fel på..Förebråelse? startar du trådar för att få höra andras åsikter eller för att höra det du själv vill hörs?
    suck... blir det ännu en sån tråd.... Jag vill gärna ha tips och synpunkter. Gärna oväntat och från andra vinklar.  Svarar du på trådar frö att bli av med frustration typ " makes me sick" etc....? Om du har något tänkvärt att bidra med så försvinner det i den bistra leveransen...
  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 10:11
    #21
    Anonym (S) skrev 2010-03-29 09:01:30 följande:
    Du väljer att tolka det på det sättet, gör det! Men min avsikt är INTE att förebrå dig på något sätt, varför väljer du att se det så? "Makes me sick" var inte menat till dig utan sådana människor som enbart vill få tillbaka sin lust för sina mäns skull. Herregud, var är ditt självförtroende?
  • Anonym (trist­ess?) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 14:04
    #24

    fredrikb68: tack för ett fint och konstruktivt svar- det där med att prioritera  i rätt ordning var nog huvet på spiken. Svårt bara när man är fast i en prestations karusell. Ska faktirlkt byta jobb och gå in med lägre ambitionsnivå- har man jobb som bygger på ens kreativa insats och där man blir hårt bedömd och kritikn ofta är hård  så kan ju jobbet ta hur mkt plats som helst så gäller det att se till att det finns plats för de som är en kärast- och inte är det mina arbetskamrater och min chef...
    du har verkligen en poäng. konsten är ju att få till det i verkloga livet-ibland är livet en rävsax

Svar på tråden tappat lusten