• Äldre 28 Mar 17:21
    3836 visningar
    15 svar
    15
    3836

    Jag blir så arg... vad säger lagen? Halvlångt inlägg.

    Vad är det för jobb? Personlig assistans? I så fall, inom kommun eller privat anordnare? 


    - www.emmixen.se - en artonårings hemsida om ett liv med en neuromuskulär sjukdom -
  • Äldre 28 Mar 21:46
    #13

    Om det handlar om personlig assistans finns det ingen lag som säger att man måste vara två för att använda en lift. Det rekommenderas att vara två, men jag tror det bara är med golvlift. Och som sagt, det är bara en rekommendation. Här är man alltid bara en när man manövrerar liften.


    - www.emmixen.se - en artonårings hemsida om ett liv med en neuromuskulär sjukdom -
  • Äldre 4 Apr 17:09
    #15
    Nagoyam W skrev 2010-04-04 16:54:10 följande:
    Nej vi är inte personliga assistenter vi är undersköterskor men jobbar inom hemsjukvärden. Det handlar om en stå lift och man är själv när man ska sätta någon på toa. Inte det lättaste alla gånger. Det är delande meningar på jobbet. Men vi får se hur det går.
    Jag förstår att det inte är det lättaste. Har du kollat upp vad som gäller? Det måste stå någonstans!
    - www.emmixen.se - en artonårings hemsida om ett liv med en neuromuskulär sjukdom -
Svar på tråden Jag blir så arg... vad säger lagen? Halvlångt inlägg.