• Nani82

    Lilla Decembertråden -08 med sina bebisar! Nr: 6

    {#lang_emotions_flower} Hej och välkomna till oss! {#lang_emotions_flower}

    Ett gäng mammor som fått bebisar/syskon i december 2008.
    Nu fortsätter vi att prata om allt och inget och länkar till en del skoj även 2010.
    Vi hoppas på ett lika trevligt forum 2010 som åren innan.
    Hälsar även nya välkomna om ni vill hänga på. {#lang_emotions_gravid} Nu är det även syskon på G i denna tråd! *spännande*

    Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m49674963.html
  • Svar på tråden Lilla Decembertråden -08 med sina bebisar! Nr: 6
  • Matsina

    God morgon, min älskade man lämnade Savanna på förskolan imorse så jag har redan hunnit ner i tvättstugan dammsugit fixat disken och städat toaletten =) nu e det snart dags att bytta i tvättmaskinen.
    Savanna är friska och vi andra mår bara bra =) Jag går ju hemma nu och tycker att tiden ska gå lite fortare så den lille killen ska komma.


    Savanna 2008-11-26
  • prinsbus

    Hej, hej!!

    Låter som du mår gått iaf Matsina! Har du planerat mer/mindre innför denna förlossning??

    Här börjar J hoppa över fmvilan. Hon testar och grejjar med ALLT hon kommer över. Hon är säker på sig själv och är inte speciellt rädd.... Hon fixar att ta på byxor helt själv, himla duktigt tycker vi förstås! ;)
    Men det tar eeeeeeeeeeevigheter att få henne att somna ordentligt på kvällen.... gärna över 1h.....

    Drutten, hade ni sett Mora träsk?? De e ju störtsköna!! :) Hoppas att de kommer hit till sommarn som d brukar, då ska vi dit å se dem..

    Har ni pyntat och förberet innför årets godishelg eller?? Har ni tradition med påskbrev eller är det leta ägg som gäller??

  • Matsina

    Prinsbus, ja jag mår toppen! Kan känna mig klumpig imellan åt och känner även av foglossningar från och till.
    Min plan är inte så stor denna gång, jag tänkte testa på akupungtur annars tar ja det som de kommer. Ska försöka undvika smärtstillande denna gång med men får se hur de går =)


    Savanna 2008-11-26
  • jakeline

    ugg vi måste umgås med min far och hans tantalurs familj på påskafton istället för att åka upp till svärfar som vanligt. Men tänkte att det kan vara skönt att ha det gjort. Slipper man tjatet ett tag till. det vore ju en sak om vi skulle ses hos pappa, men nej vi måste hem till henne. mupp

    Jag har varit ledig två dagar nu och haft skrutt hemma. Så skönt! :) De har nämligen äntligen kommit sig för att tapetsera om vårt hiskeligt fula sovrum! Yes! nu är det ljust och fint i stället för rödoranget coh fult.

    Idag var vi på bvc, skrutt stoltserar nu med 80 cm och väger 11,6. Precis lagom med andra ord!

    Kom även iväg till frissan. Så skönt att bli av med det slita tunna skithåret. Nästa gång blir det fanimig kort tror jag... Någon som har något tips på hur man ska få håret tjockare? Jag mottager dem mer än gärna!


    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Pearl22

    Hej hej *vinkar* Det var inte igår va!? :) Jag är ju som vanligt kass på att skriva i tråden... läser alltid men skriver aldrig typ :-P Jaja... Jag är mammaledig på heltid nu igen, efter strul med jobbet...men det kanske jag redan sagt? Kommer gå hemma fram till 1 augusti hade jag tänkt, då räcker föräldradagarna ganska precis och vi håller tummar och tår för att Meja ska få dagisplats tills dess... annars har vi inget annat val än att ta ett tillfälligt dagis någon annan stans i stan.

    Vi ska åka upp till svärföräldrarna i Malå över påsk, vilket vi gör varje år. Ser fram emot fint väder så vi kan sitta ute vid öppen eld och steka fläsk mmmmm!!

    Har ni köpt påskägg eller liknande till era små? Funderade på om jag skulle göra det till Meja, men kom fram till att hon nog inte skulle uppskatta det så värst mycket...kanske mer nästa år skulle jag tro.

    Jakeline: Har du provat osis dust it? Det är ett puder man har i hårbotten som gör att man får massa volym. Tuperar man lite på det så blir det megavolym :)

    Nu ska jag se lite TV innan jag stupar i säng...

    Men hörni, GLAD PÅSK!! {#lang_emotions_flower}

  • Matsina

    Jakeline här är en till som har varit hos frisören =)  Jag färgade en rödbrun färg och klipte av c 1½ dm och lugg. Är nöjd men är ovan att se mig själv kommer nog ta ett tag att vänja sig =)


    Savanna 2008-11-26
  • jakeline

    Slania, nej inte än! Men jag har hört talas om den! ska tydligen funka riktigt bra. ska nog ta och köpa lite vitaminer också... det skadar ju aldrig liksom.


    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Matsina

    Slania vi har köpt ett påsk ägg till Savanna men fyllde det med ett litet packet dupplo. Hon gillar det så de va kul att få några fler delar.


    Savanna 2008-11-26
Svar på tråden Lilla Decembertråden -08 med sina bebisar! Nr: 6