• Anonym

    misshandlar han mig psykiskt?

    Har en pojkvän sen ungefär ett halvår tillbaka, vi umgås konstant o har gjort sen vi träffades.
    efter ca 2 månader började vi utforska våra sexuella sidor tillsammans o tog in en extra tjej för en trekant.. även en annan tjej efter det.
    båda tyckte vårat förhållande blev starkare o vi kom varandra närmare..
    sen började hans intensivt sökande efter fler tjejer vi kunde träffa, jag var med på det, men sen helt plötsligt börjar jag bara bli svartsjuk, vi pratar om det, men han fortsätter, jag mår dåligare o dåligare, drar mig tillbaka, han börjar bli sur när jag inte vill vi ska träffa någon, för han "gör ju detta för min skull"..
    hur som helst, tiden går o förra veckan skrev jag ett brev till honom om att jag inte längre vill ha det såhär, jag pallar inte av att vi ska ha med tjejer just nu, jag ber han avsluta allt det, o satsa på oss istället, att jag mår dåligt av det!
    han blir SKITSUR för det brevet, o skyllder allt på mig, att han ju gjort det för min skull, för att jag skulle må bra osv. jag kände mig bara otillräcklig o undanglömd.


    han fortsätter prata om dessa trekanter, att han såg på mig hur glad jag blev, att han vill se det igen, jag säger att jag vill att HAN ska göra mig så glad istället.. tar två dagar innan han slutar ta upp det hela tiden..
    jag blir även beskylld i ett sms att JAG tagit bort våran speciella grej från HONOM... då kände jag mig ännu mer otillräcklig.. fått höra hela tidne hur han gjort det för MIN skull, men när jag ber honom avsluta det verkar han ha väldigt svårt för det, o han blir sur.


    detta kanske inte är det största problemet...
    vi startade även en firma, i mitt namn, o han sa att jag skulle sköta ekonomin o den biten vilket jag var med på, när första räkningarna o papprena började komma o vi skulle sätta in det i pärmar fick jag genast höra skit om dt, att jag gjorde fel, att jag skulle lära mig skilja på privata o firmans papper, var många gånger han "skällt ut" mig så jag börjat gråta.. även några gånger han inte ens brytt sig om att jag börjat gråta.
    känns som att han inte bryr sig om mig! han säger själv att han ibland är "hård" mot mig, men det är för att jag ska lära mig, o för att jag ska tain det han säger, men det stämmer, för då har jag fått fart o tagit tag i sakerna!
    sedan fortsatte det med att firmamobilen (som jag ville ha,o som jag valde) använder han nu som privata mobil o skryter stolt med att det är hans telefon, bilen som vi leasar säger han också är "hans bil", speciellt till sina barn (o tror han vill att dom ska säga till deras mamma att pappa köpt en ny häftig bil, hon är dessutom skuldsatt upp över öronen från deras förhållande).
    jag får knappt köra bilen, han ska alltid köra osv.. o allt det där står i mitt namn.
    även bråk kring räkningarna i firman, o börjar känna att han inte alls kommer hjälpa mig med dom, som han lovat..
    börjar känna nu att han utnyttjar mig.

    sedan är det tänkt nu att jag ska flytta hem till honom.. det jag först ville var att skaffa mig en egen lägenhet (bor i mitt hus jag har tillsammans med mitt ex), men sen började han lägga fram fördelarna med att jag flyttar till honom på en gång, sagt o gjort, vi bestämmde det.
    men känner att jag egetnligen vill bo i eget boene med min son först, o sen kansek flytta dit. kommer inte kännas som mitt hem, utan som att jag flyttat in där bara.. kommer bli trångt, jag kommer inte få en sus i hur det ska se ut eller inredas, min sons sakr kommer inte ens få plats i det rum han ska dela med min killes två döttrar (som också bor varannan vecka, det är samma vecka vi har barnen), jag kommer känna mig instängd, o när han dessutom säger att om jag använder lampor tända på dagen i hans lägenhet kommer han skälla ut mig så jag gråter.. för han tycker jag tänker för mycket lampor hos mig!

    jag börjar bli rädd för vad jag gett mig in på.. känns inte heller som att jag bara kan säga till honom att jag inte vill, hans barn blev jätteglada när vi berättade att vi skulle flytta dit till dom (hans barn gillar mig supermycket).
    jag fick för övrigt betala en våningssäng till dom.. för min kille har inga pengar.

    sedan är det allt hemma, han gör ingenting, han städar inte, plockar inte undan eller nånting.. knappt inte ens hos sig själv, fick en chock när jag kom dit första gången..

    läser dessutom i en bok av Unni Drougge "Boven i mitt drama kallas kärlek", kom till typ sida 38 o sen började jag känna igen mig i boken... precis som en vän till mig sa när hon rekomenderade mig o läsa boken efter att ha hört mig berätta om hur jag har det.. en annan vän till mig sa att en person i ett sunt förhållande inte skulle känna igen sig så pass mycket i den boken om det inte handlade om psykisk misshandel..
    vet inte längrevad jag ska tro...
    min kille verkar inte bry sig om mig, han säger att han älskar mig, sen i stort sett ignorerar han mig o verkar skita fullständigt i hur jag mår.
    han säger själv att han aldrig någonsin kommer bli en toffel igen (han sa att han gjorde allt för sitt ex), så är inte ens på tal att han ska tex massera mig nån gång eller klia mig på ryggen, men jag ska då klia hans rygg hela tiden..
    jag vågar knappt be honom om nått heller, man vet ju inte vad han får för sig.

    ska det vara så mycke begärt att han visar lite kärlek? tar hand om mig, pysslar om mig lite, håller om mig, kysser mig?
    känns bara som att jag tvingar honom till det när jag ber honom komma o lägga sig bredvid mig när jag ska sova... o sen att jag alltid får be om en godnattpuss..

    att han idag skulle va hemma hos sig tills imorgon (med hans barn), för att dom skulle få gå på dagis vilket dom ju behöver, o jag skulle få tid med min son ensam... han åkte kl 12, o vid 16 hde han ringt mig 3 gånger... o då har han själv sagt till mig att han tycker det är JOBBIGT när jag skickar sms o ringer när jag jobbar (han är arbetslös o går hemma)..så ringer han själv 3 gånger under 4 timmar..
    sen helt plötsligt dyker han upp hemma hos mig, han "överraskade mig" o kom idag istället, "hans barn ville det" som det så fint heter..
    jag kände hur jag sjönk till botten, jag hade varit glad hela dagen, fått lyssna på musik (vilket jag nöstan aldrig har chansen o göra längre, för han gillar inte o ha massa musik på om han inte är på humör, o jag klarar mig inte utan musik o det vet han), jag hade sett fram emot o mysa med min son, låta honom sova i min säng, bara va han o jag...
    jag höll på o börja gråta, kände en jobbig känsla i mig..kändes bara som att han hade förstört min dag, o att han nu håller på o tar min son ifrån mig också (eftersom jag nu ite kunde ha min mysstund med honom själv)...

    jag vet inte längre vad jag ska göra... känner mig kluven :(
    finns det några fler i liknande situation, o vad har ni gjort? jag tänker att det kanske bara är en fas, han säger själv att han är less på att gå hemma o att han blir rastlös av det.. kanske bara det som är problemet?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 00:02
    o hans pendlande hela tiden, han säger att han älskar mig o jag suger åt mig, sen kastar han skit på mig igen.. o säger sen efteråt att han gör det för min skull o kommr med sina "undanflykter" o allt är bra igen..

    ett exempel på hur han beteer sig..
    "Sluta va så jvl misstänksam, ja e ärlig, o ja sa ja älskar dig, d borde fan räcka, o inga jvl krav på mig, ja hatar sånt,
    antingen så litar man o älskar en person el ej, älskar dig o litar på dig, d borde fan räcka, din misstänksamhet o svartsjuka gör
    så du mår dåligt, lita på mig för helv el gör d inte alls, bestämm dig nu, för du får mig o må dåligt när ja försöker få dig o må bra,
    men vad får ja för d? jo jag får skit för ja bryr mig om dig, det e tacken"

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 19:09
    har bokat en tid hos kvinnojouren nu, så på tisdag ska jag dit. får säga att jag ska på ett möte på jobbet, o hoppas på att han inte ska med mig in till stan...

    när jag pratade med hon på kvinnojouren sa hon att hon tyckte jag skulle komma o besöka dom, så jag fick prata med dom mer! hon fick min trådstart här skickad till sig via mail först, o då skrev hon till svar att hon ville jag skulle ringa dit, gjorde det när killen var iväg o handlade!

    ska föröska prata med min mamma ikväll om detta.. eller iaf se till så hon läser igenom detta, o sen vill jag nog helst ha kontakt med henne via mail om detta, kanske över telefon också..men som jag sagt tidigare, jag är mer för o skriva!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-02 23:20
    sitter o läser o läser...
    hittade lite om psykisk misshandel, o blir nästan mörkrädd när istort sett alla punkter stämmer in på honom!

    www.narcissism.se/page2.html

    www.narcissism.se/page7.html
  • Svar på tråden misshandlar han mig psykiskt?
  • Anonym

    när man tampas med det sista av alla räkningar mm som Han dragit på mig o gjort så mitt liv förstördes, o när man flyttat och börjat få lugn och ro, efter typ 17,5 vecka, snart 5 månader, då dimper ett brev ner i brevlådan, känner igen handstilen men kan inte placera, vänder på brevet o avsändaren är han.
    öppnar och läser, ett A4 har han skrivit, för hand.

    jag förstår ingenting, vad håller han på med?
    såhär skrev han:

    "Hej XXX!
    Jag kände att jag måste skriva till dig och iaf säga tack för att du fick mig och ta tag i mitt liv. Idag så arbetar jag som platschef på en xx i xx, samt att allt med min lgh blev ordnat i juni, och nu håller jag på med överenskommelser med mina skulder.
    Jag skriver inte för att be dig ta mig tillbax. Jag vet att du inte älskar mig längre av det jag hört av vissa gemensamma bekanta vi har i xx. Klart du krossade mitt hjärta för hur du gjorde. Samt vad jag fått veta i efterhand vad du sagt och sedan hålt på med andra. Jag har endast fokuserat på mitt liv och har inte ens haft sex sedan vi hadde det.
    Klart det händer att jag tänker på dig och saknar dig ibland.Men fick veta nyligen att du trättat en annan. Jag önskar dig lycka till, för du är en underbar tjej. Synd att du inte höll ut i 3 veckor till.
    Mvh XX

    PS Efter nyår så får jag en förmånsbil samt lite resor utomlands"

    varför? vad vill han mig?

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-24 19:16:59 följande:
    Har du redan träffat en ny kille?

    nej det har jag inte gjort!
    eller ja, jag "smådejtar" en kille, men vi har inte ens kommit in på att vi ska bygga det till ett förhållande, gillar o umgås med honom o så är det just nu!

  • Anonym (Känner igen)

    Inte för att låta "hård och kall", men det där brevet skrev han enbart för att skryta upp sig själv om hur "bra" han är och hur bra det går i hans liv utan dig...

    Inget att bry sig om med andra ord. Galningar brukar göra sådär...

  • Anonym (Ignorera honom!)

    Du, tro inte på ett endaste ord som står i det där brevet. Vilken arrogant skit, tror han att det var bara skulderna och arbetslösheten som gjorde att du inte ville ha honom längre? Allt det andra då? Kontrollbehovet, bristen på respekt, den psykiska misshandeln, ljugandet? Antingen så är det här ett sista desperat försök att få dig att ta tillbaka honom, eller också vill han skryta lite om sitt (påhittade?) bättre liv för att må bättre själv. Osäkra, misslyckade människor har ofta ett behov av att hävda sig sådär. Hans P.S. är ju bara pinsamt, varför tror han att du bryr dig? Se det här som ännu ett steg i hans försök att styra dig, genom att skriva "synd att du inte höll ut i tre veckor till" vill han få dig att tänka att du gjort ett misstag som lämnat honom. Måste kännas fantastiskt skönt att inte ha den patetiska varelsen i ditt liv längre.

  • Anonym (varit där)

    Haha, sitter och skrattar inom mig litegrann när jag läser det där brevet. Hqan är precis som mitt ex (som också misshandlade mig psyksikt och en del fysiskt under fem års tid). Han pratar precis som mitt ex.

    Han försöker lura dig igen, genom att säga att hans liv är ordnat nu, m.m. Han tror att du ska gå tillbaka till honom. Mitt ex sa också att han inte hade varit med någon annan tjej m.m, som att jag skulle bry mig?! Och "synd bara att du inte väntade 3 veckor till", är ju bara för att han vill sätta ångest i dig. Sista meningen att han får resor är ett litet lockbete, han hoppas att du blir frestad att fara utomlands och kanske tänker på saken att ta tillbaka honom. Och texten att han höt att du har en ny osv, är bara ett sett för honom att få det bekräftat av dig om det stämmer eller ej. "Jag skriver inte för att få dig tillbaka för jag vet att du ändå hatar mig, det har jag hört från den och den", exakt sådär håller mitt ex på också! Snacka om patetiska! DOM tycker synd om sig själva fast det är oss som blivit utsatta för svinen, det är synd om.

    Ähh, gå inte på hans dåliga försök att få dig tillbaka! Snart kommer du också lära dig att läsa mellan raderna. Lycka till!

  • Anonym

    jag läser ju genom raderna, jag sitter o går igeom alla meningar o ser alla "varningssignaler" i allt han skrivit.
    jag har ju lärt mig o veta vad han vill, o det han skrivit i brevet är ju precis samma sett han varit mot mig under tiden vi var tillsammans!

    har så jävla god lust att skriva ett brev tillbaka och "tacka" honom också, o skriva nått i stil med "ja men va skönt att du ordnat ditt liv, då kan du betala dina barns våningssäng nu då".

    gick iaf till polisen idag o berättade att jag har en känsla av att han kan ha varit inblandad i mitt inbrottsförsök, o dom kopierade brevet också, o jag sa lite mer saker som han ju faktiskt erkännt till mig.
    men lär inte hända nått med det, men kan ändå va bra att dom vet om mer saker! kan ju va bra i senare saker om inte annat.

    blä va jag inte tycker om denna människa, nästan så jag fick kväljnigar när jag började tänka på att han hållt i brevet i måndags!

  • Anonym (lilla jag)
    Anonym skrev 2010-08-25 14:05:59 följande:
    jag läser ju genom raderna, jag sitter o går igeom alla meningar o ser alla "varningssignaler" i allt han skrivit.
    jag har ju lärt mig o veta vad han vill, o det han skrivit i brevet är ju precis samma sett han varit mot mig under tiden vi var tillsammans!

    har så jävla god lust att skriva ett brev tillbaka och "tacka" honom också, o skriva nått i stil med "ja men va skönt att du ordnat ditt liv, då kan du betala dina barns våningssäng nu då".

    gick iaf till polisen idag o berättade att jag har en känsla av att han kan ha varit inblandad i mitt inbrottsförsök, o dom kopierade brevet också, o jag sa lite mer saker som han ju faktiskt erkännt till mig.
    men lär inte hända nått med det, men kan ändå va bra att dom vet om mer saker! kan ju va bra i senare saker om inte annat.

    blä va jag inte tycker om denna människa, nästan så jag fick kväljnigar när jag började tänka på att han hållt i brevet i måndags!
    du är verkligen duktig som lyckats ta dig ur en sån svår sits. stå på dig nu och lycka till i framtiden
    hoppas du mår bättre nu!! nu kan du ju äntligen umgås med din son ifred utan honom. usch han e verkligen en farlig typ känner igen med i allt de du har skrivit i tråden då ja varit i samma sits.
    lycke till
  • Anonym

    hade ju sågott som glömt honom o börjat komma vidare i mitt liv, o sen dimper detta brev ner o han "river upp" mig igen! :( känns lite som att börja om igen nu.. men det bästa jag kan göra är att bara föröska sluta bry mig, o inte tänka på brevet o allt..men är ju så svårt! nu börjar allt eltande igen!
    en del av mig vill ju riga honom o skrika o skälla på honom, men då har han ju sin chans o prata omkull mig, o jag får inte ringa honom, jag kan inte, jag ska inte!

    är så himla otäckt hur en människa kan göra nån annan så illa, och sätta sånna konstiga spår i en.. men blir ju helt knäpp, slutar lita på folk (o jag som är så snäll o godtrogen av mig), man blir misstänksam mot allt o alla, har svårt o lite på folk som kanske inte alls vill mig illa!
    svårt o bara radera ut saker från ens minne!

  • Anonym (lilla jag)
    Anonym skrev 2010-08-26 11:35:58 följande:

    hade ju sågott som glömt honom o börjat komma vidare i mitt liv, o sen dimper detta brev ner o han "river upp" mig igen! :( känns lite som att börja om igen nu.. men det bästa jag kan göra är att bara föröska sluta bry mig, o inte tänka på brevet o allt..men är ju så svårt! nu börjar allt eltande igen!
    en del av mig vill ju riga honom o skrika o skälla på honom, men då har han ju sin chans o prata omkull mig, o jag får inte ringa honom, jag kan inte, jag ska inte!

    är så himla otäckt hur en människa kan göra nån annan så illa, och sätta sånna konstiga spår i en.. men blir ju helt knäpp, slutar lita på folk (o jag som är så snäll o godtrogen av mig), man blir misstänksam mot allt o alla, har svårt o lite på folk som kanske inte alls vill mig illa!
    svårt o bara radera ut saker från ens minne!


    joo ja förstår dig presis de e hemskt hur någon annan kan göra en såå illa men som sagt du e jätte duktig som lyckats ta dig ur något så här svårt å jobbigt. försök att inte tänka på brevet de e lättare sagt en gjort
    va de länge sedan du lämmnade honom?de e bara at försöka kämpa vidare ävom man man jätte gärna vill ringa å skälla på honom som du säger, försök inte göra det!
    ja de e hemskt när nått sånt här inträffar man blir jätte orolig för allt o tror att alla e lika dana man slutar verkligen att lita på folk man egentligen kan lita på, man blir som sagt misstänksam mot alla men hoppas du har någon att prata med om de blir jobbigt typ nån vän elr nått. de e så skönt att ha nån som finns där i en sån här jobbig situation
    kram på dej kämpa vidare
  • Anonym
    Anonym (lilla jag) skrev 2010-08-26 12:25:22 följande:
    joo ja förstår dig presis de e hemskt hur någon annan kan göra en såå illa men som sagt du e jätte duktig som lyckats ta dig ur något så här svårt å jobbigt. försök att inte tänka på brevet de e lättare sagt en gjort
    va de länge sedan du lämmnade honom?de e bara at försöka kämpa vidare ävom man man jätte gärna vill ringa å skälla på honom som du säger, försök inte göra det!
    ja de e hemskt när nått sånt här inträffar man blir jätte orolig för allt o tror att alla e lika dana man slutar verkligen att lita på folk man egentligen kan lita på, man blir som sagt misstänksam mot alla men hoppas du har någon att prata med om de blir jobbigt typ nån vän elr nått. de e så skönt att ha nån som finns där i en sån här jobbig situation
    kram på dej kämpa vidare
    det är ungefär 4,5 månad sen jag lämnade honom.. lite kortare, o då hörde han av sig en hel del precisefteråt, sen inte ett pip på resten av tiden, så därför blir man ju så förvirrad!
    men försöker o hålla ut!
    ska nog kontakta kvinnojouren igen o prata med dom..
  • jempis89
    Anonym skrev 2010-08-26 16:54:05 följande:
    det är ungefär 4,5 månad sen jag lämnade honom.. lite kortare, o då hörde han av sig en hel del precisefteråt, sen inte ett pip på resten av tiden, så därför blir man ju så förvirrad!
    men försöker o hålla ut!
    ska nog kontakta kvinnojouren igen o prata med dom..
    okej då va de inte så jätte länge sedan då!!usch de e jobbigt när de blir så!! kämpa vidare du kommer kunnar hitta nått mycke bätre i framtiden,
    bra ide att ringa dem om du behöver nån att prata med om du vill kan du skriva till mig om du behöver prata
    men ha de såå jätte bra så länge och ta hand om dig o din son (=
  • Anonym (Fia)

    Hej,

    Har läst stora delar av tråden, och skummat resten av dina inlägg. Vilken soppa du hamnat i, och vad skönt att saker och ting har ordnat upp sig!

    Jag har en liten undring... är det ingen, någonstans på vägen, som nämnt Borderline? Jag har lite erfarenhet av det från en tidigare relation, och jag kan säga att det mesta av det du berättar känns som jag skulle kunnat skriva själv...

    Ps När jag träffade den killen (med borderline) fick jag Unni Drougges bok "Bove i dramat kallas kärlek" av min bästa kompis. Men inte fattade jag då vad jag ser nu... =)

  • Anonym
    Anonym (dead end) skrev 2010-08-29 21:37:40 följande:
    ...and never look back

    vuxnabarn.narcissism.nu/blog/reloaded/2008/ov.../

    ;)
    jag vet :( men så jävla svårt ju.. men inte kontaktat honom, men han har ju typ frätit sig fast  mitt huvud igen.. sover dåligt :S o drömmer att han hör av sig igen!
    bara försöka förösöka försöka hålla sig ifrån allt som kan ha med honom o göra!
  • Anonym
    Anonym (Fia) skrev 2010-08-29 22:31:07 följande:
    Hej,

    Har läst stora delar av tråden, och skummat resten av dina inlägg. Vilken soppa du hamnat i, och vad skönt att saker och ting har ordnat upp sig!

    Jag har en liten undring... är det ingen, någonstans på vägen, som nämnt Borderline? Jag har lite erfarenhet av det från en tidigare relation, och jag kan säga att det mesta av det du berättar känns som jag skulle kunnat skriva själv...

    Ps När jag träffade den killen (med borderline) fick jag Unni Drougges bok "Bove i dramat kallas kärlek" av min bästa kompis. Men inte fattade jag då vad jag ser nu... =)
    jag läste också "Boven i mitt drama kallas kärlek" o jag kände igen mig massor i den också.. inte allt, men många "smådetaljer" o det med den psykiska misshandeln. gav mamma boken så hon kunde läsa den också, hon har ju läst i denna tråd och har pratat med henne om allt detta mååååånga timmar.
    hur som helst så kan jag inte göra nått, kan inte skicka honom till en läkare, o han kommer förneka allt till dödagar, o han skulle aldirg kunna erkänna sina fel o brister, det fick jag ju erfara redan då vi var tillsammans.

    hur ser DITT liv ut nu? hur tog du dig ur ditt förhållande? hur ser ditt liv ut nu?
  • Anonym (dead end)
    Anonym skrev 2010-09-02 10:25:23 följande:
    jag vet :( men så jävla svårt ju.. men inte kontaktat honom, men han har ju typ frätit sig fast  mitt huvud igen.. sover dåligt :S o drömmer att han hör av sig igen!
    bara försöka förösöka försöka hålla sig ifrån allt som kan ha med honom o göra!
    Bra!
    Just! Som att sluta med ett missbruk. Man får inte ta ett bloss eller en lättöl ens.
  • Anonym

    återigen får han mig att påverkas, o jag får panik o bryter ihop!
    lång historia kort: hans kompis ringde mig igår ganska sent på kvällen, o precis då pratar jag med mitt "nya ragg" i telefon, o allt går så snabbt o jag blev så förvånad att exets kompis ringde så jag la ju bara på i den andra telefonen, men ursäktade mig innan jag svarade o sa att "vänta det ringer på andra telefonen".
    sen var allt igång, nu har jag väl sabbat honom också :(

    tänk om jag bara hade haft den andra mobilen på ljudlös, eller om mitt jävla ex inte hade haft den teleonen (var ju firmamobilens nummer) så hade detta aldrig hänt, återigen blir det skit av nått som mitt ex är involverad i!
    fan!
    jag mår så dåligt, blir en intressant dag, vill lägga mig ner o kräkas, ringde min mamma vid halv ett inatt för jag hade panik!
    känns verkligen som mitt ex är en tumör i mitt huvud, vill få bort honom, vill inte ha honom där, vill inte ens ägna en tanke åt honom, men går ju inte han sitter ju där som inprintad, och skaver och irreterar mig! :(


    hur ska man inte kunna påverkas av honom när det bara blir skit hela tiden? samma saker "upprepar" sig som förut, t.o.m min katt verkar ska ha kattungar, precis som mot slutet av tiden med mitt ex, samma katt som förut!


     

  • Anonym

    jaha, då är det någon som tänt eld på min sons barnvagn när den stod i trapphuset..
    ännu en tillfällighet?

Svar på tråden misshandlar han mig psykiskt?