• ullisg­79
    Äldre 31 Mar 18:41
    12721 visningar
    23 svar
    23
    12721

    Om att önska sig pengar i bröllopspresent

    Jag & min sambo ska gifta oss i höst och önskar oss pengar till bröllopsresa i present.
    För smidighetens skull ska vi skriva ihop ett rim i inbjudan där det framkommer vad bröllopspengarna ska gå till.
    Jag tycker det är en bra ide, både för oss och gästerna.

    Nu har jag förstått att somliga tycker att det är "ofint" och "ohövligt" att önska sig pengar. Men vad är skillnaden på att önska sig pengar eller presenter?
    Gåvor som gåvor.
    Och ingen skulle väl aldrig gå på ett bröllop utan att ge något?
    Så varför är det då så fel att önska sig pengar? {#lang_emotions_surprised}

  • Svar på tråden Om att önska sig pengar i bröllopspresent
  • ullisg­79
    Äldre 31 Mar 18:53
    #3

    Önskelista eller inköpslista.
    Vad är skillnaden?

  • ullisg­79
    Äldre 31 Mar 18:58
    #7
    Mamma till W skrev 2010-03-31 18:56:28 följande:
    Vi önskar oss pengar insatta på ett konto som bröllopsgåva! om 6 veckor får vi veta om vi får någon peng! =) och vi vill precis som ni ha pengar till en kommande bröllopsresa!
    Håller tummarna för att ni ska få er resa =)
    Skrev ni i inbjudan att ni önskade er pengar till resan eller hur gjorde ni?
  • ullisg­79
    Äldre 31 Mar 19:04
    #10
    Mamma till W skrev 2010-03-31 19:01:38 följande:
    Vi skrev ordagrant i inbjudan när det gällde bröllopsgåva följande;"Brudparet önskar sig ingen bröllopsgåva, men gärna ett bidrag till deras kommande bröllopsresa. Detta bidrag kan sättas in på ett Swedbank personkonto med clnr: och följande kontronr:. "
    Perfekt ju!
  • ullisg­79
    Äldre 31 Mar 19:10
    #13
    Miniminou skrev 2010-03-31 19:06:27 följande:
    Jag är bjuden på bröllop i sommar där paret önskar sig bidrag till bröllopsresa, inget konstigt alls enligt mig! Däremot är vi en fattig familj så de kan inte förvänta sig just mer än ett litet bidrag , det hade varit samma summa om vi köpt en present. Här var inbjudan författad ungerfär likadant som Mabajas
    När man som gäst inte har så gott om pengar är det ju ypperligt att få sätta in en slant på ett konto.
    Hur som helst blir jag iaf lika glad för en hundralapp som för en tusenlapp, vi får ju glädje av det vilket som.
Svar på tråden Om att önska sig pengar i bröllopspresent