• lilles­a
    Äldre 3 Apr 15:24
    46490 visningar
    11 svar
    11
    46490

    Bruna flytningar istället för mens?

    Hej!

    Som rubriken lyder så kom inte fröken röd när den skulle.
    Fick istället (ursäkta) bruna tunna flytningar.
    Har haft graviditetssymptom så som extrem trötthet, finnar, ömma bröst mm.
    Funderade ett tag på om jag var skengravid då jag faktiskt har kopparspiral.

    Gjorde ett test på BIM -2 till 3. Visserligen på kvällen. Det visade negativt.

    Vågar knappt gå och kissa på stickan nu. Är rädd för att bli besviken om det är negativt. Inget vi har planerat, men veckorna med symptom har ju startat en längtan!

    Är det någon som har fått så här och vart gravid. Missfall?

    kram

  • Svar på tråden Bruna flytningar istället för mens?
  • lilles­a
    Äldre 3 Apr 17:52
    #1

    puff puffelipuff

  • lilles­a
    Äldre 3 Apr 21:27
    #2

    puff puff igen!!

    Nån?

  • Amber1­975
    Äldre 3 Apr 21:31
    #3

    Kopparspiral ger ofta bruna flytningar i flera dagar innan mensen kommer igång.

  • Äldre 3 Apr 21:33
    #4

    Vet inte vad BIM -2 till 3 betyder men om det är ungefär en vecka efter ägglossning låter det ju som en nidblödning. Det hade jag. Tre dagar av lätt blodiga flytningar. Efter det tar det en vecka till innan det syns något på gravtestet.

  • lilles­a
    Äldre 4 Apr 14:48
    #5

    Hej igen. Tack för era svar.

    Jag skulle haft min mens när jag fick mina (ursäkta) bruna flytningar, så det är ca 2 veckor efter ÄL. Har aldrig haft så förut och jag har haft min spiral i över fyra år.
    Haft vissa symptom som kan tyda på graviditet men gjort negativa test.

    Får väl ta och kolla upp.
    Håller på att bli tokig.

  • Amber1­975
    Äldre 4 Apr 16:47
    #6
    lillesa skrev 2010-04-04 14:48:13 följande:
    Hej igen. Tack för era svar. Jag skulle haft min mens när jag fick mina (ursäkta) bruna flytningar, så det är ca 2 veckor efter ÄL. Har aldrig haft så förut och jag har haft min spiral i över fyra år. Haft vissa symptom som kan tyda på graviditet men gjort negativa test. Får väl ta och kolla upp. Håller på att bli tokig.
    Jag hade inte heller så första åren, men nu får jag varje gång. Bm sa att det är jättevanligt. Fast det är nog bra att du kollar upp ordernligt ändå, för det är ju inte alls bra om du är gravid och har spiralen inne. Hoppas det löser sig.
  • Äldre 5 Apr 11:52
    #7

    Hallå där!!
    Läste om dina flytningar och ville bara berätta att jag hade det så med mitt första barn. Även att det kändes som lite mensvärk och kunde sticka till lite på något sätt. Även jag googlade om detta sk. nidblödning och känner igen mig till 100%. Vår son är 4 år till sommaren och nu har vi nyligen börjat "arbeta" för ett syskon. Har haft min första äl ocg ska ha mens om ca 1 vecka drygt. Har precis samma symptom som dig med dessa bruna flytningar och hoppas ju så klart. Förnugtet säger väl nej eftersom det isåfall ha gått extremt fort men det tog ju bara 2 månader med förra också.....

    Hoppas iallafall att det är en nidblödning för dig. Hoppas det för mig också annars undrar hur det skall bli med mig eftersom jag vill äta hela tiden och kanske inte ens är gravid än{#lang_emotions_smile}.

  • Esjaco­untry
    Äldre 7 Apr 12:53
    #8

    Hej! vad lustigt med dessa symptomer...
    har också haft grav symptom de senaste dagarna, började i förra veckan med kraftig mensvärk men utan mens...(har kopparspiral)
    sen i söndags mår jag illa och har lite högre kroppstemp. ca 37.7 och bröstspänningar, trötthet, kissnödig konstant...
    det kommer lite bruna flytningar ibland men inget mer...
    Idag testade jag men fick negativt...

    kanske min kropp är skendräktig, jobbig känsla det här...

  • lilles­a
    Äldre 7 Apr 20:36
    #9

    Jag var nog skendräktig.. haha..
    Har nu mens,, dock några dagar för sent.

    Ja ja..

    tack för era svar iallafall!

    :)

  • Amber1­975
    Äldre 7 Apr 21:38
    #10
    lillesa skrev 2010-04-07 20:36:14 följande:
    Jag var nog skendräktig.. haha.. Har nu mens,, dock några dagar för sent. Ja ja.. tack för era svar iallafall!:)
    Ja det är ju tyvärr vanligt. Hoppas att du inte blev ledsen och att du inte behöver ha det såhär varje månad i framtiden.
  • Äldre 31 May 14:04
    #11

    Hej!

    Fick du något svar på vad du hade?

    Jag har fått nästan exakt det du beskrev, fast jag har även haft bruna flytningar nu i 32 dagar.

Svar på tråden Bruna flytningar istället för mens?