• marina gasoli­na
    Äldre 5 Apr 12:18
    87783 visningar
    208 svar
    208
    87783

    vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D

    Efter att ha färgat håret regelbundet i 15 år ska jag nu spara ut mitt naturliga skandinaviskt "råttfärgade" hår!

    Jag har de senaste åren varit ganska blond. Då och då har jag varit röd och brunhårig emellan det blonda, och sen förstås orangehårig på vägen till blont igen. Ibland har jag även passerat nyanser av grått och grönt...

    Jag föreställer mig att håret kommer bli mycket mindre slitet när man inte färgar det. Dessutom kommer iaf jag att ha en ganska mörk askblond, och då får man ju den där askblonda färgen som man annars måste använda silverschampoo och blekning för att få.

    Sen tänker jag att man borde ju passa i sin naturliga hårfärg liksom. Det borde vara rätt nyans till ens ansikte.

    Någon mer som sparar och låter växa ut?????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 09:25
    Marinagasolina: sista färgningen:24 feb-10, färgat: blont, naturligt: råttis/mörkblond, metod: hardcore

    kokostoppen ljusslingat med brun röd toning tonat för 2 månader senöver har kastanjebrunt i mig själv

    Bedan: sista toningen nån gång våren 2007. Tonad ljusbrun över infärgat (alltså inte traditionell blondering) blont. Naturligt mellanblond med guldiga toner. Metod: toningar i nära egna hårfärgen och sedan klippte jag håret i page för ett år sen för att få bort all färg och testa ny frisyr.

    Licens To Kiss: Sista färgningen omkring Okt-Nov 2009. Mörk brunt med H&M`s hårfärg. Naturlig ljusblond. Metod: Låter färgen växa bort.

    Längtan09: Sista blonderingen (hemmaslingning som gick snett) maj-juni 2009. Naturlig hårfärg är mörkblond metod: låter håret växa ut sen klippa bort det färgade inom någon månad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 12:42
    Alcaviola: naturlig hårfärg- mörkblond, senaste färgning- december 09, metod- sparar ut hardcore Har haft en del olika färger men det är framförallt blonda slingor jag blekt och haft senaste tiden och som är på väg bort nu.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-14 18:23

    Bits: Ljusfärgning och slingor i December 2009, och Januari 2010. Har för närvarande brun utväxt med ljusa färgade längder. Naturlig hårfärg är mellanbrun åt det mörkare hållet som blir ljusar på sommaren. Kör hardcore.

  • Svar på tråden vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D
  • lunken­tuss
    Äldre 5 Apr 12:37
    #1

    Jag har gjort det, men tröttnade efter ett tag i min "nya" hårfärg... Har också råttfärgat o det e inge snyggt helt enkelt Så nu e jag brunett igen

  • marina gasoli­na
    Äldre 5 Apr 12:42
    #2

    Johoorå, råttfärgat är visste snyggt

  • patti8­7
    Äldre 5 Apr 16:09
    #3

    ujujuj skulle ta massa år för mig och låta det växa ut till naturliga hårfärgen...skulle jätte jätte gärna vilja ha min naturliga hårfärg men det är nog nästan omöjligt nu :( eller ja inte helt omöjligt men skulle se helt knäppt ut med utväxten som är såå snyggt "not" :P hihi skulle inte känna mig speciellt snygg med värsta utväxten...fast gud vad jag skulle vilja ha tillbaka min naturliga färg igen efter massa år av färning.

  • Äldre 5 Apr 16:24
    #4

    Jag! Har mörkbrunt just nu och är såå trött på allt vad hårfärg heter..Utväxer hit och dit, nej usch. Inte bra för håret eller miljön. Dock tänkte jag avfärga håret och sen lägga i en färg som är nära min egen, typ ljusråttfärgad. Annars skulle jag inte vilja gå ut med råttfärgat upptill och mörkbrunt i längderna haha

  • Äldre 5 Apr 16:25
    #5

    Juste, sen tänkte jag klippa av en bit, mitt hår täcker brösten just nu haha..Blir väl att kapa ca 7cm..Det blir ju så slitet och fult med avfärgning och så.

  • marina gasoli­na
    Äldre 5 Apr 17:10
    #6

    patti: ditt hår är jättefint! vad har du för hårfärg naturligt?

    lillplutt: Ja själv kommer jag nog se ganska knäpp ut med utväxten, men jag tror ändå jag bara kör hard core liksom o bara låter det växa.  Är förresten osäker på om det skulle gå att färga håret i mi naturliga hårfärg. Det är redan så blekt att det är svårt att lägga nån färg ovanpå det...

  • Vik hädan
    Äldre 5 Apr 18:54
    #7

    Härligt med en stödtråd - jag har länge känt mig ensam i min kamp att återta mitt råttfärgade hår.

  • marina gasoli­na
    Äldre 5 Apr 21:58
    #8
    Vik hädan skrev 2010-04-05 18:54:48 följande:
    Härligt med en stödtråd - jag har länge känt mig ensam i min kamp att återta mitt råttfärgade hår.
    haha, ja precis. Jag har tittat mig omkring mycket och de flesta har färgat hår på ett eller annat sätt. Det värsta är att man påverka så mycket av det man ser, och så ser man nån med naturlig hårfärg som inte ser så bra ut, så tänker man njaae så där vill jag nog inte ha det. Det gäller att inspireras av de som man tycker är snygga och som har naturligt (i mitt fall då, gärna råttfärgat) hår.
  • patti8­7
    Äldre 6 Apr 09:20
    #9
    marina gasolina skrev 2010-04-05 17:10:48 följande:
    patti: ditt hår är jättefint! vad har du för hårfärg naturligt?lillplutt: Ja själv kommer jag nog se ganska knäpp ut med utväxten, men jag tror ändå jag bara kör hard core liksom o bara låter det växa.  Är förresten osäker på om det skulle gå att färga håret i mi naturliga hårfärg. Det är redan så blekt att det är svårt att lägga nån färg ovanpå det...
    min naturliga färg är ljusbrunt om sommrarna fick jag alltid lite ljusa slingor i håret av endast solen!! men sen för många år sen började jag färga håret, slinga det en massa tills det nästan blev blont och sen har jag haft svart, sen blont igen och nu har jag slingor igen och det är jobbigt med utväxten :( vill verkligen ha tillbaka min naturliga färg! men som sagt...skulle ta evigheter...:/ men vem vet...kanske värt? en avfärning gjorde jag för ett år sen...och jag var supernöjd! (hos frissan) men efter ca en månad för#ändrades hårfärgen till skiftande grönt! var emskt!! så då blev det och färga det igen (hos en annan frisör) till ljus blonda slingor.. men men som sagt...det är jobbigt att utväxten syns så snabbt.
  • marina gasoli­na
    Äldre 8 Apr 17:50
    #10

    Patti, ljusbrunt är en jättefin färg som många vill ha...

    Men kul tråd det här egentligen, poängen är att man inte ska färga håret... blir kanske lite seg kommunikation "en månad senare : nej jag har fortfarande inte färgat håret"

Svar på tråden vi som sparar ut vår egen naturliga hårfärg :-D