• Anonym

    Bedömning ang betald bukplastik via landstinget. 10 dagar kvar! Bilder på hänget finns på bloggen!!

    Idag är det 10 dagar kvar tills jag ska till vårdcentralen för bedömning av "mitt häng". 2 täta graviditeter och en rejäl viktnedgång har gjort sitt - och jag kan inte ha det såhär längre.

    Det är ett enormt steg för mig, att ens RINGA vådcentralen, och jag är döööö nervös för vad de kommer säga då jag "visar mig".

    Därför väljer jag nu att gå ut med min bloggadress. www.mintjockis.blogg.se
    Där har jag bilder på mitt häng, ja lite info och tankar kring det hela..

    Jag gör det som JAG tror kan förbereda och ev. stärka mig inför den inbokade läkartiden och jag är enormt tacksam för lite respons. Både positiv och negativ, men ELAK respons klarar jag mig utan. Tack.

    Jag är ändå tillräckligt svag och nedtryckt som det är...

    Kanske är det fler där ute som lider av samma sak? (fast jag känner mig som ensammast i världen!) Eller är det nån som gått igenom en bukplastik, som vill dela med sig?

    Vad som helst, alla tankar och ord, är välkomna.

    Jag tackar för att ni tog er tid att läsa, ha en trevlig kväll!

  • Svar på tråden Bedömning ang betald bukplastik via landstinget. 10 dagar kvar! Bilder på hänget finns på bloggen!!
  • Anonym

    Jag blev "godkänd" och fick en remiss till plastikkirurgen, som alltså tar det slutgiltliga beslutet. Nu följer en lång väntan på att bli kallad.....

    Åh håll tummarna!

  • Anonym

    oh jag visste inte att folk läste.... får man inga komentarer har man ingen koll, så komentera gärna när ni varit inne. räcker ju med ett "hej" :)

    Så ska jag försöka blogga mer!

  • Wavva

    En vän till mig ska göra bukplastik betalt av Landstinget eftersom hon fick gå över 3 veckor med första barnet som då vägde 5400g... hon har typ som ett draperi med veck i mitten och mår såklart jättedåligt över "hänget"

  • LykkeLee

    Så man går alltså till sin VC och visar upp sitt "häng" och sen gör dom en bedömning om man ska få en remiss eller inte? Hur läng väntetid brukar det vara då?

  • Queenie70

    Om TS blev godkänd för det där lilla hänget, behöver jag knappast oroa mig för att bli nekad framöver *jippie*

    Grattis TS.

  • Jofimiel

    jag fick beviljad buk av landstinget, efter viktnedgång o tre graviditeter. Mest den stora viktnedgången dock....


    ~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • starsteffie

    Ska till min läkare snart för bedömning...
    har häng samt att mina bukmuskler är sönder..ser gravid ut...folk frågar mig när vi ska ha..helt totalt knäckande...
    kan inte ens ha ett par trosor på mig..utan att det ser helt äckligt ut... att hela tiden behöva dölja..gömma sig under kläder. det sociala livet ska vi inte ens prata om..har inget längre..vill inte gå ut...
    jag önskar dig lycka till TS....

    (glömde skriva att jag fått 6 barn) det är väl därför mina bukmuskler gått sönder...

Svar på tråden Bedömning ang betald bukplastik via landstinget. 10 dagar kvar! Bilder på hänget finns på bloggen!!