• Lady81

    Någon som ätit Tetracyklin mot acne?

    Som rubriken lyder, har någon här ätit Tetracyklin mot acne? Hur pass "svår" acne hade ni och såg ni något resultat och efter hur lång tid i såna fall?


    Vore tacksam för svar =)
  • Svar på tråden Någon som ätit Tetracyklin mot acne?
  • Glenda Glad

    Jag gjorde det men fick inte så bra resultat. Hade väl inte svår acne utan medium kanske. Jag åt sen roaccutan istället och har en ganska fin hy idag.  Det här är ungefär 10 år sen.

  • k a t t a

    hade också "medium" acne (har fortfarande en del) och åt tetracyklin i 3 omgångar, det funkade bra men effekten avtog så forrt jag slutade. Därefter Roaccutan * 2 och nu Diane

  • Lady81

    tack för era svart! =)


    jag förstår.. men roaccutan är det väll bara en hudläkare som skriver ut va? det starkaste en läkare kan skriva ut i tablett väg är väl tetracyklin? tänkte vem jag ska vända mig till om detta inte hjälper, får väll kanske fortsätta kuren med 3 månader till då i såna fall.
    nu är inte min acne så jätte farlig, men jobbigt att behöva få oönskade finnar ploppandes upp på oönskade ställen liksom..
  • Byrrvel

    Jag åt tetracyklin i 1-1½ år och det hjälpte ganska bra på mig. Hade väl mest underliggande bölder och medelacne. Försökte få Roaccutan innan det på på eller tre ställen men de är väldigt destruktiva med att skriva ut det då det kan ge sånna bieffekter osv. Svårare o få barn osv. Prova tetracyklin är mitt tips, men de är dyra så ställ in dig på det och de kan även sänka immunförsvaret en tid efter då du slutat med dem eftersom det är en antibiotika.

  • k a t t a

    Diane är ett alternativ som du kan få utskrivet av en vanlig läkare. Det fungerar som ett p-piller men är en acnemedicin.

Svar på tråden Någon som ätit Tetracyklin mot acne?