• Anonym (v7)

    Ni i v7(v6+),hur ont gjorde er abort?

    ...                               

  • Svar på tråden Ni i v7(v6+),hur ont gjorde er abort?
  • luddeliten

    Inget ont alls. Medicinsk abort hemma. Ej fött barn innan.

    Låg ner de 2 timmar man var tvungen att ligga ner för att inte tabletterna skulle glida ut. Efter lunch gick jag och jobbade. Hade ingen smärta what so ever. Blödde i ca 1,5 vecka, som en lite längre mens. Inga komplikationer.

  • Anonym (M)

    Gjorde medicinsk och hade inte ont alls dom först 5-6 timmarna men kräktes av tabletten man fick på morgonen.Sen hade jag ganska ont i 2 dygn ungefär(men klarade mig på alvedon).Blödde ca 2 veckor totalt.

  • Anonym (M)

    Jag fick inte ligga ner överhuvudtaget och jag var så arg för det,ville ju ligga ner och vila.

  • Anonym (p)
    luddeliten skrev 2010-04-07 00:16:38 följande:
    Inget ont alls. Medicinsk abort hemma. Ej fött barn innan.Låg ner de 2 timmar man var tvungen att ligga ner för att inte tabletterna skulle glida ut. Efter lunch gick jag och jobbade. Hade ingen smärta what so ever. Blödde i ca 1,5 vecka, som en lite längre mens. Inga komplikationer.
    Samma här. Jag var i v.8+.
  • Anonym (v7)

    Vad skönt att höra era versioner...ska till läkaren nu vid halv 10..så nervös och illamående av detta..mår illa av nervösitet..

    Puffar lite till..

  • Anonym (v7)

    Varit där nu...var nervös och spände mig först då precis när dem tagit och känt på livmodern och när dem förde in vul...men sen kändes den inget.

    Konstiga är att jag blev flyttat...så är inte gravid mer än v6 (v5+)..konstigt..för vi sexade inte äns då och gick på piller då oxå..väldigt konstigt.
    Fick tabletten som avstannar nu så på fredag ska jag till gyn och vara där några timmar.Kände nog att det var det bästa och tryggast.Gillar inte heller själv att stoppa upp tabletter..orolig att det inte funkar om jag gör det..Hoppas nu att det inte blöder och gör så ont..hinnsecken var liten sade hon som gjorde vul..

  • Anonym

    För mig gjorde det ont under aborten. Tog dock ca två timmar innan nånting hände sen började det göra fruktansvärt ONT. Fick morfin. Blev bättre då. Sen tog det ett par timmar o när allt var över gjorde de inte ont men jag blödde väldigt mycket.
    Barnmoskorna var väldigt snälla och hjälpsamma så det gick bra, dom var snabba med att komma med värktabletter när det gjorde ont.

    LYCKA TILL!

  • Anonym (M)

    Ts,ett stolpiller får man stoppa in själv när man kommer dit.(men dom kanske kan hjälpa dig) Lycka till

  • Anonym (v7)
    Anonym (M) skrev 2010-04-07 17:52:45 följande:
    Ts,ett stolpiller får man stoppa in själv när man kommer dit.(men dom kanske kan hjälpa dig) Lycka till
    varför ska man ta stolpiller?..sade bm inget om..
  • Anonym

    Jag var i v. 7. Tyckte det gjorde ONT,fast jag fött barn förut. Dock inte vaginalt. Jag är dock ganska smärtkänslig. Tänkte svimma där ett tag.

  • Anonym (M)

    Vet faktiskt inte varför man fick ta det men det fick jag ihop med en tablett man svalde när jag kom dit på morgon som jag dock inte mådde bra av .

  • Anonym (M)

    kanske för att starta blödningen men det tog tid för mig iaf*

  • luddeliten
    Anonym (v7) skrev 2010-04-07 20:29:32 följande:
    varför ska man ta stolpiller?..sade bm inget om..
    Stolpiller är sådana som tas i rumpan väl? Det fick jag inga vid min medicinska abort.

    Vid min medicinska abort fick jag en mifegyne som jag fick ta på sjukhuset. Graviditeten avstannar, jag blödde ut några "stora" klumpar redan samma eftermiddag på jobbet. Lite förvånad för det "skulle ju inte komma" förrän jag tagit cytotec två dagar senare enligt bm. Ingen smärta alls, men lite äckligt så klart.

    Två dagar efter tog jag cytotec hemma, har för mig att det var två tabletter som jag stoppade upp i slidan. Sedan sängläge två timmar (har jag för mig), så att de inte glider ur. Dessa tabletter startar sammandragningar och/eller vidgar livmoderhalsen? För mig hände dock inget med dessa tabletter. Jag blödde som sagt ut mina klumpar redan efter mifegyne. Följande 1,5 var det som en riklig mens. No worries.
  • luddeliten
    luddeliten skrev 2010-04-08 09:28:22 följande:
    Stolpiller är sådana som tas i rumpan väl? Det fick jag inga vid min medicinska abort. Vid min medicinska abort fick jag en mifegyne som jag fick ta på sjukhuset. Graviditeten avstannar, jag blödde ut några "stora" klumpar redan samma eftermiddag på jobbet. Lite förvånad för det "skulle ju inte komma" förrän jag tagit cytotec två dagar senare enligt bm. Ingen smärta alls, men lite äckligt så klart. Två dagar efter tog jag cytotec hemma, har för mig att det var två tabletter som jag stoppade upp i slidan. Sedan sängläge två timmar (har jag för mig), så att de inte glider ur. Dessa tabletter startar sammandragningar och/eller vidgar livmoderhalsen? För mig hände dock inget med dessa tabletter. Jag blödde som sagt ut mina klumpar redan efter mifegyne. Följande 1,5 var det som en riklig mens. No worries.
    Ska så klart stå 1,5 VECKA där... :)
  • Anonym (v7)
    Anonym (M) skrev 2010-04-08 01:39:37 följande:
    Vet faktiskt inte varför man fick ta det men det fick jag ihop med en tablett man svalde när jag kom dit på morgon som jag dock inte mådde bra av .
    var det inte den tablett som stannar av graviditeten?..oxh sedan några dagar efter fick du slidtabletterna?
    luddeliten skrev 2010-04-08 09:28:22 följande:
    Stolpiller är sådana som tas i rumpan väl? Det fick jag inga vid min medicinska abort. Vid min medicinska abort fick jag en mifegyne som jag fick ta på sjukhuset. Graviditeten avstannar, jag blödde ut några "stora" klumpar redan samma eftermiddag på jobbet. Lite förvånad för det "skulle ju inte komma" förrän jag tagit cytotec två dagar senare enligt bm. Ingen smärta alls, men lite äckligt så klart. Två dagar efter tog jag cytotec hemma, har för mig att det var två tabletter som jag stoppade upp i slidan. Sedan sängläge två timmar (har jag för mig), så att de inte glider ur. Dessa tabletter startar sammandragningar och/eller vidgar livmoderhalsen? För mig hände dock inget med dessa tabletter. Jag blödde som sagt ut mina klumpar redan efter mifegyne. Följande 1,5 var det som en riklig mens. No worries.
    jag fick den tabletten igår morse..känner mig fortfarande som vanligt.Bm sade att dem flesta börjar blöda dagen efter framåt kvällen..sedan i morgon när jag ska till sjukhuset får jag 4st cytotec..fast skulle ligga ner 45 min står det i papperna.

    så vad jag fattar som är det bara en oral tablett och dem slidpillerna man ska ta?
    stolpillerna..undrar varför?kanske för att man ska kunna bajsa..? för står att man kan få diarre av cytotec..
  • Anonym

    Jag hade i stort sett exakt samma som "luddeliten" förutom att jag inte jobbade samma dag eftersom det var en lördag och jag satt och tittade på film och så. Var förvånad över att jag inte kände någon smärta alls under tiden, hade ställt in mig på att det skulle göra ont och lagt fram massa värktabletter som jag inte behövde använda. Blödde i 9 dagar, sedan var det klart.

  • Anonym (M)

    luddeliten ja dom tar man i rumpan men jag natar att det jag fick heter stolpiller också? men det förde jag upp i underlivet..

  • Anonym (M)

    Sorry Ts jag menade att man tar det i underlivet och inte i ändtarmen.

  • Anonym (AJ)

    Jag inser ju att tråden är jättegammal men jag tänker ändå dela med mig av min historia eftersom jag hamnade här genom Google och tänker därför att andra också gör det. Jag gjorde en abort i vecka 6+4 men läkaren fann då bara en hinnsäck. Jag fick ändå en tablett för att avstanna handier som inte skulle göra något annat än just det men jag började blöda Bara någon timme senare. Förmodligen var det så eftersom graviditeten redan avstannat i vecka 4-5. Jag fick med mig 6st cytotec som jag skulle ta två dagar senare. Jag skulle föra in 4st klockan 8.00 och följa upp med 2st oralt klockan 12 om inget hände. Yea..... Efter ynka 20 minuter blev jag helt genomsvettig på HELA kroppen och jag började må kräksilla. Jag satte mig instinktivt på toaletten men jag gled Bara av. Ungefär då började livmodern dra ihop sig med en minuts mellanrum.. Den kommande timmen låg jag på golvet i badrummet med sammandragningar var tionde sekund (de satt i ungefär lika länge också) medan min make värmde mig med en hårfön. Det gjorde så ont att jag lovade mig själv att aldrig utsätta mig för en riktig förlossning... Jag hade dock ingen smärtlindring. Jag blödde kopiösa mängder det första dygnet men det avtog fort till vanlig mensblödning. Nu är jag dock planerat gravid i just v.6+4 och fick på vul igår se mer än bara en hinnsäck?

  • Sandrah23

    Jag gör abort ?just nu? i vecka 7+4.

    Fick första tabletten igår o ska tillbaka dit o få resterande på sjukhuset.

    Ska även få vara kvar där under tiden.

    Jag har gjort medecinsk abort en gång tidigare

    Som var som en skräckfilm, blod överallt, o ett foster på golvet

    Som såg ut som ett foster dessutom med armar ben osv.

    jag berördes inte speciellt av det, men min mamma gjorde. Hon tyckte det va fruktansvärt

    Att som ung tjej behöva skickas hem med nåra tabletter o fixa detta själv.

    den aborten fick även göras om genom nedsövning o skrapning. (Dvs kirurgisk)

    Nu får vi se hur denna blir... det är min andra o absolut min sista!

    Jag har två barn sen tidigare o preventivmedel har jag alltid haft som

    Tydligen inte biter på mig. Så jag kommer faktiskt be om sterilisering.

Svar på tråden Ni i v7(v6+),hur ont gjorde er abort?