• Äldre 7 Apr 10:40
    48083 visningar
    8 svar
    8
    48083

    Kostnad för städning av 73 kvadrat lägenhet?

    Vad kan det i runda slängar kosta att få en storstädning av en lägenhet på 73 kvadrat? Då menar jag "all inclusive" från golv till tak?

    Täntke bara höra mig för innan jag letar befintliga firmor på orten...

    ...och hur är det med avdraget? Måste man lägga ut hela summan och sedan vänta tills nästa år och få tillbaka det avdragsgilla beloppet på skatten?

  • Svar på tråden Kostnad för städning av 73 kvadrat lägenhet?
  • Äldre 7 Apr 10:48
    #1

    Jag kan inte svara på hur mycket det skulle kosta att storstäda en lägenhete på 73 kvm. Det är svårt för även om du säger "all inclusive" så har alla en åsikt om vad det är och hur noga man ska vara.
    Men jag skulle tror att det tar säkert runt minst 8 timmar.
    Sen får du räkna med en timmpening mellan 300 och 400 kr.

    Avdraget ska du får på 50 % direkt på din faktura om du vill enligt nya reglerna.
    Men tänk på att få avdraget direkt så måste du lämna utt ditt personnummer till den som skickar fakturan.

    Har själv ett företag som håller på med städning.

  • Äldre 7 Apr 10:59
    #2
    Goltlännig skrev 2010-04-07 10:48:35 följande:
    Jag kan inte svara på hur mycket det skulle kosta att storstäda en lägenhete på 73 kvm. Det är svårt för även om du säger "all inclusive" så har alla en åsikt om vad det är och hur noga man ska vara.Men jag skulle tror att det tar säkert runt minst 8 timmar. Sen får du räkna med en timmpening mellan 300 och 400 kr.Avdraget ska du får på 50 % direkt på din faktura om du vill enligt nya reglerna. Men tänk på att få avdraget direkt så måste du lämna utt ditt personnummer till den som skickar fakturan.Har själv ett företag som håller på med städning.
    Så vi säger att om det kostar 400 kronor för 8 timmar så blir det 3200 kr - 50 % = cirka 1600 kronor? Låter ju verkligen som ett bra pris
  • Äldre 7 Apr 11:03
    #3

    Min kompis betalade ca 800 kr för städning av hela deras hus (dock ej fönsterputsning), det tog 6 h. Jag tror timpenningen låg på 140 kr efter avdraget, så det var det beloppet hon fick på fakturan direkt.

  • Äldre 7 Apr 11:14
    #4
    hallonpannkaka skrev 2010-04-07 11:03:57 följande:
    Min kompis betalade ca 800 kr för städning av hela deras hus (dock ej fönsterputsning), det tog 6 h. Jag tror timpenningen låg på 140 kr efter avdraget, så det var det beloppet hon fick på fakturan direkt.
    Men herregud är det så billigt?? Då är det ju klart värt att få en storstädning 1-2 gånger om året!
  • Deiia
    Äldre 7 Apr 11:56
    #5

    Jag fick flyttstädat 70 kvm för ca 3.000:- och betalade hälften efter avdraget.

    Tror att priset ligger där ungefär om man anlitar en seriös firma. Dom ska helst ha försäkringar om något händer med dina saker eller deras personal.

  • Äldre 7 Apr 12:07
    #6
    Deiia skrev 2010-04-07 11:56:03 följande:
    Jag fick flyttstädat 70 kvm för ca 3.000:- och betalade hälften efter avdraget.Tror att priset ligger där ungefär om man anlitar en seriös firma. Dom ska helst ha försäkringar om något händer med dina saker eller deras personal.
    ....och en flyttstädning är väl verkligen en grundlig städning, eller hur?? Du fick alltså betala 1500 för det.

    Undrar hur pass mkt man måste plocka undan innan?
  • katten korven
    Äldre 7 Apr 12:13
    #7

    Vi fick vår lgh flyttstädad för 1500 spänn (72kvm). Jag använde mig av http://www.stadlistan.se/ när jag valde firma.

Svar på tråden Kostnad för städning av 73 kvadrat lägenhet?