• hjalma­rborge­n
    Äldre 8 Apr 23:11
    9534 visningar
    14 svar
    14
    9534

    barn app till iPhone - roliga bra spel o dyl.

    Är på jakt efter roliga o bra iPhone app's till min 2 åring. Har tex ett djurmemory med djurläten som heter Animatch som lillkillen gillar... Tips på fler? Självklart får han bara låna telefonen ibland o korta stunder!!

  • Svar på tråden barn app till iPhone - roliga bra spel o dyl.
  • Äldre 9 Apr 11:17
    #1

    Jag har bara laddat ner gratisappar till grabben. De leker han med ibland. (Men mest vill han se Stora Maskiner på SVT play eller grävskopor på youtube.)

    Hursomhelst; dessa gillar min grabb
    I hear Ewe (djurläten och fordonsläten)
    Tozzle lite (detta ska jag faktiskt köpa för det gillar han jättemycket, man pekar och drar siffror eller djur till sin rätta plats)
    baby piano lite
    balloons (det här har han tröttnat på)
    Kidsphone lite (det här är inte heller så roligt längre)
    Fluid (och detta är nog för bebisar.)

    :)

  • hjalma­rborge­n
    Äldre 9 Apr 20:37
    #2

    Så spännande, nu ska här laddas ner!! {#lang_emotions_tongue_out} Tack!!

    Fler tips någon??

  • Äldre 10 Apr 08:43
    #3

    Dags att ladda ner för min del, lillkillen tar våra iphones och säger att det är hans varpå han börjar fota och spela på dem. Haha, han älskar det :)

  • hjalma­rborge­n
    Äldre 10 Apr 20:31
    #4

    Nu har vi testat pianot & kidzphone, funkar bra

  • Äldre 12 Apr 14:44
    #5

    Min dotter älskar en app som heter SmackTalk, det är djur som härmar vad man själv säger.. Hon skrattar sig tokig åt det.. dottern är 2,5.


  • Lavend­el
    Äldre 1 Dec 21:16
    #6

     Hej,

    jag och en kompis som också är småbarnsförälder har skrivit en svensk pekbok för iphone.
    Den är mycket uppskattad av de barn och föräldrar som vi pratat med och finns förstås på appstore.

    appen heter "pekbok" och man kan hitta den via vår blog: www.optimates.se
    eller direkt i iTunes:  
    itunes.apple.com/se/app/pekbok/id400470716

    Hoppas att ni tycker om den och berätta gärna vad ni tycker!

    Med vänliga hälsningar,
    Tommy och Viktor 


  • Äldre 27 Aug 20:59
    #7

    Kolla på www.pappasappar.se

  • Ref
    Äldre 28 Aug 18:31
    #8

    Lavendel. Min son på två år älskar eran pekbok. Han bläddrar själv, och lärde sig snabbt hur man kommer ut till huvudmenyn.  Han äälskar den och vi älskar den :)

  • Ref
    Äldre 28 Aug 18:33
    #9

    Talking Tom är även  en stor favorit om du ville ha tips på apps för barn. Tom härmar allt man säger, man kan även kikla, slå och gosa med tom som är en katt. 

  • Äldre 28 Aug 18:35
    #10

    Släpper också en mycket välarbetad app i höst både för iphone och iPad. Men får inte göra reklam i forum så får inboxa tips till dig sen. Den kommer om några veckor! :)

  • Äldre 28 Aug 21:49
    #11
    Lavendel skrev 2010-12-01 21:16:43 följande:
     Hej,

    jag och en kompis som också är småbarnsförälder har skrivit en svensk pekbok för iphone.
    Den är mycket uppskattad av de barn och föräldrar som vi pratat med och finns förstås på appstore.

    appen heter "pekbok" och man kan hitta den via vår blog: www.optimates.se
    eller direkt i iTunes:  
    itunes.apple.com/se/app/pekbok/id400470716

    Hoppas att ni tycker om den och berätta gärna vad ni tycker!

    Med vänliga hälsningar,
    Tommy och Viktor 

     


    Den var jättefin! Ladda ner lite, lillen sover nu men han kommer älska den när han vaknar imorgon ❤ (han är 1)
  • Diesel­mom
    Äldre 29 Aug 19:01
    #12
    Lavendel skrev 2010-12-01 21:16:43 följande:
     Hej,

    jag och en kompis som också är småbarnsförälder har skrivit en svensk pekbok för iphone.
    Den är mycket uppskattad av de barn och föräldrar som vi pratat med och finns förstås på appstore.

    appen heter "pekbok" och man kan hitta den via vår blog: www.optimates.se
    eller direkt i iTunes:  
    itunes.apple.com/se/app/pekbok/id400470716

    Hoppas att ni tycker om den och berätta gärna vad ni tycker!

    Med vänliga hälsningar,
    Tommy och Viktor 

     


    Sorry, här är en som INTE gillar denna app... :( Och snälla, vart 17 har ni fått tag i den skånskan??? den är fruktansvärd o jag lovar att INGEN pratar så här i Skåne! Engelskan har ni "huggit" av om ni förstår vad jag menar...de andra språken kan jag inte därför uttalar jag mig inte om dem. Dessutom så "pratar" ni engelska väldigt snabbt till skillnad från "svenskan".
  • Äldre 31 Aug 08:01
    #13
    Dieselmom skrev 2011-08-29 19:01:55 följande:
    Sorry, här är en som INTE gillar denna app... :( Och snälla, vart 17 har ni fått tag i den skånskan??? den är fruktansvärd o jag lovar att INGEN pratar så här i Skåne! Engelskan har ni "huggit" av om ni förstår vad jag menar...de andra språken kan jag inte därför uttalar jag mig inte om dem. Dessutom så "pratar" ni engelska väldigt snabbt till skillnad från "svenskan".
    +1
  • Sophan
    Äldre 2 Sep 13:43
    #14

    Vi kör på appen "kul för barn" här hemma, den funkar bra! Mitt barn är 2 1/2 år och klarar inte riktigt memoryspelet och pusslen själv, så jag tror denna app funkar för både lite äldre och yngre barn.

Svar på tråden barn app till iPhone - roliga bra spel o dyl.