• Anonym (My)

    Någon som haft rörelser i magen som inte är pga graviditet?

    Jag upplever just nu något som verkligen känns som tidiga sparkar i magen, jag har blivit lite rundare om magen, men den är inte hård som min gravidmage var. Jag tycker inte jag kan vara gravid, eftersom jag har kopparspiral och dessutom tidigare tagit två graviditetstest.


    Någon som har något hum om vad det kan vara? Kan det vara farligt? 
    *fundersam*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 12:20
    Det är INTE som rörelser man har när man har gaser i magen!! :)
  • Svar på tråden Någon som haft rörelser i magen som inte är pga graviditet?
  • Anonym (hehe)

    Haha det första jag tänker på är gaser utöver det så kan jag faktiskt inte komma på något mer.

  • Anonym (My)
    Anonym (hehe) skrev 2010-04-11 12:18:14 följande:
    Haha det första jag tänker på är gaser utöver det så kan jag faktiskt inte komma på något mer.
    ha ja just det, men det är inte så! :) kanske borde lägga till det! Det ÄR verkligen som i början man känner sparkar, då det är mer som fladder om du förstår
  • Anonym (en till)

    TS så har jag också det.. har ingen aning om vad det beror på.. funderar på att kolla upp det hos en läkare då jag har haft så ett tag nu =/

  • Anonym (My)
    Anonym (en till) skrev 2010-04-11 12:21:17 följande:
    TS så har jag också det.. har ingen aning om vad det beror på.. funderar på att kolla upp det hos en läkare då jag har haft så ett tag nu =/
     Du också! Man blir ju fundersam på vad det beror på....
  • Anonym (en till)

    Ja verkligen.. =/ Pratade med en vän och när hon var hos BM så sa hon att det kan vara så.. att man nästar tror att det är en bebis. Hon tyckte inte att jag behövde vara orolig men hur lätt är det då?

  • Anonym (My)
    Anonym (en till) skrev 2010-04-11 12:28:41 följande:
    Ja verkligen.. =/ Pratade med en vän och när hon var hos BM så sa hon att det kan vara så.. att man nästar tror att det är en bebis. Hon tyckte inte att jag behövde vara orolig men hur lätt är det då?
    att det bara kan kännas så utan anledning? är det så du menar? 
  • Anonym (en till)

    Ja precis.. men jag känner mig ändå orolig vad som är fel. Min vän tyckte att om jag känner så är det bättre att kolla upp det, nästa problem är jag avskyr vitklädda människor =/ Hur länge har du haft så?

  • Lorelei

    Jag har haft så sedan mitt första barn föddes för 5 år sedan. Fantomsparkar.... inget ovanligt alls enl bm och jag har lärt mig att leva med det Ibörjan var jag helnojjig och tog test bara för att vara säker. Nu reagerar jag knappt. Vet dock inte vad det beror på. Förmodligen är det tarmarna som spelar en spratt trots att man inte tror att det kan kännas så. En läkare jag pratade med på kvinnokliniken trodde att det var så att tarmarna lagt sig lite annorlunda efter förlossningen och därför kändes annorlunda. Vad vet jag. Jag är iaf INTE gravid och efter 5 år så har det blivit en del av vardagen att det "sparkar" och fladdrar

  • Anonym (My)

    då har vi ett till gemensamt problem, jag avskyr oxå vitklädda.....


    Mitt har väl växt.... har haft lite humörsvägningar, och ont i nedre delan av ryggen, svanken, som jag hade under min graviditet, och nu igår och idag har jag känt det här..... 
  • Anonym (en till)

    Skönt att höra att det finns fler som har det såhär.. eller hur man nu ska säga..

Svar på tråden Någon som haft rörelser i magen som inte är pga graviditet?