• Äldre 21 Apr 11:45
    3315 visningar
    29 svar
    29
    3315

    Vem av er har mer sexlust?

    Såg ett inlägg där en kille fundera över hur det är med lusten och antog att medelmannen hade mer lust/ville oftare än medelkvinnan. Tänkte därför kolla detta med en liten omröstning :)


    The odds are very good, but the goods are very odd...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem av er har mer sexlust?
  • Jessis
    Äldre 21 Apr 14:42
    #11

    Jag.... Men så har det varit i alla långvariga relationer förutom en jag hade då jag var 19 år.... Han ville mer än mig men han är också den enda...

  • Anonym (Samma här)
    Äldre 21 Apr 14:45
    #12
    Anonym (Jag!) skrev 2010-04-21 14:33:59 följande:
    Jag vill absolut ha mer sex än min man! Han e nöjd med en gång i månaden! Å jag vill minst ett par gånger i veckan...
    Du tog orden ur min mun!
  • Fragil­e Angel
    Äldre 21 Apr 21:42
    #13

    Kvinna: Min man/kille har mer lust och vill oftare än mig.

    Jag har pga biverkning av en medicin ingen sexlust what so ever, tycker synd om maken min...


    ¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Äldre 21 Apr 21:45
    #14
    OlaPersson skrev 2010-04-21 11:56:50 följande:
    hahahaha....där sket sig teorin om att kvinnor har samma drift som oss killar!
    Det skiljer 2 röster och 3%??
  • Äldre 22 Apr 10:22
    #15
    Minoo skrev 2010-04-21 21:45:45 följande:
    Det skiljer 2 röster och 3%??
    När han skrev det inlägget var det 70% på "Min man har mer lust.." :)

    Nu verkar kvinnorna ha kommit igen dock. Glädjande :)
    The odds are very good, but the goods are very odd...
  • Äldre 22 Apr 14:06
    #16

    Det där med vilka som har mest lust av kvinnor och män är svårt, för visserligen är hormonet testosteron (som vi alla vet män har mer av än kvinnor) vårat sexhormon dvs utan testo ingen sexlust, samtidigt är det inte helt ovanligt med kvinnor som har mycket högre sexlust/drift än sina manliga sexpartners trots att dessa män har högre testosteronhalt ( i annat fall skulle kvinnorna se ut som ryska kulstöterskor) vilket visar på att hormonhalten så länge den är normal inte är av så stor vikt.

    Och även om män i högre utsträckning skulle visa sig ha mer lust än sina kvinnliga partners än tvärtom måste man ju väga in det faktum att minst hälften om inte mer av alla sexuellt aktiva kvinnor i parförhållanden använder någon form av hormonellt preventivmedel som ju är känt för att kunna sänka lusten rejält.

  • Äldre 23 Apr 08:33
    #17

    En omröstning på FL är ju kul, men jag tror inte att den på något sätt speglar Sveriges befolkning. Den kanske inte ens speglar åsikterna hos de som är aktiva på FL?

    För det första tror jag att det bara är vissa kategorier i samhället som är aktiva på FL, och för det andra så tror jag inte att alla på FL följer kategorierna om sex och samlevnad så noga.

    Med andra ord: Reultatet kanske är representativt för den grupp på FL som är intresserade av sex, men inte för någon annan grupp.

    Resultaten tyder också på detta. Inte en enda man har svarat att hans kvinna vill ha sex oftare än han, men det är många kvinnor som har svarat att de vill ha sex oftare än sina män. Så var finns alla männen med sextörstande kvinnor? Ja, inte på FL:s sidor om sex i alla fall.

    Utifrån detta drar jag slutsatsen att de som röstat i tråden är de mest sexintresserade, och de som vill ha sex oftare än sin partner är därför överrepresenterade både bland män och kvinnor.

  • Anonym
    Äldre 23 Apr 08:36
    #18

    Jag är tjej och vill ha mer än min sambo Alltid jag som får ta initiativet. Annars händer inget.

  • Anonym (kvinn­a30)
    Äldre 23 Apr 08:42
    #19

    Jag, kvinna, har tyvärr alltid haft mer lust än mina pojkvänner. De tycker det är kul första halvåret men sedan blir de trötta då det aldrig avtar.

    En läkare föreslog en gång ECT-behandling för att lindra min sexlust. Vidrigt, tycker jag. Själv brukar jag försöka lindra den med självsvält och motion. Den går ner när jag äter min ADHD-medicin och ska få den igen idag så det kanske blir bra igen.

    "Lustiga" kommentarer om att jag ska skaffa en riktig man som orkar är jag väldigt trött på. Finns inte så många män som år efter år orkar ha sex 2-3 ggr om dagen varje dag och de flesta som tror att de kan det har inte testat det länge än några månader.

    För mig beror det troligtvis på en mindre hjärnskada och jag vet att "problemet" ligger hos mig. Men naturligtvis tär det att ofta känna sig avvisad av den man älskar och vi har ändå sex flera gånger per vecka ofta.

    Det tycker jag att många ska tänka på när de avvisar sina partners inviter. Läser så många trådar om kvinnor som tycker att han är äcklig när han tafsar mm. Det tar ganska hårt för vissa att bli avvisade, ibland elakt, när de vill ha närhet.

  • Anonym (kvinn­a30)
    Äldre 23 Apr 08:44
    #20
    Skogshuggaren skrev 2010-04-23 08:33:24 följande:
    En omröstning på FL är ju kul, men jag tror inte att den på något sätt speglar Sveriges befolkning. Den kanske inte ens speglar åsikterna hos de som är aktiva på FL? För det första tror jag att det bara är vissa kategorier i samhället som är aktiva på FL, och för det andra så tror jag inte att alla på FL följer kategorierna om sex och samlevnad så noga. Med andra ord: Reultatet kanske är representativt för den grupp på FL som är intresserade av sex, men inte för någon annan grupp. Resultaten tyder också på detta. Inte en enda man har svarat att hans kvinna vill ha sex oftare än han, men det är många kvinnor som har svarat att de vill ha sex oftare än sina män. Så var finns alla männen med sextörstande kvinnor? Ja, inte på FL:s sidor om sex i alla fall. Utifrån detta drar jag slutsatsen att de som röstat i tråden är de mest sexintresserade, och de som vill ha sex oftare än sin partner är därför överrepresenterade både bland män och kvinnor.
    Tror inte heller direkt att resultat på FL är representativt för Sverige. För det första är det väldigt kvinnodominerat här och de som läser sextrådarna är sällan alla som tycker det är jobbigt att ha sex osv.
  • Äldre 23 Apr 11:04
    #21

    Nu är det exakt 100 personer som röstat :)

  • Anonym (mer)
    Äldre 24 Apr 13:30
    #22

    Jag vill ha sex mer än min pojkvän, så har det varit stort sett hela tiden. Han nöjer sig med kanske ett ar gånger i månaden, jag vill gärna varje dag {#lang_emotions_laughing}

  • Anonym
    Äldre 24 Apr 15:59
    #23

    För oss är det nog så att det är olika över tiden. Nu är det jag som är mer på och tar initiativ men som tur är så går det alltid att väcka hans lust:)

  • Anonym
    Äldre 24 Apr 16:02
    #24

    Och man får tydligen inte ha lika mycket lust båda två? Eller?

  • timri
    Äldre 27 Apr 22:51
    #25

    Det är nog jag som vill ha sex oftare av oss två.

  • Äldre 28 Apr 09:17
    #26

    Intressant...

    50% av kvinnorna säger att de har lika stor lust som sin man

    100% av männen säger att de har mer lust än sin kvinna

    Hur skall man tolka detta?


    The odds are very good, but the goods are very odd...
  • Äldre 28 Apr 13:47
    #27

    Jag valde alternativet "jag har mer lust än min man" eftersom det inte fanns "vi har lika mycket lust".

    Att jag valde det beror på att det nog oftare är jag som tar initiativet fast han nekar ju iofs aldrig så jag tycker egentligen att vi är på samma nivå.

  • Äldre 28 Apr 13:49
    #28
    DanielG skrev 2010-04-28 09:17:17 följande:
    Intressant...50% av kvinnorna säger att de har lika stor lust som sin man100% av männen säger att de har mer lust än sin kvinnaHur skall man tolka detta?
    Att det är väldigt få par som har svarat i tråden?
  • Anonym (em)
    Äldre 28 Apr 13:54
    #29

    Han har mera lust än jag har men det beror inte på att jag har lite lust utan att han är totalt överkåt.
    Jag har gärna sex varje dag. En eller två gånger om dagen. Han tycker att fyra gånger om dagen är lagom men det orkar jag inte med.

    Jag har fått höra i andra förhållanden att jag är en jävligt kåt tjej men nu ligger jag i underläge.
    Fyra gånger om dagen varken vill eller orkar jag.

    Just nu är jag gravid och har noll sexlust.
    Vi har haft sex sju gånger på fem månader.
    Det är en väldigt skillnad på hur vi brukar ha det.

Svar på tråden Vem av er har mer sexlust?