Inlägg från: evaoregon |Visa alla inlägg
  • evaoregon

    Vilka länder har du varit i?

    Danmark (massvis med gånger) och Tyskland (flera gånger). Holland, Storbritannien och Frankrike också några gånger.

    Länder som jag besökt en gång vardera
    Norge, Finland, Belgien, Luxemburg, Italien, Vatikanstaten, Grekland, Spanien, Portugal, Irland, Ungern, Polen, Monaco, Liechtenstein, Österrike och Schweiz. 

    Sedan har jag även besökt Nya Zeeland, Australien och Fiji.

    Jag bor i USA sedan 15 år tillbaka och har varit i Canada ett flertal ggr.

  • evaoregon
    evaoregon skrev 2010-04-21 22:17:32 följande:
    Danmark (massvis med gånger) och Tyskland (flera gånger). Holland, Storbritannien och Frankrike också några gånger. Länder som jag besökt en gång vardera Norge, Finland, Belgien, Luxemburg, Italien, Vatikanstaten, Grekland, Spanien, Portugal, Irland, Ungern, Polen, Monaco, Liechtenstein, Österrike och Schweiz.  Sedan har jag även besökt Nya Zeeland, Australien och Fiji. Jag bor i USA sedan 15 år tillbaka och har varit i Canada ett flertal ggr.
    Glömde ju skriva vad jag gillade mest.  Jag gillar USA (finns så mycket att se här {#lang_emotions_smile})!  Australien och Nya Zeeland var superfint, jag vill åka tillbaka till båda!
  • evaoregon
    Mallas skrev 2010-04-21 22:49:38 följande:
    Finland Norge Danmark Estland (Tallin 2ggr) Tyskland (Berlin, Hannover, Bad Segerberg, Kiel, Hamburg) Bodde i Tyskland ett tag Frankrike (Paris 2ggr) Holland (Amsterdam 1 ggn) England (London 2 ggr) Spanien (Mallorca, Teneriffa) Bott på båda platserna Italien (Rom, Venedig, Milano, Como sjön) 1ggn på vardera ställe Grekland (Kreta 3 ggr, Halkidiki 1 ggr) Turkiet 6-7 ggr Thailand 2 ggr Tunisien 1 ggn USA (Orlando, Fort Lauderdale, Miami, St Petersburg, Washington DC, Chicago, San Francisco, Portland, Seattle) Bodde en period i Oregon State på en mindre ort Vi reser en hel del och brukar blanda storstadsresor med sol och bad semestrar. Har mindre roliga minnen från Tunisien. Annars blandar jag gärna mycket och testar gärna nya platser!
    Så du har bott här i min stat?  Jag bor i Portland!
  • evaoregon
    Mallas skrev 2010-04-23 17:05:40 följande:
    Det verkar visst så!  Bodde i Corvallis en sväng förra våren. Var utbytesstudent på universitetet där. Naturen i Oregon är helt fantastisk och jag skulle gärna åka tillbaka dit i framtiden!
    Ja, visst är det fint här!  Min mans bror med familj bor utanför Corvallis!  {#lang_emotions_smile}
  • evaoregon
    Mallas skrev 2010-04-26 20:14:04 följande:
    Världen är liten (eller så är det internets förtjänst...)! Får se om det blir en sväng tillbaka nästa vår beroende på om det blir lite arbete med några på universitetet igen. Kan alltid hoppas! Isåfall ska vi nog försöka kombinera med en sväng till Hawaii alternativt hyra bil och köra längs kusten ner till San Francisco och Los Angeles. Snart ett resmål till på listan. Åker till Hong Kong nästa vecka!
    Då skulle jag rekommendera Hawaii!  Det finns direktflyg härifrån Portland.  Mina favoritöar är Kauai och Maui (Oahu med Honolulu är inte så kul).  Men San Francisco är också väldigt fint! 
Svar på tråden Vilka länder har du varit i?