• Går det att ha en vettig relation med en gambier?

Fre 23 apr 2010 22:06 Läst 11700 gånger Totalt 36 svar
    Anonym (gambi­a?)
    Visa endast
    Fre 23 apr 2010 22:06

Jo det är så att jag blivit förälskad i en man från gambia.
    Vi har typ varit ihop i två år och nu frågar han om jag vill åka till hans hemland och gifta mig med honom. Asså han har svensk pass så ni behöver inte börja tjata om nån pappersäktenskap.
    Jag har träffat så många spec kvinnor som riktigt säger att dom är skit. Att dom är hur underbaa som helst i början för att sen när man gift sig o skaffat barn börjar knulla runt, hotar sin tjej, festar o så...
    Nu vet jag inte vad jag ska tro, jag o min kille har inte bott ihop under den här tiden för jag har bott ihop med en kompis o han hos sin moster.
    Är det nån som har bra erfarenhet av dessa typer av män? Jag läste en liknande tråd om nigerianska män och blev inspirerad eftersom det här har jag tänkt på i typ ett år.
    Det är inte så att jag misstänker honom nu el så, men många säger att det är så tills man e fast. Man blir ju rädd.
    Gambiska kvinnor kanske upplever det som bra normala män eftersom dom e vana vid det sättet. men jag tycker att när man ser typ svenska el finska tjejer som e med gambianer så ser dom inte lyckliga ut o dom e oftats lite naiva. E jag en sån  nu????

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Fre 10 sep 2010 17:53 #21

Levde ihop m gambian i flera år. Mannen jag träffade var helt underbar det bästa som någonsin hänt mig. Men han ändrades snabbt när jag blev gravid. Otrohet könssjukdomat misshandel osv....Och alla lögner. Jag är sedan 6 mån ute ur denna relation och återhämtar mig fortfarande, dock är inte alla likadana men merparten. Har lärt känna många och de  beter sig ofta gränslöst. Jag är ganska smart i vanliga fall men jag blev helt charmad/lurad och såg inga varningstecken.

• Anonym (ärlig­)
    Visa endast
    Fre 12 nov 2010 23:58 #22

Jag har varit tillsammans med en Gambian. Detvar helt underbart tills den dagen då vi var gifta och jag blev gravid. Han var sällan hemma. och när han väl kom hem så var det med massa smink på kläderna(dock inte från mig)
    Han var otrogen mååånga ggr misshandlade mig. var ute på olika klubbar o festa
    Han använde förvisso mig som en enkel biljett till sverige.
    Har många vänner som är tillsammans med gambianer. av 10 st så är 9 otrogna och behandlar sina flickvänner/fruar som svin,

• Anonym (ärlig­)
    Visa endast
    Lör 13 nov 2010 00:00 #23
    Anonym skrev 2010-09-10 17:53:43 följande:
    Levde ihop m gambian i flera år. Mannen jag träffade var helt underbar det bästa som någonsin hänt mig. Men han ändrades snabbt när jag blev gravid. Otrohet könssjukdomat misshandel osv....Och alla lögner. Jag är sedan 6 mån ute ur denna relation och återhämtar mig fortfarande, dock är inte alla likadana men merparten. Har lärt känna många och de  beter sig ofta gränslöst. Jag är ganska smart i vanliga fall men jag blev helt charmad/lurad och såg inga varningstecken.
    känner igen allt det där....
    Jag var långt nere i skiten....
    både psykisk och fysisk misshandel.
  • Lör 13 nov 2010 00:12 #24
    Anonym (gambia?) skrev 2010-04-23 22:06:39 följande:

Vi har typ varit ihop i två år och nu frågar han om jag vill åka till hans hemland och gifta mig med honom. Asså han har svensk pass så ni behöver inte börja tjata om nån pappersäktenskap.
    Jag har träffat så många spec kvinnor som riktigt säger att dom är skit. Att dom är hur underbaa som helst i början för att sen när man gift sig o skaffat barn börjar knulla runt, hotar sin tjej, festar o så...
    Nu vet jag inte vad jag ska tro, jag o min kille har inte bott ihop under den här tiden för jag har bott ihop med en kompis o han hos sin moster.
    Är det nån som har bra erfarenhet av dessa typer av män? Jag läste en liknande tråd om nigerianska män och blev inspirerad eftersom det här har jag tänkt på i typ ett år.
    Det är inte så att jag misstänker honom nu el så, men många säger att det är så tills man e fast. Man blir ju rädd.
    Gambiska kvinnor kanske upplever det som bra normala män eftersom dom e vana vid det sättet. men jag tycker att när man ser typ svenska el finska tjejer som e med gambianer så ser dom inte lyckliga ut o dom e oftats lite naiva. E jag en sån  nu????

Ni har varit tillsammans i två år och du vet fortfarande inte om du vill gifta dig med honom?
    I så fall har du svaret på din egen fråga. Gift dig inte. Varför skulle man gifta sig om man inte är helt säker på att det man gör är det rätta och bästa??? 

På frågan om man kan ha en vettig relation med en gambian så är svaret självklart Ja. Det beror som i alla andra fall på vem man själv är och vem den andre är. Det beror alltså i lika hög grad på dig som det beror på honom.

Du kallar kvinnor som är med gambianer naiva och olyckliga. Själv känner jag flera sådana lyckliga äktenskap. Man ser ju det man VILL se...eller hur?

Det låter på det hela taget som om du inte är mogen för äktenskapet.
    Lycka till. 
  • höbåts­olle
    Visa endast
    Lör 13 nov 2010 09:37 #25

Jag känner en mulatt med far från Gambia.

• Anonym (nonon­nnonno­NO)
    Visa endast
    Lör 13 nov 2010 11:43 #26
    Anonym (sant) skrev 2010-04-23 22:34:13 följande:
    inga fördommar,jag talar av erfarenhet. jag har haft relationer med många gambianska män,och jag säger ALDRIG MER! droppen var när mitt sista x valde att knulla runt när vi väntade vårat första barn. jag har sett hur dessa män behandlar kvinnor,sett och blivit utsatt. tuvärr har jag väldigt låga tankar om dom. jag hade aldrig gift mej med en,jag hade inte ens haft ett förhållande med en igen. men det är ju bara jag.
    som sagt,det finns svin i alla länder men min erfarenhet av de gambianer jag känner så är inte en enda av dom trogna sina flickvänner.
    en väninna till mig blev jättekär i en gambian o dom blev ihop och allt var bra tills hon blev gravid,då kom det fram att han redan är gift o har barn,gissa hur min vän mår nu med en nyfödd o ensamstående???

skulle kunna skriva mycket mer men då skulle det bli en bok.
    personligen så skulle jag inte vilja leva med en gambiansk man.
  • Lör 13 nov 2010 14:08 #28

Män är män.. Det har inte så stor betydelse var de kommer ifrån..

Se på hans familj. Hur är pappan?? Hur lever mamman??

Och hur ser du själv på det efter två år+??

Litar du på honom??

Om du gör det vad är problemet..

Om du inte gör det... Gå vidare..

Det spelar ingen roll var de kommer ifrån, vist är det tuffare med två olika kulturer osv.. Men det är överkomligt om mannen kan ta till sig våra seder och bruk, lika väl som vi med deras och skapa något eget av det..

Lycka till!!

Ps passa på och åk ner o se hur de har det. Du kommer få en annan bild av honom och hans person. Och efter det bestäm dig ang giftemål osv.

• Lör 13 nov 2010 18:50 #28

Min man är från gambia o han varken slår mig, knullar runt eller beter sig som ett svin i största allmänhet. Visst har vi issues som man kanske inte har med en svensk man, men tänk så mycket rikare våra barn blir på upplevelser. 
    Mitt tips är att åka till gambia o bo där ett tag, det underlättar verkligen om du vill dela ditt liv med honom. Du kommer förstå varför han gör som han gör i vissa lägen och överlag se honom med nya ögon.
    Du får gärna inboxa mig om du vill diskutera mer! 

• Sön 13 feb 2011 22:35 #29

Hej!

Har nyligen blivit medlem här på FL. Och kom över denna gamla tråd.
    Bara nyfiken hur gick det, gifte ni er?
    Personligen skulle jag aldrig gifta mig med någon (oavsätt ursprung) om jag inte var 150% säker på relationen.
    Men som svar på din fråga, Ja, det går att ha en vettig (?!) relation med en man från Gambia. Vet flera, mig inräknat som har det. Men vet också många män av samma ursprung som inte är speciellt vettiga.Men detta handlar egentligen mest om olika typer av kulturkrockar, olika sätt att se på familj, otrohet osv. Har man för olika syn på dessa, kan det ju bli mkt svårt att ha en relation. Men alla människor är som sagt olika,. Man måste vara tydlig med vad man kan acceptera i en relation och inte. Men visst kan det funka, för vissa är det svårt, för andra lättare och för andra helt omöjligt. 

• Ons 20 jul 2011 21:55 #30
    Anonym (gambia?) skrev 2010-04-23 22:06:39 följande:

har nu läst igenom alla trådar--åka ner för att "kolla läget i gambia??? då e du gift då du kommer hem))) tror jag------MEN VAD JAG EGENTLIGEN VILL  SKRIVA FÖR ATT "försvara" gambier e OM DOM E MUSSLIMER SÅ E DET TILLÅTET I GAMBIA ATT HA UPP TILL 4 FRUAR---SÅ DOM FLESTA E UPPVUXNA SÅ---O DERFÖR TROR JAG IKKE ATT DOM SER PÅ OTROHET SOM VI--DOM HAR JU SETT SIN ONKEL ELLER FAR HA FLERA KVINNOR, SÅ FÖR DOM E DET NATURLIGT.....e själv sedan 5 år gift m. en gambier o har bott i gambia o set o hört...och det e helt tillåtet för 1 man att "gå ut å ta 1 annan kvinna om hans egen inte "ställer upp då han har lust.......kunde oxå ha skrivit 1 hel bok om detta!!!!!
  • Sön 31 jul 2011 16:45 #31

skulle vara kul att höra hur dnna tjej valde att göra....och hur det gick ???

• Sön 31 jul 2011 23:52 #32

Hallå! De e jag som e ts fast jag har glömt mitt gamla alias. Kom över min gamla tråd o vill bara uppdatera vad som hände. Jag följde med min snubbe till Gambia i en månad, tog med mig en kompis. Jag sa till min kille innan att jag inte var redo för äktenskap men gärna ville följa me ner och se hans rötter. Skitkul resa, dock vänstrades hans vän som har svensk fru o två barn i sve som faaan men när hon kom ner la han all tid på henne förutom när han satte på brudar på toan på klubben när vg var ute allesamman utan henne. Nu är jag ju inte tillsammans me honom tack o lov, men jag gillade inte hur min killehanterade det. Jag är idag ogift o fortf med min käre gambian han tjatar om gifta oss, men jag har inte bråttom med det. Vi e ute o roar oss jag vet att han älskar mig o jag han, men hans gambianska släktingar kan verkligen suga musten ur en. Jag undviker dem så mkt som möjligt

• Tor 4 aug 2011 09:19 #33

Tack för din uppdatering.
    Jag vet hur det kan vara. Ja en del är verkligen rötägg. Men som sagt inte alla.

• Fre 26 jul 2013 20:28 #34

gifte mig i gambia med ebrima. tog han till sverige. vi levde tillsammans i min etta i  2 år. när han fick permament tillstånd att stanna i sverige med posten lämnade han mig inom en timme. jag beställde genast flyg till gambia,. där min syster redan hade hyrt ett hus och var gift också med en gambian. träffade nästan genast en trummis kille genom hans syster. hon kom till min lähenhet ja hyrt för 6 veckor av sen gammal svensk man bosatt i gambia. jag blev kär i den killen. han uppträdde som dansare och trummis i en grupp på över 20 personer i olika hotell och restauranger. vi förlovade oss över en natt. bodde tillsammans i min gambianska lägenhet. jag åkte till sverige. samlade pengar och åkte tillbaka till gambia för gifta mig med baba.  jag kallades till babas hus för att prata med hans moster och syster om brölloppet, som skulle ske i slutet av januari kort efter att jag anlänt till gambia. men men. nu sa dem att jag måste köpa ett hus, bil eller ta baba till sverige innan vi kan gifta oss. jag sa att allrig köper jag så dyra saker till någon innan giftermålet eller nånsin. har inte pengar just nu. de skrek ... det blev inget bröllop. en svensk tv-team hade kommit för att filma mitt bröllop som aldrig blev av. men medans de filmade råkade baba och hans syster fastna i filmen, där systerna skrek/slog mig. det visade sig att systerna var gift med baba sedan många år. de båda hade jobbat som prostituerade hela tiden. lurat turister pengar. de hade 2 små barn tillsammans också. jag tyckte om baba annars. hittade av en händelse en annan man när promenerade till bb-hotellet. han flyttade till mitt hus som jag hade hyrt för 1 år. hade aldrig klarat kackerlackor och generator ensam ... vi gifte oss den 19 april, på min födelsedag i justice. hade fest utanför yayas hem. ca 400 gäster var med. ungefär hela byn. också en trumorkester med ca 7 spelare iaf många. jag måste fly gambia efter 9 månader där. blev dödssjuk. efter 3 veckor i bijolo sjukhuset flög den 29 octorber till sverige. hade magrat ca 30 kg,. kunde inte behålla varken mat eller vatten. yaya kunde inte följa med mig eftersom jag måste flyga så illa qvickt och hade inte tillräckligt med pengar för hans biljett också. jag väntar nu att han ska komma till sverige eftersom läkarna säger att jag får inte mera åka till gambia. jag tål inte värmen och får lätt alla möjliga sjukdomar nu. fast det var meningen att vi bygger ett hus tillsammans och lever i gambia...

• Fre 21 mar 08:16 #35

Men herregud. Om du inte ens är säker på vart du har din partner om ni gifter er så kanske det i sig är en ganska tydlig signal på att inte gifta sig. Kärlek och relationer bygger väl på tillit och ömsesidig respekt. Om inte detta byggts upp i ett förhållande bör man nog jobba vidare på det först. Oavsett nationalitet, härkomst eller vad ni nu vill kalla det. Vi är väl alla människor?

• Anonym (cc)
    Visa endast
    Fre 21 mar 09:46 #36
    Menherregud skrev 2014-03-21 08:16:37 följande:
    Men herregud. Om du inte ens är säker på vart du har din partner om ni gifter er så kanske det i sig är en ganska tydlig signal på att inte gifta sig. Kärlek och relationer bygger väl på tillit och ömsesidig respekt. Om inte detta byggts upp i ett förhållande bör man nog jobba vidare på det först. Oavsett nationalitet, härkomst eller vad ni nu vill kalla det. Vi är väl alla människor?
    Kom han inte från Kosova i din senaste tråd? Svaret är samma. Kör på om du tycker att det känns rätt, men tydligen tycker du inte det. Alltså, dags att resonera kring, vad och hur du verkligen känner.
Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Känsliga rummet

Innehåll

Annat innehåll