• Anonym (?)

    Kan man ta lån under föräldraledighet?

    Jag vill vara anonym, vill inte att de jag känner ska veta att jag letar nytt boende.

    Om jag skulle vilja köpa en lägenhet, är det då möjligt att få ett lån beviljat under tiden jag är föräldraledig? Jag har fast jobb att gå tillbaka till.

    (Jag vet att jag kan prata med banken men känner mig lite panikslagen och vill ordna upp lite kaos i huvudet, det gör jag genom att fundera på olika lösningar)

  • Svar på tråden Kan man ta lån under föräldraledighet?
  • Anonym

    Vi tog lån när jag var föräldraledig. Inga problem alls.

  • Anonym (lollo)

    Javisst kan du det, eftersom du har ett fast jobb att gå tillbaka till. De räknar nog däremot ut hur mycket i lån din ekonomi tillåter på den summan du får ut i fp.

  • snappi81
    Anonym (lollo) skrev 2010-04-24 15:30:41 följande:
    Javisst kan du det, eftersom du har ett fast jobb att gå tillbaka till. De räknar nog däremot ut hur mycket i lån din ekonomi tillåter på den summan du får ut i fp.
    Det gjorde inte vår bank, utan gick på vår vanliga inkomst när jag inte går hemma.
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Anonym (?)
    Okej, det låter ju bra
    Kan man boka möte på banken för att ta reda på hur mycket man skulle kunna få låna, och hur allt fungerar, även om jag inte ens börjat titta på någon lägenhet?

    Tack för svaren!
  • snappi81
    Anonym (?) skrev 2010-04-24 15:34:31 följande:
    Ja det bästa är ju att kontakta banken och säga som det är, du letar ett nytt boende och skulle vilja veta vad du har för möjligheter till lån. Och där få hjälp med uträkningar som behövs. Du behöver inte ha nåt speciellt att utgå ifrån men du kan säkert få ett prelimenärt lånelöfte och sen brukar dom vilja räkna engång till på just det du vill köpa.
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • LillaLinan80
    Anonym (?) skrev 2010-04-24 15:34:31 följande:
    Ja du bokar tid för att få ett lånelöfte, det är det bästa att göra innan du börjar leta eftersom du då vet hur mkt pengar du har att röra dig med.   Vi har fortfarande inte köpt ngt hus...men bra att veta hur mkt man har att röra sig med om man skulle vilja slå till
    absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 **~**
  • Anonym (?)

    Tack så mycket för svaren! Då blir det att boka möte på måndag.

  • snappi81
    Anonym (?) skrev 2010-04-24 15:50:19 följande:
    Tack så mycket för svaren! Då blir det att boka möte på måndag.
    Lycka till!
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Anonym (SK)

    Vad är de med vissa människor och deras idiotiska kommentarer som ?då får ni ta och betala kalaset själva?.?? Med tanke på att detta är för arbetare, betalar vi tekniskt sätt för detta helt själva? Jag själv betalar varje månad ca 12000kr i skatt, vilket på ett år blir 144 000kr. Och så ska någon som er säga till mig att jag då inte har rätt till en ersättning för 3-5 dagar, som dessutom är en låg ersättning än för vad jag skulle tjäna om jag jobbade de dagarna, som inte ens kommer i närheten av till hur mycket jag själv betalar i skatt. För att jag skall kunna spendera extra tid med mitt barn? Sedan att ni väljer att låta samhället uppfostra era barn och väljer att ta och ständigt jobba eller göra annat än att uppoffra lite tid att spendera med era barn och själva lägga ner tid på dem, är synd om era barn, men erat eget problem.

    Tycker jag har mer än all rätt att ha de dagarna, då jag faktiskt BETALAR KALASET SJÄLV. Så bara ta och lägg ner och tänkt lite längre än så, då det finns vissa av oss som faktiskt uppskattar att vara med våra barn lite extra när vi kan, då vi arbetar arslet av oss resterande tid.

  • Anonym (SK)

    Sorry nu blev det fel tråd!! Hade råkat backa i historiken????

Svar på tråden Kan man ta lån under föräldraledighet?