• Anonym (trött)

    nyss druckit recinolja... nu då?

    så ja nu har jag nyss druckit ca 20ML recinolja....

    får se om de gör att förlossningen kommer igång nu då...

    har massa förvärkar, foglossning, ja mycket som inte e osm de ska, sover max trvå timmar per natt, har även två små barn till som jag ska orka med... så nu blev de detta som alternativ då inget annat verkar funka...

    slemmis har gått för två dagar sedan men inger mer händer förutom massa onda förvärkar i flera dagar :(

    nån annan som testat detta?
    hur gick de?
    funkade de?

    och till er alla som kommer in o läser o som de kliar i fingararna på nu och vill skriva hur blåst jag är för jag tagit recinolja.. snälla låt bli... de e uttjatat...

  • Svar på tråden nyss druckit recinolja... nu då?
  • Anonym

    Jag vet en som testat, men jag tror ärligt talat inte att du vill höra hur det gick....Funkade gjorde det ju iaf, barnet kom ut.

  • Anonym (vivi)

    vet oxå en som prövat..hennes barn dog..smart va??????????

  • Jezamine

    jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag.
    Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB.
    Det finns ett par fall där mammor som testat ricinolja nästan har, eller har, förlorat sina barn pga av för snabb förlossning.
    www.babyornot.se/menupage.php/uid/226


    Avstängd tills vidare
  • Anonym (t)

    Hemskt utan dess like. Men sanningen är att barn dör inte UTAV ricinoljan. Men däremot kan förlossningen bli väldigt snabb så att man inte hinner med.


    Anonym (vivi) skrev 2010-05-04 15:51:05 följande:
    vet oxå en som prövat..hennes barn dog..smart va??????????
  • Anonym
    Jezamine skrev 2010-05-04 15:52:14 följande:
    jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag. Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB. Det finns ett par fall där mammor som testat ricinolja nästan har, eller har, förlorat sina barn pga av för snabb förlossning. www.babyornot.se/menupage.php/uid/226
    exakt samma inlägg finns i katrin zytomierskas senaste blogginlägg..
  • redneck girl

    väldigt dumt drag.alla som blir gravida vet väl att det inte är en dans på rosor att vara gravid.krämpor hit och dit.ungen kommer när den är mogen.det borde också alla normalbegåvade veta.

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-04 15:58:21 följande:
    exakt samma inlägg finns i katrin zytomierskas senaste blogginlägg..
    Nu är jag lite OT men jag läste precis samma inlägg jag där haha.
  • sanna88a

    hoppas att det går bra för dig TS trots tabben du gjort..

  • Anonym (trött)

    än så känner jag varken BU eller BÄ..

    inget som har testat och fått en OK förlossning.... eller en bra?

  • Jezamine
    Anonym (trött) skrev 2010-05-04 16:28:37 följande:
    än så känner jag varken BU eller BÄ.. inget som har testat och fått en OK förlossning.... eller en bra?
    Du får väl vänta och se.
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden nyss druckit recinolja... nu då?