• Anonym
    Äldre 5 May 19:10
    8389 visningar
    13 svar
    13
    8389

    Bidrag från landstinget till plastikirurgi?

    Undrar om det är någon där ute som kan svara på min fråga!?

    Har nämligen hört att man kan få bidrag från landstinget ,om man tex har problem/mår dåligt osv ..

    Tex som jag har väldigt svåra problem med min överskottshud efter två gravditeter,detta sätter sprätt i huvudet på mej och jag gråter och mår så sjukt dåligt av det. Har gått ner massor i vikt och är normalviktigt men magen försvinner inte pga av all hud.. magen hänger och jag känner mej så äcklig..

    Men nu var sj'lva frågan är det sant om dett bidrag eller är det påhitt?

    Om någon vet nått omm detta snälla skriv ! ,vad som krävvs,vart man ska vända.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Bidrag från landstinget till plastikirurgi?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 5 May 20:01
    #1

    INGEN???

  • Anonym
    Äldre 5 May 20:19
    #2

    Det är tyvärr inte vanligt att man får skönhetsoperationer betalda för att man mår dåligt. Snarare är det om huden i sig förhindrar dig från att kunna leva ett normalt liv och är en hälsorisk för dig. Att du mår psykiskt dåligt är inte en tillräcklig anledning. Se till att peppa dig, få bättre självkänsla och se till att njuta av livet istället för att gräva ner dig i ytliga saker. Affirmationer dagligen, tala om för dig själv att du är vacker, att du är stark, att du har många fina egenskaper... så ett frö för att ändra ditt sätt att se på dig själv och din kropp.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 7 May 14:48
    #3

    fler?

  • Anonym
    Äldre 7 May 14:53
    #4

    Nej, man får inga bidrag. Varför inte spara?

  • Anonym
    Äldre 7 May 15:02
    #6

    Tyvärr är det oerhört svårt att få bidrag till kosmetiska operationer även om man mår psykiskt väldigt dåligt av det. Jag har två nära vänner som gjort GBP vars hud inte riktigt "hann med" men inte heller de får en op som en ren självklarhet.

    Söka kan du alltid göra, via vårdcentralen där du berättar för läkaren om ditt mående, eller om du har någon psykiatrikontakt pga hur du mår - sen skriver läkare remiss och därefter är det upp till den remitterade vårdinstansen att ta ställning till ditt behov.

    Ett alternativ är att själv bekosta en bukplastik, men det är inte billigt...mellan
    40. 000 och 60.000 har jag läst mig till på olika privatklinikers hemsidor.

Svar på tråden Bidrag från landstinget till plastikirurgi?