• wildahallon

    Hjälp mig med sambon!

    Tar jättegärna emot lite tips om hur jag ska förklara för sambon hur det är att vara gravid..

    Jag spyr, 2-3 gånger om dagen men mår konstant illa. Har även "mensvärk" konstant.. Plus att jag är snurrig i bollen hela tiden..


    Nu till problemet, min sambo tycker det är jätte tråkigt att jag inte orkar följa med till vänner på filmkväll osv. Har försökt förklara för honom att jag vill vara hemma när jag mår dåligt, så är det ju. Skönast på kvällarna (efter långa arbetsdagar) är att lägga sig i soffan med mjukisbyxor nerhasade under tjejmagen..
    Han får jättegärna åka iväg till kompisar, bara skönt med egen tid. Men han blir ledsen, för han vill ha med mig.. Jag förstår honom delvis, men han måste försöka förstå mig. Det enda jag kan trösta honom med är att det förhoppningsvis inte kommer vara såhär alltid.. Är i v9 nu.


    Hur ska jag förklara för honom? När man mår konstant illa är det väl klart man vill vara hemma? Ofta man vill spy hos andra :p, även om det är nära vänner...


    Och inga kommentarer om att jag har dålig karl ;), han är den bästa.. Dock har han aldrig vart gravid =D

  • Svar på tråden Hjälp mig med sambon!
  • KRSn

    Han förstår nog snart. Och om inte, så kan man ju hoppas att illamåendet går över sanrt :) Grattis till er! =)

  • Bubblan83

    Jag har inga bra tips på hur du ska kunna förklara så att han förstår. Jag var själv konstant illamående i början och var inte så sugen på att göra annat än att vara hemma. Men nu i v 12 så har illamåendet gått över lite. Förhoppningsvis blir det bättre för dig med:)

    Min sambo hade lite svårt att förstå att mitt illamående var konstant, speciellt eftersom det inte syns, jag spydde ju inget. Men det var bara till att påminna hela tiden...

  • wildahallon

    Okej, ja det är väl bara vänta ut.. Får ta mig ett snack med honom ikväll, vill ju inte att han ska vara ledsen, och jag ska inte ha dåligt samvete. Jag mår ju faktiskt såhär för att vi förhoppningsvis kommer få ett underbart litet liv :) Ibland önskar man att karlarna fick känna på grav-symptomen, eller vad säger ni? ;)

  • Bubblan83

    ja, ibland önskar man att de förstod hur det känns att vara gravid:)

  • Johans Pillerill

    Jag tog med min sambo till bm, och berättade där hur jobbigt jag hade det. Hon förklarade för honom att det var ungefär som en extrem baksmälla... Det verkade min iaf kunna koppla till.

    Och när hon hade förklarat att det var vanligt att må såhär som gravid och gett honom uppgiften att hålla koll på hur mycket jag fick i mig och tvinga mig in på akuten om det blev ohållbart lite, så verkade han förstå... Efter det var han jättesöt och tog hand om mig istället för att gnälla. Dock släpade han in mig på akuten ett par gånger när jag helst ville slippa... i efterhand är jag glad, för jag behövde näringsdroppet... Men jävlar vad elak jag var emot honom och bm då som hade "gaddat ihop sig mot mig" just då.

  • mysmumrik

    Åh! jag vet att det kanske inte passar in här med en rolig historia, men jag tänkte på den direkt när jag läste om att killar borde känna hur det känns!

    " Året är 2032. Läkare har uppfunnit en maskin som överför smärtorna under förlossningen till barnets far.
    Ett par tar chansen att prova. Då födseln sätter igång ställs maskinen inte på att överföra 25% av smärtorna till fadern, men mannen känner ingenting. Läkaren tycker att det är märkligt och höjer till 50%. Mannen märker fortfarande ingenting, men kvinnan mår märkbart bättre...
    Eftersom det går så bra så överför man 100% av smärtorna till mannen.  Förlossningen fortgår utan att kvinnan har några som helst smärtor och ett välskapt barn föds!
    När mannen sedan kommer hem från BB så ligger brevbäraren död utanför dörren..."

  • Isbit

    Dom förstår aldrig tror jag.
    Jag är gravid med tredje barnet i v 39 nu.
    Har onda sammandragningar och ett oerhört tryck neråt men han vill ändå att jag åker o storhandlar osv själv...
    Han fattar nog inte

  • lemony

    det e ju typ därför man sitter på familjeliv för att fåå tröst som han inte kan ge/förstå...... hihi

Svar på tråden Hjälp mig med sambon!