• Redaktionen

    "Bästa Mamman 2010"

    Nu har det då blivit dags, för er här på Sveriges största familjesajt att utse "Årets bästa mamma 2010"

    Genom att klicka på länken nedan kan ni läsa mer om finalisterna och sedan lägga er röst här i omröstningstråden http://www.familjeliv.se/Start/1.820178

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Bästa Mamman 2010"
  • 82an

    Jag håller med om att namnet på tävlingen käns otroligt fel. För med tanke på de nominerade så skulle nog Haiti ha flest bäst mammor i världen just nu om tragedi gör en till en bra mamma...

    "Vilken mamma är det mest synd om/ har haft det svårast 2010" skulle kanske vara ett alternativt namn på tävlingen


  • MissMurrig

    Röstar på mig själv! För min son tycker jag är den bästa mamman! trots att jag inte är ensamstående eller sjuk, men problem har vi, som många, med ekonomi eller annat. Att man tar sig igenom det trots problem det är självklart för nästan alla mammor, spelar ingen roll hur stora berg man har att bestiga, man är sina barns bästa mamma. Mycket kan man tävla i men inte detta.


    Hade skrivit detta i "den där andra tråden", men vet inte vart den är.
  • Meleah

    Det här är så typiskt medlemmarna på familjeliv! Kritik bör framföras, absolut, men som någon skrev så finns det en tråd där folk redan öser ur sig negativa saker om den här tävlingen. Era åsikter kan stanna där tycker jag.


    Tycka vad man vill om titeln på tävlingen (jag bryr mig inte speciellt mycket eftersom jag inte analyserar eller märker ord i just det här sammanhanget) så är jag STOLT över att min nominering gick vidare till final. Självklart är alla mammor (och pappor) värda lite extra uppmärksamhet i deras vardag som kan vara slitig oavsett vilken samhällsklass man tillhör, men det är väl inte så konstigt att en sådan här tävling till slut lyfter fram mammor som har det lite extra kämpigt? Vad är det för fel på det? Jag personligen blir alltid mycket gladare när människor vinner som verkligen behöver det, vad det nu än gäller. Och alla dessa tre mammor kan mycket väl behöva lite POSITIV uppmärksamhet och en liten verklighetsflykt tillsammans med sina barn. 
    Heja, heja alla ni tre som är i final. {#lang_emotions_heart} Både i tävlingen och i vardagen.
    ★ Vilya 070529 ★ Silas 090715 ★
  • Koloraturell
    82an skrev 2010-05-14 11:03:03 följande:
    Jag har ingen aning hur de är som mammor. Det är ju bara "buhu historier"! Jag tror att det är svårt att vara sitt bästa som mamma när man har det svårt och jag tror att det finns andra som är bättre som antagligen inte har separationer och suecid i bagaget. Det är lite amerikansk "sensationstv" över detta
    tänkte skriva samma sak!
  • LauraLee

    Skippar att rösta med motivering att de flesta mammor är väl bäst för sina egna barn!!  Måste faktiskt säga att tävlingen känns något löjlig, tycker att man inte kan tävla i sånt här, för det finns så otroligt många som kämpar...och säg det barn som inte tycker att hennes/hans mamma är bäst i världen.


    Molly, född 29/7-09 mollys-mamma.blogspot.com/
  • så mycket bättre

    Har ingen som helst möjlighet att rösta efs jag inte vet hur de är som mammor, dessutom går det inte att tävla i en sån sak.

    Jag skulle rösta på min mamma, hon är den enda jag VERKLIGEN vet hur hon är som mamma.


  • så mycket bättre
    Meleah skrev 2010-05-15 09:52:26 följande:
    Det här är så typiskt medlemmarna på familjeliv! Kritik bör framföras, absolut, men som någon skrev så finns det en tråd där folk redan öser ur sig negativa saker om den här tävlingen. Era åsikter kan stanna där tycker jag. Tycka vad man vill om titeln på tävlingen (jag bryr mig inte speciellt mycket eftersom jag inte analyserar eller märker ord i just det här sammanhanget) så är jag STOLT över att min nominering gick vidare till final. Självklart är alla mammor (och pappor) värda lite extra uppmärksamhet i deras vardag som kan vara slitig oavsett vilken samhällsklass man tillhör, men det är väl inte så konstigt att en sådan här tävling till slut lyfter fram mammor som har det lite extra kämpigt? Vad är det för fel på det? Jag personligen blir alltid mycket gladare när människor vinner som verkligen behöver det, vad det nu än gäller. Och alla dessa tre mammor kan mycket väl behöva lite POSITIV uppmärksamhet och en liten verklighetsflykt tillsammans med sina barn.  Heja, heja alla ni tre som är i final.  Både i tävlingen och i vardagen.
    Precis som i alla andra trådar framför jag och flera andra en anledning till varför man inte kan rösta. Det är aldrig nån som klagar i några andra trådar vad jag sett.
  • Suck och suck
    Bei Bei skrev 2010-05-14 13:02:55 följande:
    Vadå ot? Bara för man inte tyckte det var årets briljantaste tävling så är det ot om man skriver sina synpunkter i en öppen tävlingstråd? Varför skriva om det i en annan tråd när det är ämnet som behandlas här? Så alla som inte hyllar TS är OT?
    Mycket bra sagt. Censur är det var det kallas för!!!
    Då det skrevs den här typen av kritik i den andra tråden, som var fäst, Där de utlyste bästa mamman i sin tävling, SÅ tog de sig friheten att ta bort alla dessa inlägg som var kritiska. SKANDAL!!!! Får en sajt hålla på så här? Har aldrig varit med om att FL betett sig så (ledningen) Total censur!
  • asplundskan
    Bei Bei skrev 2010-05-14 09:00:23 följande:
    Ännu en grej ni på FL kokat ihop utan att riktigt tänkt till. Visst, tanken är fin, men det håller inte riktigt hela vägen fram. När ska ni lära er? Skittöntig tävling! Titeln säger ju allt. Hur ska vi kunna rösta som inte vet hur dana de är som föräldrar i verkligheten? Jag skippar skiten!
    Till er som klagar på att det bara är ensamstående som är finalister: Ensamstående kämpar mest! Så är det! Likaså vi som har män som jobbar Mån-fre på en ort långt bort eller ett annat land. Det tycker jag är värt att tänka på!
Svar på tråden "Bästa Mamman 2010"