• Äldre 14 May 11:46
    2501 visningar
    3 svar
    3
    2501

    Styra upp hårfärgen

    Mitt hår är ganska långt, nästan halva ryggen. Det är färgat hemma i en mörkbrun nyans, men flera års färgning har gjort att det numer är nästan svart i längderna och ljusare mot benan. Det är dessutom väldigt slitet, men det beror på att jag inte klippt mig på ett halvår.

    Min dröm är ju att gå till en frisör och klippa samt styra upp färgen så det blir samma bruna nyans över hela. Men det har jag inte råd med, har knappt råd att klippa mig. Jag gör inpackning ca 1gång i veckan (Tresemme för skadat hår)

    Har du några tips på hur jag kan göra med färgen? Det är inte så snyggt att ha mörka längder....  Jag vill att hela håret ska vara lagom brunt, inte mörkt. Min enda idé är att färga allt jättemörkt, men det är jag inte så pigg på.

  • Svar på tråden Styra upp hårfärgen
  • Hårexp­erten
    Äldre 19 May 10:41
    #1

    Hej!

    Jag hade gjort en avfärgning på ditt hår där håret är svart, sen hade jag lagt på en TONING i önskad färg.
    Lika så när du färgar utväxten så sätt bara i botten o dra ut på längderna ca var 3:e gång om det behövs fräshas upp på längderna.
    Längderna blir mättade med färg, därför dom blir svarta och sotiga!

  • Äldre 19 May 21:13
    #2

    Tack så mycket för svaret!! J

    ag var hos frisör i måndags och klippte mig, äntligen, och passade då på att fråga om min hårfärg. Hon föreslog att man skulle bleka slingor, istället för hela håret, eftersom det dels skulle bli bättre och dels skonsammare. Och sedan lägga en toning i slingorna. Detta skulle kosta max 900kr så det var helt överkomligt! Sagt och gjort Såhär blev det:



    Men jag glömde fråga henne om det finns några speciella "skötselråd". När min kompis frisörfärgade så fick hon rådet att inte tvätta håret på 2-3dagar för att färgen skulle sätta sig. Gäller det mig också tro...? Andra tips/råd?

  • Äldre 20 May 12:41
    #3

    Förresten.. jag tycker också att det är för guld/orange/ljust uppe vid benan, kommer det att "gå till sig" eller får jag stå ut med det, eller finns det något jag kan göra? Jag tycker färgen är bättre i längderna.

Svar på tråden Styra upp hårfärgen