• ladyQ

    ansökan till korea

    Vi ska inom kort påbörja våran adoptionsansökan till Korea {#lang_emotions_smile}.
    Då vi bara har 1 år på oss att hinna få hem vårat barn, innan jag fyller 45 år, så känner vi en viss stress att få börja påbörja vårat arbete så snart som möjligt! Enligt AC så vill de inte informera oss i förväg vad som krävs av oss för att komplettera våran ansökan innan den kan skickas iväg till landet. Jag vill i allafalll göra så mycket som möjligt för att korta ner tiden för detta jobb för att få iväg ansökan så fort vi bara kan när det väl är dax.

    Finns det någon här som har adopterat ifrån just Korea som kan informera oss om vilka handlingar som vår ansökan ska kompletteras med. Jag vet redan att vi ska kontakta en präst, vilket vi redan har gjort, för att få ett prästbrev med ett utlåtande om vår lämplighet som adoptivföräldrar. Vi vet även att samtliga handlingar behöver översättas och att det ska göras av en aktoriserad översättningsbyrå.

    Vad mer förväntas vi göra?
    Hur lång tid tog det för er att sammanställa era handlingar?
    Har ni några tips om annant som vi bör tänka på för att snabbar få klart våra handlingar?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden ansökan till korea
Svar på tråden ansökan till korea