• Lilja7

    Varför inte använda 3D TV som gravid?

    Hej, idag var vi på Elgiganten och vi kollade på en 3D TV och medan jag stod där och tittade TVn med 3D glasögon såg jag texten "Obs! Använd ej om du är gravid, har epelepsi eller högt blodtryck"
    Nu undrar jag, varför ska man inte använda det som gravid? :S

  • Svar på tråden Varför inte använda 3D TV som gravid?
  • Energiexperten

    Hej
    Lite utanför mitt energiområde men jag gillar frågan.
    Med erfarenhet som far bredvid en mor som varit gravid fem gånger har vi upptäckt många saker man inte ska göra som gravid.

    Personligen tror jag att detta med 3D är ett uttryck av denna överförsiktighet som tillverkare tar till för att alltid ha ryggen fri.
    Det finns väl en mikroskåpisk risk att någon gravid ser på 3D och på något sätt missbedömmer verkligeht och film och lyckas skada sig och barnet, vad vet jag.

    Om man ser det ur ett energiperspektiv skulle snarare glösögonen minska effekten i och med att glasögonen bara släpper igenom en del av ljuset och alltså rent fysiskt minskar antalet fotoner som når ögonen.

    Jag har i alla fall mycket svårt att tro att ett par rödgröna glasögon i kombination med en TV skulle kunna påverka en graviditet.

  • Lilja7

    Okej, tack för svaret! Jo det kan väll vara som med tangentbord när det står att man ska ta ett paus på 15 min efter varje timme för att inte få skador :) Då kan iaf ingen stämma dem för det eftersom de har varnat.

Svar på tråden Varför inte använda 3D TV som gravid?