• Piastowska

    Ni med tvillingar - tvillingsulky eller 2 separata sulkys?

    Vad säger ni?
    Mina är 1,5 idag...

  • Svar på tråden Ni med tvillingar - tvillingsulky eller 2 separata sulkys?
  • makamajo

    Jag hade tvillingsulky, perfekt. Delbara i rygg om den ena sov. Bra resvagn och hade den i bilen när man skulle handla och sånt. Lätt lyfta ur och in.

  • SaJo81

    vi har en tvillingsulky till våra, det var det bästa för jag är oftast själv med dom och sen hittade vi den begagnad för 800spänn på blocket!!!
    Våra pojkar blir snart 9månader och vi var för ett par veckor sedan i Frankrike då vi använde den vagnen för första gången, är mycket nöjd med den!


    .❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • SaJo81

    tyvärr vet jag inte alls var den finns den vagnen vi har, den heter Mini Adventure och jag har inte hittat någon sådan någonstans.
    Måste bara påpeka en sak till, en tvillingsulky är smalare och smidigare än att koppla ihop två med adapter, har sett sulkys med sådana adapters och den blir minst 10cm bredare om inte mer...
    det är ju otympligt nog att ha tvillingvagn än att ha den ännu bredare oxå!


    .❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • 20082011

    Vi köpte nyligen två enskilda enkla paraplysulkys.
    SÅ NÖJD!

    De matchar våra behov då vi ofta är ute med barnen tillsammans.
    Underbart att äntligen få köra en liten o smidig vagn.

    En tvillingsulky hade varit bra, men den vanliga vagnen får funka ett tag till, när man är ensam med tjejerna.

  • Goffer

    Vi har en Brio Twin Sitty.
    En kanonbra sulky..riktigt rejäl.
    Vi har även en stor Emmaljunga för längre promenader, lite lyxigt med 2 dubbelvagnar men det e skönt att kunna välja efter tillfälle.

  • Mysan31

    Vi har precis investerat i en tvilling sulky. Är super nöjd. Gav 700:- på blocket. Flera ligglägen för båda + att man kommer in över allt. Lätt o packa ur o in i bilen. VÅra tjejer är 4½ mån gamla. Vi har ingen annan vagn.

  • Piastowska

    Tack för alla svar!
    Ni som vet vilka märken ni har kan ni snälla skriva dem?

    Tjingeling

  • strojes

    vi hade tvillingsulky ett tag, den var av märket babydan.
    när tjejerna blev lite större och ville går mer själva när vi var ute köpte vi en phil&ted singlevagn med syskonsits. så skönt att ha en smal vagn att köra med istället för dubbelvagn. de har sovit i den vagnen flera gånger och det funkar bra så länge det handlar om middagsvila i nån timme eller så. när man använder syskonsits bakom den ordinarie sitsen går det bara att ha sittläge på sitsarna.

  • Vitros

    Vi har en MacLaren Twin Techno, vi har köpt den i USA, men i bland dyker det upp exemplar på Blocket

    Jag tycker det är väldigt smidigt att ha en paraplyvagn så här års då den tar så liten plats i bilen etc, på vintern är det ju en annan femma... 

  • Mau82

    Vi har två separata sulkys!! Vi har ofta barnvakt på var sitt håll så då e det ju perfekt att de kan få varsin vagn med sig. Annars blir det mest singelvagnen när vi e iväg en och en. Det är himla skönt att slippa tvillingvagnen ibland och gå med en singelvagn :). Tycker fortfarande vår tvillingvagn(Carena Double Swing) e så pass smidig att den räcker istället för en tvillingsulky.  Använder fortfarande den när vi ska iväg ngnstans tillsammans och e vi iväg och handlar tex använder vi alltid kundvagn.

  • Mazarin1

    Vi har 2 enkelsulkys vilket jag absolut rekommenderar. Har kvar "stora" tvillingvagnen också till promenader och så, men på resor och i stan osv är sulkysarna bäst. 
    Är vi 2 så tar vi varsin vagn och är man själv hakar vi bara ihop dem med "tvillingkrokarna" som vi köpte till (finns som passar flera olika märken på vagnar. Tvillingadapter kallas de nog nu när jag tänker efter...).
    Funkar suveränt! 

  • Bondfia

    Hujedamej...
    Jag har en EL twin Cerox, sittvagn alltså, men den kommer man inte in med överallt precis...
    Phil& Ted verkar kanon!


    (¯`°?.¸ ♥ Mor till Anton-00, Nils-03, Carl-06, Elon-09 och Ida-09 ♥ ¸.?°´¯)
  • jagälskarallaminabarn

    Det beror helt och hållet på behovet. Är man två föräldrar som alltid kan ta varsitt barn fungerar det med två enkla sulkys men behöver en förälder någon gång ta ut båda barnen i vagn så spricker ju det. Ett alternativ är att man har både och om man tycker det är krångligt att alltid få med sig en tvillingsulky men rent ekonomiskt blir det förstås dyrare så ekonomin måste förstås också styra.

    Ursäkta att jag inte hade något rakt besked men det var så jag och sambon resonerade när vi skaffade vår tvillingsulky när tvillingarna var mindre, nu är de för stora för att åka vagn men det är ju en annan sak.

    Lycka till och vad ni gör, köp inte en Carena tvillingsulky för då lär ni bli missnöjda. Vi hade en sådan och jisses vad trassel! Den hade låsbara framhjul men den mekanismen gav sig rätt fort vilket gjorde att vagnen drog åt det håll det lutade åt så när det inte var plan mark var det fruktansvärt jobbigt att skjutsa barnen. Selarna i vagnen var hyperkänsliga för hur man vek ihop vagnen när den skulle in i bilen så fastän sambon var väldigt försiktig gick de sönder rätt snabbt. De små hjulen på vagnen gjorde det väldigt jobbigt att få den uppför den minsta trottoar och fastän bussarna här inom Stenungsund är låggolv var det jättejobbigt av samma anledning att få upp vagnen på bussen för mig som visserligen inte är så stark men heller inte den allra svagaste, fick be busschaufförena om hjälp titt som tätt med det så att inte min rygg skulle paja och även de tyckte det var besvärligt och tungt.

  • Bondfia

    Men jag som i 90 fall av 100 är själv med 5 barn under 10 år, de minsta 10 mån, ska kanske köpa en Phil & Teds? Man kommer ju fram överallt i alla fall, frågan är om deras framhjul är låsbart??


    (¯`°?.¸ ♥ Mor till Anton-00, Nils-03, Carl-06, Elon-09 och Ida-09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Burberry

    Har ända sen twinsen var nyfödda haft en Mamas&Papas tvillingparaplyvagn i bilen. Alltid använt den när jag shoppat, och på våra resor, den har varit guld värd när den är så smal att jag fritt kunnat röra mig  så gott som överallt (kan tillexempel bra åka rulltrappor med den).


    Zumba är jättekul - testa du också!
Svar på tråden Ni med tvillingar - tvillingsulky eller 2 separata sulkys?