• Lovely L

    Ventoline funkar ju inte! Alternativ??

    Hej!

    Var tilll läkaren igår med min son som rosslar så hemskt när han andas, speciellt om nätterna. Det visade sig att han hade en massa slem i luftrören. Läkaren sa att det nog hade varit ett virus eftersom han förra veckan inte velat äta så bra och han var lite röd i halsen. Jag fick ventoline utskrivet till honom som jag ska ge tre gånger om dygnet för att vidga rören så att han kan andas bättre när han ska sova.

    Jag  märker ingen som helst skillnad!!! Om nåt är det värre nu tycker jag. Är det någon som varit med om liknande som kan rekommendera något annat?

    //L

  • Svar på tråden Ventoline funkar ju inte! Alternativ??
  • 20110426

    Mollipekt eller Lepheton har vi till våra astmabarn och ventolin är ju också astma medicin så det kan ju vara några förslag. Vet dock inte ålder på dessa mediciner om din son är för liten för dem. Hoppas han kryar på sig.


  • Lovely L

    Tack, ja vi får nog kolla upp detta med läkaren. Oscar är ju bara sex månader så det kanske är svårt att ge honom något annat.

  • LitenIsa

    Vi fick pulicort och airomir som tas via inhalator till vår dotter då hon var ca 6 mån. Innan det testade vi både ventolin och flytande bricanyl utan någon som helst effekt. Låg inlagda några dygn och fick adrenalin regelbundet för att få bukt på skräpet.

    Nu medicinerar vi henne så fort hon visar förkylningstendenser för att slippa hamna i samma sits igen och hittills har det funkar bra (förtom några kruppnätter). Saga är nu snart 1½ år gammal.

    Ta du kontakt med läkaren igen och be om något annat, jobbigt när det känns som dem knappt får luft.

  • Lovely L
    LitenIsa skrev 2010-06-02 13:04:48 följande:
    Vi fick pulicort och airomir som tas via inhalator till vår dotter då hon var ca 6 mån. Innan det testade vi både ventolin och flytande bricanyl utan någon som helst effekt. Låg inlagda några dygn och fick adrenalin regelbundet för att få bukt på skräpet.

    Nu medicinerar vi henne så fort hon visar förkylningstendenser för att slippa hamna i samma sits igen och hittills har det funkar bra (förtom några kruppnätter). Saga är nu snart 1½ år gammal.

    Ta du kontakt med läkaren igen och be om något annat, jobbigt när det känns som dem knappt får luft.
    Ja, jag ska kontakta honom imorgon för det är fortfarande inget som helst resultat. tack för tipsen!
  • 20110426

    Hur går det för er???
    (Vi har också pulmicort och airomir med Vortex och mask till vår 2-åring som vi börjar med vid första förkylningssymptom, funkar jättebra)


  • Lovely L

    Hej på er!


    Har faktiskt inte varit i kontakt med läkaren. Natten till idag sov Oscar mycket bättre och vaknade bara en gång och det låter som om det är på gång att bli bättre. Men börjar det igen får jag höra av mig till läkaren.


    Tack för er hjälp, FL är guld värt ibland!


    //L

Svar på tråden Ventoline funkar ju inte! Alternativ??