• Arento­rpbebi­s
    Äldre 3 Jun 14:58
    147624 visningar
    35 svar
    35
    147624

    Vad kostar det att bärga en bil?

    Kommer att behöva bärga min saab till verkstaden, Då jag inte kan vri om nyckeln pga att startlåset är utslitet.
    Nån som bärgat sin bil å vet vad de kan ligga på? har ingen försäkring för sådant och jag kommer att behöva bärga bilen ca 7km

  • Svar på tråden Vad kostar det att bärga en bil?
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 3 Jun 15:05
    #2
    maximum skrev 2010-06-03 15:02:57 följande:

    Och tänkte svara att jag har en sån försäkring nånstans, finns j på vissa bensinkort.
    Men ring till olika bolag och jämför bärgningen. Eller be en vän att bogsera dig,


    ja ska ringa å kolla men ville höra mig för så jag slipper få en hjärtattack mitt i telefonsamtalet 
    det går inte att bogsera på rattlåset är i och nyckeln inte går att vrida om!
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 3 Jun 15:13
    #5
    maximum skrev 2010-06-03 15:08:23 följande:
    Just det ja, tänkte inte på de....
    Men tror inte det är sky högt pris. feast beror ju på hur mycke pengar man har.
    Om du har en vän med körkort för tungt släp så går det att hyr en transport kärra på en mack
    ja just nu e jag inte sååå rik Jo jag har ju för tungt släp själv, så de kan man ju ioförsig kolla upp va de kostar också!!
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 3 Jun 15:19
    #7
    Joico skrev 2010-06-03 15:16:36 följande:

    Vi fick ringa bärgare för en bil som hade kört fast i en lerpöl (vet inte om de blir samma taxa..?) och de kostade 1500 tror jag.

    Hm, ja. Kasst svar jag hade, men de kanske borde bli minst 1500 då?


    skojar du eller??
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 3 Jun 15:22
    #10
    Joico skrev 2010-06-03 15:16:36 följande:

    Vi fick ringa bärgare för en bil som hade kört fast i en lerpöl (vet inte om de blir samma taxa..?) och de kostade 1500 tror jag.

    Hm, ja. Kasst svar jag hade, men de kanske borde bli minst 1500 då?


    får man fråga vilket företag som gjorde de?
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 3 Jun 15:24
    #11
    maximum skrev 2010-06-03 15:20:09 följande:
    Haha eller som min lillasyster ringde en gång helt fördärvad utanför sitt jobb och sa att bilen gått sönder, jag skulle in och hämta henne, för låset i bilen funkade inte. hon kunde inte vrida om nyckeln.
    Upplyste henne då om att det finns något som heter rattlås, så om hon bara vricka lite på ratten så släpper det. Hon testade detta och bilen startade som en klocka
    då skämms man ju liiite
    Ja sambon har bensinkort, kanske kan kolla de pust va ja e trött på sånt här!!!
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 4 Jun 10:13
    #20
    Birgitta2 skrev 2010-06-03 15:11:55 följande:
    Det där råkade min dotter ut för. Hon vickade och vickade på ratten och vips så funkade nyckeln. Har du testat?
    Jo vi testade i nån timme tro migSkrikandes men låscylindern är helt utsleten så de ger ingen verkan    jävla bilar till å krångla!
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 4 Jun 10:19
    #23
    Fikabröds Kungen skrev 2010-06-04 00:21:15 följande:
    Får man fråga hur gammal din saab är ?
    För det är bara nyare saabar som har rattlås nämligen.
    Sitter nyckeln mellan stolarna och det inte är en 9-5:a så finns det inget ratt lås i den,då är det bara att köra ändå eller bogsera den.
    Ca pris på ensådan fytt är 2000:- om du väljer något större bolag.
    Beronde på vilken stad du bor i så finns det ju ett antal verkstäder som även hämtar upp bilarna själv för ca 500:-
    Beronde på ort så kanske jag kan hjälpa till om det inte löser sig.
    En saab 9000 årsm-94 .å de e defenitivt rattlås på den..tyvärr
    Men har nu fått veta att min svärfar nog har en arbetskamrat som Hade en kärra vi kanske kan låna! halleluja isåfallSkrattande
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 4 Jun 10:23
    #25
    Linastrumpan skrev 2010-06-04 10:22:17 följande:
    Jag hade en gammal volvo ett tag som fick för sig att balla ur två gånger så bärgare var tvungen att tillkallas. Kostade ca 2000kr/gång och efter det valde jag att teckan assistansförsäkring som jag nyttjade två gånger innan jag skrotade bilen och köpte en fabriksny bil
    Hoppas det löser sig för dig på ett billigare sätt!
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
    ja fy satan de tänker jag aldrig betala om jag så ska bära bilen själv!
  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 4 Jun 10:48
    #27

    har nu ringt den bärgningsfirma som alla säger ska vara den billigaste i våran trakt å 7km skulle kosta ca: 900kr......
    Tror jag ska börja jobba med detta! har ju lastbilskörkort så ska bara skaffa mig en bärgningsbil de borde ju tjäna ganska goa pengar tycker man.Skrattande

  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 5 Jun 11:10
    #30

    Fikabrödskungen! va tusan gör man uppe klockan 05 på lördag morran?

  • Arento­rpbebi­s
    Äldre 5 Jun 18:30
    #33
    Fikabröds Kungen skrev 2010-06-05 11:43:32 följande:
    Man har inte så mycke att välja på när ena sonen bestämt sig för att gå upp.
    Denna vecka var det mammas tur att få "sovmorgon"
    aha otur då?!
Svar på tråden Vad kostar det att bärga en bil?