• Amy1983

Vad behövs i en skötväska?

Som rubriken lyder. Vad behöver man i sin skötväska för att klara sig när man är ute med vännerna och fikar t.ex. Nu räknar jag inte med att toalett ska finnas tillgänglig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-04 13:03
    I detta fallet tänker jag mig till en nyfödd och ett par månader upp i ålder. Alltså någon som ammar/dricker ersättning

• Svar på tråden Vad behövs i en skötväska?
  • cherrypie

beror på ålder på barnet. Men grundlägande grejer är väl blöja, salva, vatten, tvättlappar, ett ombyte, några kex eller frukt eller majskrokar, nån leksak.. handduk att lägga barnet på när man byter om,

• Rhoda Horswunce

blöjor, våtservetter (eller vanliga tvättlappar och vatten) och eventuellt något att lägga barnet på. Sedan kan det vara bra att ha med sig ett ombyte kläder ifall blöjan skulle läcka, och så en plastpåse att lägga de använda blöjorna i.

• mammatalman

nått som jag aldrig har medmig men önskat många ggr att jag haft är en ren tröja till mig.

• annat82

Allt beror ju på vad man har för barn också, om det ammas eller inte. Vi har alltid haft flaska och liten tetra färdigblandad ersättning, även om hon delammades så var det skönt att ibland beroende på var man var ha tillgång till ersättning.
    Extranapp om barnet har napp. Små tvättlappar till kräk eller annat kladd, kan ju även användas av mamman så klart ;) de är faktiskt bra till det mesta.
    Och så det som nämnt ovan

• MammaTillFelicia

Blöjor, våtservetter, extra kläder (glömer jag ofta, och händer det alltid nåt *L*) är väl det absolut viktigast.
    Sen har vi ofta haklapp och en matburk utifall
    Engång skötunderlägg och/eller handuk
    Liten nessesär med termometer och alvedoon och olja/salva

• Makadam

ja, allt är väl redan sagt...?

Bra idé med ombyte till sig själv

• blir mamma 08

allt verkar vara sagt redan men jag tänkte på det med plastpåse till använda blöjor.. vi kör med en rulle hundbajspåsar. Helt suveränt! Tar ingen plats, räcker länge och är billigt

• Älska Livet

Ja, det är då olika. Jag hade alltid med mig 5-6 bodys till dottern och 2 toppar till mig, för jag hade ett kräkbarn.

Så det enda jag kan säga är: Man får anpassa efter barnet, man lär sig vad som behöver packas... haha

• Miss Cee

blöjor
    våtservetter/annat att tvätta med
    extra kläder
    handduk/underlägg att lägga bebis på när man byter
    påsar att lägga smutsig blöja i
    (ersättning och flaska om man ger sådant)

Vi har också:
    LIten neccesär med:
    värktabletter både till vuxen och bebis.
    Näsdroppar (eftersom bebis var förkyld)
    liten tub salva

• jayne doe

*Plastad frotté från Ikea. Bra att byta på, men också att ha under sig om man måste sätta sig på en blöt bänk och akutamma.
    *Amningskupor
    *Extra linne till mamma
    *Handsprit för blöjbyten när det inte finns tillgång till rinnande vatten
    *Extra solhatt/mössa
    *Växelpengar till toalett

♥L♥
Svar på tråden Vad behövs i en skötväska?