• s89

    Någon i Jönköping som väntar sitt första barn runt November/December 2010?

    Hej! Någon mer än jag som väntar smått från Jönköping? :)
    Är 21 år och jag och min sambo väntar vårt första barn. Vi är förväntansfulla och överlyckliga!! Glad

  • Svar på tråden Någon i Jönköping som väntar sitt första barn runt November/December 2010?
  • angel75
    s89 skrev 2010-06-07 10:46:51 följande:
    Hej! Någon mer än jag som väntar smått från Jönköping? :)
    Är 21 år och jag och min sambo väntar vårt första barn. Vi är förväntansfulla och överlyckliga!! Glad
    Hej här är det en till som är gravid med första barnet och som bor i Jönköping! I vilken vecka är du i? Jag är i exakt 15+5 (v 16). Visst är det helt fantastiskt att vänta barn? Sköt om er!
  • s89
    angel75 skrev 2010-06-08 16:43:44 följande:
    Hej här är det en till som är gravid med första barnet och som bor i Jönköping! I vilken vecka är du i? Jag är i exakt 15+5 (v 16). Visst är det helt fantastiskt att vänta barn? Sköt om er!
    Hej!!

    Är i vecka 14(13+2). Vad mysigt =) När har ni BF? Vi har 12 Dec som det ser ut nu Glad 
    Ja det är helt underbart!! Vi längtar massa!
    Hur mår du? Jag har fått foglossning :/  Så har fruktansvärt ont.

    Kram 
  • Miss88

    Bor inte riktigt i Jönköping men utanför, så jag hoppar in jag med.

    Är 22 år och väntar första barnet, är i V.17(16+1).. Så den 23 November är det beräknat att det kommer en lill till familjen=)

  • s89
    Miss88 skrev 2010-06-10 03:58:29 följande:
    Bor inte riktigt i Jönköping men utanför, så jag hoppar in jag med.

    Är 22 år och väntar första barnet, är i V.17(16+1).. Så den 23 November är det beräknat att det kommer en lill till familjen=)
    Gör det.. Du är välkommen!  Skrattande

    Åå vad mysigt!! Nu har man börjat slappna av lite mer. Är i vecka 14(13+3). Men oron finns fortfarande att det kan gå fel. Men man ska ju tänka positivt och leva i nuet.
    Har du börjat känna sparkar och så än? Snart dags för Ul då Glad  Mysigt!!
  • Rebby

    Jag bor också i Jönköping, är 23 och väntar första barnet.Beräknat till 20 november :)

  • angel75
    s89 skrev 2010-06-09 11:36:59 följande:
    Hej!!

    Är i vecka 14(13+2). Vad mysigt =) När har ni BF? Vi har 12 Dec som det ser ut nu Glad 
    Ja det är helt underbart!! Vi längtar massa!
    Hur mår du? Jag har fått foglossning :/  Så har fruktansvärt ont.

    Kram 
    Hej
    Usch foglossning det låter inte kul. Vår BF är den 25 november....fast jag tro att det kommer gå över tiden. Jag har mått jättebra från start, så i början trodde jag att jag var skengravid och inbillade mig bara. Hade jättesvårt att fatta att jag var gravid. Fast illamående kom bara när jag var stressad och hade mycket på jobbet inte annars. Inga cravings, luktkänlighet, extra hunger ,sådant som många andra har känt. Jag har dock haft ömma bröst i 16 veckor!!!! Idag är jag exakt 16 +0 veckor (v.17). Ska inte ömma bröst avta efter v 12?
    Hur blir din vardag med foglossning? Får du hjälp eller så? Hur vet man att man har foglossning? Ibland när jag reser mig eller så "snärtar" det till skarpt i ljumsken och magen...gör lite ont i par sekunder...är det foglossning?
    Hoppas att det går att lindra.
    Kram
  • angel75
    Miss88 skrev 2010-06-10 03:58:29 följande:
    Bor inte riktigt i Jönköping men utanför, så jag hoppar in jag med.

    Är 22 år och väntar första barnet, är i V.17(16+1).. Så den 23 November är det beräknat att det kommer en lill till familjen=)
    Hej oj vi har ju BF väldigt nära varandra! Min mage har börjat synas lite, har din? Usch man känner sig lite nojig att den putar så. Har redan växt ur mina gamla jeans....går med skjol hela dagarna. Hur har du mått?
  • frida03
    Miss88 skrev 2010-06-10 03:58:29 följande:
    Bor inte riktigt i Jönköping men utanför, så jag hoppar in jag med.

    Är 22 år och väntar första barnet, är i V.17(16+1).. Så den 23 November är det beräknat att det kommer en lill till familjen=)
    Hej! Bor också lite utanför JKG och är beräknad till 23/11 :) Kanske ses på Ryhov i höst då. //Frida
  • s89
    Rebby skrev 2010-06-10 15:32:09 följande:
    Jag bor också i Jönköping, är 23 och väntar första barnet.Beräknat till 20 november :)
    Hej och välkommen! Vad roligt Skrattande Har din mage börjat synas än?
  • s89
    angel75 skrev 2010-06-10 18:46:50 följande:
    Hej
    Usch foglossning det låter inte kul. Vår BF är den 25 november....fast jag tro att det kommer gå över tiden. Jag har mått jättebra från start, så i början trodde jag att jag var skengravid och inbillade mig bara. Hade jättesvårt att fatta att jag var gravid. Fast illamående kom bara när jag var stressad och hade mycket på jobbet inte annars. Inga cravings, luktkänlighet, extra hunger ,sådant som många andra har känt. Jag har dock haft ömma bröst i 16 veckor!!!! Idag är jag exakt 16 +0 veckor (v.17). Ska inte ömma bröst avta efter v 12?
    Hur blir din vardag med foglossning? Får du hjälp eller så? Hur vet man att man har foglossning? Ibland när jag reser mig eller så "snärtar" det till skarpt i ljumsken och magen...gör lite ont i par sekunder...är det foglossning?
    Hoppas att det går att lindra.
    Kram
    Mysigt Glad Ja men visst, det är ju så olika. Vissa har illamående från dag 1 tills dem föder. Så jag tror inte det går att säga att något ska avta efter en viss vecka. Tror det är jätteolika.
    Jag är sjukskriven nu först till den 22/6. Har fruktansvärt ont dagligen. När jag gått mycket, tex i trappor. Ska vända mig i sängen, ibland har jag så ont att min sambo får "putta på" mig. Jag ska till sjukgymnast idag kl 15, och testa ut ett bälte som ska lindra smärtan. Samt att få övningar att göra så att det kanske släpper, eller iaf lindrar.  När man är gravid sa min läkare kan man ha ont av olika anledningar. Allt beror inte på foglossning. Vissa kan ha ont ischias. Men typiskt  när man har foglossning är att det strålar ner i buken ner mot ljumsken.. Samt att det är jobbigt att gå i trappor, vända sig i sängen. så om det fortsätter kanske du ska prata med din BM. Så man får hjälp tidigt så det kanske stoppar eller iaf inte blir värre..

    När ska ni på erat UL? =) Vi ska dit 13 Juli Skrattande  Har redan varit på några. För jag hade en blödning i vecka 8-9. Så då kollade dem upp allt. Och allt såg bra ut. Såg min lill* skatt röra på sig och hjärtat pickade på.. Underbart att se!! 

    Lycka till

    Kam 
Svar på tråden Någon i Jönköping som väntar sitt första barn runt November/December 2010?