• kärlek­en
    Äldre 8 Jun 16:46
    37077 visningar
    37 svar
    37
    37077

    luktfri kattsand!!!

    Behöver tips på kattsand som inte luktar efter första gången katten varit där..

    Vi har två innekatter och då givetvis en sandlåda.. Vi har provat massa olika sand, klumpbildande, icke klumpbildande, extra absorberande, "luktfri', billig, dyr.. Vissa har varit bättre än andra, men tycker att de flesta börjat lukta nästan så fort katterna gått första gången.. (vilket de gör så fort man hällt i den nya sanden..)

    Hur länge kan man begära att kattlådan ska hålla sig fräsch? På förpackningarna med kattsand står det upp till en månad på vissa, men vi har aldrig kunnat ha samma sand mer än en vecka..

    Som det är nu vill vi nästan göra oss av med katterna bara för att det stinker så om lådan så fort man kommer in genom ytterdörren..

    Någon som har tips?


  • Svar på tråden luktfri kattsand!!!
  • IaOnDa­Fluff
    Äldre 8 Jun 16:49
    #1

    Everclean säger jag bara! Kanske kostar en hel del, men SÅ värt det. Finns inget bättre. Luktar ingenting såvida ingen av dem är dålig i magen. Inte ens när det är dags att byta.

    Så återigen, EVERCLEAN!

    Sedan ska man städa kattlådan varje dag för att slippa odör

  • IaOnDa­Fluff
    Äldre 8 Jun 16:50
    #2

    Katthus kan fungera också, en sådan låda med tak och "dörr" det håller också lukten borta mer än en vanlig öppen kattlåda.

  • kärlek­en
    Äldre 8 Jun 16:54
    #3

    Ja, vi brukar ta bort bajset varje dag och skaka så det är fräsch sand överst..

    Ska köpa evercelan då nästa gång. Spelar ingen roll om det är dyrt, för det är värt det. Och dessutom så blir det dyrt att byta sand i hela lådan varannan vecka också..

    Funderar faktiskt på låda med lock eftersom katterna sprätter ut sand över hela golvet när de städar efter sig..

    Kanske blir kanon med båda delarna..

    Tack för tipset!!


  • kärlek­en
    Äldre 8 Jun 16:54
    #4

    .. dyrt att byta sand i lådan varannan DAG skulle det stå!!

  • Äldre 8 Jun 16:56
    #5

    jag köper från www.husse.se
    du måste fylla upp lådan ordentligt,men det blir stenhårda klumpar av kisset,
    och lådan luktar ingenting
    superbra.dessutom gratis hemkörning

  • Styvma­mma88
    Äldre 8 Jun 16:57
    #6

    Har 3 katter och 2 lådor båda med "tak" det tycker jag är det bästa för annars skvätter dom ut hälften:-P

  • Äldre 8 Jun 16:57
    #7

    EVERCLEAN is the shit Cool


    Dream by night, wish by day - Love begins this way
  • IaOnDa­Fluff
    Äldre 8 Jun 16:58
    #8

    Everclean hittar du i djuraffären!

  • Äldre 8 Jun 17:00
    #9

    Flamingo säger jag bara. Effektivt, drygt o billigt.  Sen har man minst 10 cm i lådan som man rengör minsten gång per dag. MYCKET bättre än svindyra Everclean!

  • kärlek­en
    Äldre 8 Jun 17:01
    #10

    kajsa, är det everclean du köper också, eller något annat?


Svar på tråden luktfri kattsand!!!