• Thailändska kvinnor

Tis 8 jun 2010 18:10 Läst 40514 gånger Totalt 238 svar
    Anonym (Svens­ka)
    Visa endast
    Tis 8 jun 2010 18:10

Har alltid undrat varför endel svenska män föredrar thailändska kvinnor framför oss svenska kvinnor...

Hos Prisjakt jämför du pris på barnprodukter!
  • Sön 11 jul 2010 12:06 #221

Nu har jag inte läst hela tråden ( för det orkar jag inte ) men bland dem första svaren så handlar det mest om sex! Visst tycker jag att sex är väldigt viktigt i ett förhållande men det är inte bara det som gäller och att kvinnan i ur och skur ska lägga upp sig, för så låter det på vissa att kvinnor ska göra. Att svenska kvinnor generellt bara lägger sig ner och väntar är lika mycket påhitt som att männen bara köper utlänska kvinnor i såfall....

Säkert finns det av båda sorterna..

• Anonym (Kille­30)
    Visa endast
    Sön 11 jul 2010 16:49 #222
    Anonym (tjej) skrev 2010-07-11 11:56:38 följande:
    Och jag vill ha en turkisk man eftersom alla turkiska män har snygga bilar....sen att hela familjen bor i samma rum på ett hav av madrasser, det spelar ingen roll. ALLA turkiska män har status vad det gäller bil och det är ju viktigast
    Haha precis!!!
  • Sön 11 jul 2010 19:57 #223

åtminstone här ikring är det killar minst 40+ som har thailändska tjejer,ofta 20 år yngre än dom själva
    tjejerna söker sej nog ofta ett bättre liv, "lyckosökare" om dom blir så lyckliga i sina förhållanden med ofta äldre män
    kan man ju fundera på...........tycker  lite synd om dom när dom går där med sin barnvagn och en gråhårig eller gammal skallig man brevid...........

• Tis 13 jul 2010 02:35 #224
    Anonym (tjej) skrev 2010-07-11 11:56:38 följande:
    Och jag vill ha en turkisk man eftersom alla turkiska män har snygga bilar....sen att hela familjen bor i samma rum på ett hav av madrasser, det spelar ingen roll. ALLA turkiska män har status vad det gäller bil och det är ju viktigast
    Ja, kanske för dig.
  • Tis 13 jul 2010 09:20 #225

Om en kvinna söker sig till en äldre man för att bli försörjd, få biljett till annat land etc. Och en man vill träffa en kvinna som vill bli försörjd... Vad är problemet?

• Tis 13 jul 2010 10:01 #226
    Rofvenhielm skrev 2010-06-09 11:22:46 följande:
    Fördomsfullt deluxe. Ungefär lika smart som kärringen som skrev insändaren i lokaltidningen. Stan hade invaderats av asiatiska prostituerade menade hon på. Att den lokala högskolan satsat på att bli attraktiv för asiatiska studenter var något som gått henne helt förbi..
    Vilken stad / tidning var det?
  • Tis 13 jul 2010 10:46 #227
    de Robespierre skrev 2010-06-10 13:48:39 följande:
    Om vi tar detta i åtanke så är valet av en rik äldre man/gubbe inte så konstigt i jämförelse med en jämnårig av samma nationalitet men som saknar samma ekonomiska förutsättningar. Och ja, efter ett ha spenderat en lång tid i Thailand så är just äldre västerländska män överrepresenterade när det gäller förhållanden äldre/yngre. Man ser i princip aldrig det motsatta. Dvs äldre thailändsk kvinna/ung västerländsk kille eller äldre västerländsk kvinna/ung thailändsk kille. Det sistnämnda får man leta i vissa afrikanska länder efter.
    Det beror nog på var man tittar. Här i Västerås så har vi ju rätt många studenter från Thailand och givet lönenivån i Thailand så kan man ju anta att det inte är den genomsnittliga familjen som kan lägga 70-80.000 svenska kronor på ett år av barnens utbildning. Jag känner ett par par (alltså två par :) där tjejen var några år äldre än sin västerländska pojkvän. Jag känner också en Thailändsk kille som har svensk flickvän och bor här nu. Från min horisont så har jag inte sett någon störrre skillnad på thai-svenska förhållanden.

Dock så är ju situationen säkert helt annorlunda om man bor i en liten ort och man tittar på par som etablerat sig på någon sunkig semesterort i Thailand. En av mina vänner som jobbar som hemspråkslärare (Thai) menar att en stor del av Thaikvinnorna har ett förflutet inom "nöjesindustrin". De kvinnor hon träffar är däremot inte representativa för alla. Om barnen har hemspråksundervisning så tyder det ju på att barnen är thailändska. Om en relation etablerat sig mellan yngre personer (typ under studenttiden) så är sannolikheten större att barnen i första hand talar svenska.
  • Tis 13 jul 2010 10:48 #228
    Rofvenhielm skrev 2010-06-23 14:52:43 följande:
    Tyvärr kan man väl säga att det där med tacksamhet är lite satt på undantag i vårt samhälle. Om både män och kvinnor uppfostrades att vara lite mer tacksamma och visa lite mer tacksamhet så tror jag att ganska mycket skulle vara vunnet. Vara tacksam för det man har och visa tacksamhet för det man får..
    Jättebra poäng! Det är ju attitydbaserat och kostar inget extra men ger mycket. Om man delar 50/50 och anser att det är baserat på rättigheter så lär ingen bli gladare. Om man däremot delar 50/50 och är tacksam (från båda håll) för vad den andra parten bidrar med så blir det nog en trevligare stämning.
  • Tis 13 jul 2010 10:51 #229
    Anonym (thai) skrev 2010-06-26 12:42:38 följande:
    Skitsnack! Jag är en thailändsk tjej och vi är inte alltid gladare. Thailänskor har häftigare temperament, det är vi kända för, blir vi arga så blir vi det med råge. Vi vågar säga ifrån om något inte passar. Men vi är inte så kräsna och bittra över livssituationen som många svenskar är. Som någon sa här innan så klarar thailändskorna av att både jobba och sköta familj. För hur många thailändskor går arbetslösa? Så fort de kommer hit, så börjar de jobba, eller plugga. Om det så är jobb som städerska eller plugga till undersköterska, så gör vi i alla fall nåt för att tjäna pengar.
    I Thailand finns väl också ett större socialt tryck på att visa upp en viss typ av front mot omvärlden. På samma sätt som mitt ex (svenska) kände att det var viktigare att städa när vi skulle få gäster eftersom hon upplevde att ett stökigt hem reflekterade mer negativt på henne än på mig. Det innebär inte att hon städade mer eller tyckte att det var roligare. Många som bara ser Thaisvenska förhållanden utifrån tror kanske att fasaden är som det ser ut på riktigt. I större delen av Asien så är det viktigt att inte "lose face" alltså tappa ansiktet eller ära.
  • Tis 13 jul 2010 10:53 #230
    Anonym (M) skrev 2010-07-06 21:43:57 följande:
    jag tror att trådstartaren frågar, för att det har blivit väldigt populärt att män åker ner till thailand och hittar sin fru där, det är väldigt vänligt bland svenska män.
    Det rör sig väl om mindre än 0,5 % så så himla vanligt tycker jag inte att det är. Majoriteten av svenska män lever ihop med en svensk kvinna.
  • Rofven­hielm
    Visa endast
    Tis 13 jul 2010 12:28 #231
    Toboas skrev 2010-07-13 10:01:39 följande:
    Vilken stad / tidning var det?
    Borås Tidning har jag för mig att det var, såg bara urklippet.
  • Rofven­hielm
    Visa endast
    Tis 13 jul 2010 12:29 #232
    Toboas skrev 2010-07-13 10:48:14 följande:
    Jättebra poäng! Det är ju attitydbaserat och kostar inget extra men ger mycket. Om man delar 50/50 och anser att det är baserat på rättigheter så lär ingen bli gladare. Om man däremot delar 50/50 och är tacksam (från båda håll) för vad den andra parten bidrar med så blir det nog en trevligare stämning.
    Touché, äntligen någon som ser poängen..
  • Anonym (tjej)
    Visa endast
    Tis 13 jul 2010 15:52 #233

Men vad jag förstått så ställer dessa tjejer upp på sex mer.....?? men i själva sängen, är de verkligen bättre? Jag menar, vi är väl kvinnor allihop och kunskapen/erfarenheten/intresset vi har och sakerna vi gör i halmen har väl inget med kulturen att göra?

• Tis 13 jul 2010 16:13 #234

Känns som det här är ett problem för 30-40-taggare, dvs de som växte upp med proggmusik o flum.
    Svenska tjej under 30 har inga sexissues, de knullar på presic som vi grabbar - thaigrejen är får män med surtanter - ett generationsproblem - surt för er.

• Tis 13 jul 2010 16:15 #235
    Anonym (tjej) skrev 2010-07-13 15:52:16 följande:
    Men vad jag förstått så ställer dessa tjejer upp på sex mer.....?? men i själva sängen, är de verkligen bättre? Jag menar, vi är väl kvinnor allihop och kunskapen/erfarenheten/intresset vi har och sakerna vi gör i halmen har väl inget med kulturen att göra?
    Klart ni är lika bra, sex är sex - här gaggar de som inte har det av olika anleningar. Får man inte sex skaffar man sej. Äldre tanter fattar inte det bara.
  • Tis 13 jul 2010 16:54 #236
    Anonym (tjej) skrev 2010-07-13 15:52:16 följande:
    Jag kan personligen inte göra någon sådan jämförelse men det kan ju finnas några skäl till att det i vissa fall stämmer:

1) Kvinnan i fråga har bakgrund inom "nöjesindustrin" och är kanske av det skälet mer "kunnig".

2) Om det föreligger åldersskillnad så kanske det inte har så mycket med kultur som med genration att göra (som i inlägg 234). Om man har sex med en person som har en sexualmoral från 50/60 talet och en från 90/00-talet så är det nog skillnad. (Återigen - jag kan inte jämföra utan spekulerar bara.)

3) Om en person flyttar till Sverige och under en period blir försörjd av den andra (oavsett om man är från Thailand eller Gambia eller annat land) så skulle man väl generellt kunna anta att den personen dels passar upp mer på partnern och kanske är mindre stressade vilket ofta kan innebära att man har mer lust.

Tre i mina ögon balanserade skäl till varför det kan vara sannt det som sägs utan att det för den sakens skulle har särskilt mycket med kulturen att göra.
  • Anonym (tjej)
    Visa endast
    Tis 13 jul 2010 16:59 #237
    Toboas skrev 2010-07-13 16:54:31 följande:
    Jag kan personligen inte göra någon sådan jämförelse men det kan ju finnas några skäl till att det i vissa fall stämmer:

1) Kvinnan i fråga har bakgrund inom "nöjesindustrin" och är kanske av det skälet mer "kunnig".

2) Om det föreligger åldersskillnad så kanske det inte har så mycket med kultur som med genration att göra (som i inlägg 234). Om man har sex med en person som har en sexualmoral från 50/60 talet och en från 90/00-talet så är det nog skillnad. (Återigen - jag kan inte jämföra utan spekulerar bara.)

3) Om en person flyttar till Sverige och under en period blir försörjd av den andra (oavsett om man är från Thailand eller Gambia eller annat land) så skulle man väl generellt kunna anta att den personen dels passar upp mer på partnern och kanske är mindre stressade vilket ofta kan innebära att man har mer lust.

Tre i mina ögon balanserade skäl till varför det kan vara sannt det som sägs utan att det för den sakens skulle har särskilt mycket med kulturen att göra.
    ok, ja det låter ju logiskt! man skulle nog fösöka passa upp på förhållandet rejält om man är helt beroende av det. Inge konstigt i det. 

Men undra om de är mer snitsiga liksom? Visst kan sexet vara bättre om man ligger med någon man tänder mer på hehe...... men tekniken rent sagt, det måste väl vara induviduellt?
  • Tis 13 jul 2010 17:09 #238
    Anonym (tjej) skrev 2010-07-13 16:59:05 följande:
    ok, ja det låter ju logiskt! man skulle nog fösöka passa upp på förhållandet rejält om man är helt beroende av det. Inge konstigt i det. 

Men undra om de är mer snitsiga liksom? Visst kan sexet vara bättre om man ligger med någon man tänder mer på hehe...... men tekniken rent sagt, det måste väl vara induviduellt?
    Inte tusan är de "snittsigare" - tro nte det. De flesta män är vanliga per definition och behöver inget extravagant för att må bra. De som skaffar thaitjejer är 40-50 åringar som lever med tanter som hellre går på drejkurs, läser kvinnohistoria på ABF än att ha sex med sin trånande man. Life goes on - först är karln bitter sen blir tanten det när han skaffar en annan yngre. Life goes on.
Svara i tråden
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Sex & samlevnad

Innehåll

Annat innehåll

Dagens fråga

"Ebola kan spridas som en skogsbrand" Är du rädd för en ny pandemi?

Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.