• Stealt­h
    Äldre 8 Jun 18:26
    21188 visningar
    14 svar
    14
    21188

    Påkörd bakifrån - vad ska man egentligen göra?

    Blev precis påkörd bakifrån i bil, längst fram i en liten seriekrock. Jag slog i huvudet i nackstödet och blev så paff och förvånad över att jag fick så ont så jag var inte riktigt med när jag gick ut ur bilen.

    De andra bakom mig skyllde på varandra, "jamen han längst bak verkar ju inte riktigt med!" öh nej, inte de andra heller som inte höll avstånd. Jag fotograferade av de andras nummerplåtar, och körkort, sen ville de andra åka för där kunde man ju inte stå i regnet, jag hade en röst i bakhuvudet om skadepapper som ska fyllas i på plats men jag blev ensam kvar, de andra satte ju sig för att åka.

    Hur gör man egentligen?


    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Svar på tråden Påkörd bakifrån - vad ska man egentligen göra?
  • Stealt­h
    Äldre 8 Jun 18:30
    #2
    jummie skrev 2010-06-08 18:29:16 följande:
     Ring polisen o hör, de kan säkert hjälpa till!
    Känns så drastiskt bara, de andra lämnade ju ut sina mobilnummer iallafall. Åh vilken tönt jag är... man bborde ju ha koll på sånthär.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealt­h
    Äldre 8 Jun 18:35
    #5
    jummie skrev 2010-06-08 18:32:15 följande:
    Nä inte är det drastiskt! Du behöver ju inte ringa 112 direkt utan till polisens direktnummer där du bor. För om de inte skriver papper utan bara drar så är det ju rent teoretiskt en smitning....
    Det var ju så löjligt, de gnällde halvt ihjäl sig över att det regnade så... suck. Ingen annan brydde sig om att en av de inblandade hade djur i bilen eller något viktigare, utan just att det regnade och att man inte kunde stå där... jag frågade alla hur det gick (någon sjukdom jag har att fråga och bry mig Tungan ute) alla andra kollade på bilarna. Kollar man inte hur det gick med människorna först??? grrr...
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealt­h
    Äldre 8 Jun 18:37
    #7
    ABC123 skrev 2010-06-08 18:34:19 följande:
    Åk in till akuten om du har ont i nacken!
    Se till att få alla skador dokumenterade ifall det skulle bli något i framtiden!
    Jag har mest ont i huvudet, det gick inte fort alls så det kan man väål inte få skador av? Nu låter jag som en idiot ser jag...

    jag ringer 1177 och frågar
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealt­h
    Äldre 8 Jun 19:06
    #9

    Så nu för vetskap för andra: jag har pratat med 1177 om man upplever att man har mindre känsel eller stickningar och domningar ska man söka akut elle rom man har väldigt ont. Jag som har mindre ont ska bara söka normalt på vårdcentralen imorgon för dokumentation.


    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealt­h
    Äldre 17 Jun 12:00
    #11
    WPmamman skrev 2010-06-17 11:51:53 följande:
    Ville bara kolla hur det är. Hur det gått. Känningar i nacken som gett med sig eller tillkommit ?
    Jag har vart hos sjukgymnasten i förrgår och kollat av, det verkar bara vara en stukning på nackkotorna och sträckt musklerna men det går åt rätt håll, nu kan jag sitta längre stunder utan att få väldigt ont och huvudvärken är nästan helt borta!

    De andra har dock inte insänt något till försäkringsbolaget.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealt­h
    Äldre 2 Jul 09:00
    #14
    Micke I skrev 2010-07-02 02:55:36 följande:
    Numera går det att skicka in skadeanmälan utan att båda fyller i samtidigt även om det är bättre. Det man dock måste göra på plats att minst notera registreringsnummer och vem som är förare. Detta så länge det inte är några personskador. Ditt fall är kanske ett gränsfall när det gäller personskadan men det är inte säkert att sådant visar sig med detsamma. Din motpart är den som körde på dig. De andra kan du mer eller mindre strunta i.
    Tack!

    De andra har fortfarande inte hört av sig till sina försäkringsbolag.. suck...

    all min smärta är borta iallafall men jag är ju mest uppmärksam i bilkön numera även bakåt kan jag säga
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Påkörd bakifrån - vad ska man egentligen göra?