Inlägg från: thomasmamma |Visa alla inlägg
  • thomasmamma

    Unga mammor, vad vet dom egentligen?!

    det låter som en bra ide tycker jag ;)

  • thomasmamma
    BlommyNess12 skrev 2010-06-10 09:46:51 följande:
    Aldrig i livet.Fan vad pinsamt. Precis sånt som övermogna tonåringar skulle hålla på med.
    Jag fick barn när jag var 17 år och har då fan aldrig blivit utstirrad, ifrågasatt eller nåt annat.
    Det beror på hur ni beter er, förstår ni inte det?
    Folk har aldrig ens fattat hur ung jag är, så de har inte kunnat haft några fördomar p.g.a min ålder, vad sjutton gör ni då, går ni runt med en skylt i pannan där det står "16 år gammal" eller "ung förälder"?
    Pinsamt att prata med dom man har något gemensamt med? I så fall borde ju alla mammatrådar osv vara patetiska.
    Det handlar väl mest att man vill ha någon att prata med och dela med sig av sina upplevelser..
    Jag blev mamma vid 19 år. Visst fick jag blickar på skolan när man gick med stormage men sedan jag födde min son så har nästan aldrig fått någon kritik eller så snarare tvärtom. Dom tycker jag är mogen och duktig "för att vara en ung mamma".
    Det är ju det som är grejen, många tror att bara för att man är ung då man blir mamma så skulle man vara en sämre mamma. Det spelar ju ingen roll vilken ålder man är, en 19åring och en 35åring som får barn, båda är ju lika mycket nubörjare.
Svar på tråden Unga mammor, vad vet dom egentligen?!