Inlägg från: susannanilsson86 |Visa alla inlägg
  • susannanilsson86

    Iskuber

    Hejsan!
    Funderar på att köpa iskuber, vilka rekommenderar ni och vad är priserna?  Har märkt att det är så olika priser på samma vara i olika affärer och spara pengar är ju aldrig fel Glad

    Tacksam för svar!

    Kram på er

  • Svar på tråden Iskuber
  • susannanilsson86
    M2003 skrev 2010-06-10 15:53:23 följande:
    Varför inte göra dem själv? Det blir både bättre och billigare och tar mindre plats i frysen!
    Hur menar du då? Vad ska jag förvara maten i?
  • susannanilsson86
    La Lola skrev 2010-06-10 15:56:44 följande:
    Ååååååh! Nu hajar jag!
    Tror jag.

    Ska du göra egen barnmat Ts?
    Ja precis, :) Har läst att vissa sen lägger det i iskubr som dom sedan tinar upp :)
  • susannanilsson86
    La Lola skrev 2010-06-10 16:01:20 följande:
    Jag la den hemlagade maten i aluminiumformar för muffins. O när de hade fryst stoppade jag de i en påse.
    okej tack för tipset!

    Någon som köpt kuber?
  • susannanilsson86
    veh skrev 2010-06-10 16:44:24 följande:
    Jag ville ha iskubsformer i silikon, helst ganska stora. Men hittade inte det. Till frukt och liknande har jag hjärtformar och blomformar från Ikea. Sedan har jag också muffinsformar i silikon för när jag vill frysa in litet större mängd.
    Det ska jag kolla upp på ike, tack! :)
  • susannanilsson86
    Annaïck skrev 2010-06-10 17:00:14 följande:
    Aluminiumformar ska man nog undvika, det kan ge alzheimers tydligen när man blir äldre
    då skippar vi det isåfall :)
  • susannanilsson86
    allakantralla skrev 2010-06-10 17:09:59 följande:
    Iskubsformar går väl att hitta i en vanlig mataffär? Eller typ Clas Ohlsson eller nåt? Eller är det speciella du är ute efter?
    ja med lock på
  • susannanilsson86
    allakantralla skrev 2010-06-10 17:15:16 följande:
    Aha, det har jag aldrig sett. Visste inte ens att det fanns. Vart har du sett sådana nånstans?
    Ja på dom flesta barnaffärer (babyproffsen osv)

    Finns ju trådar om att folk fryser in i dessa kuber men inga pris uppgifter, dessa personer efterlyses :)
  • susannanilsson86
    M2003 skrev 2010-06-10 19:57:38 följande:
    Aha, då förstår jag vad du menar! Såg att det finns livsmedelsbutiker som säljer iskuber nu, alltså isbitar och trodde att det var det du menade.
    Det var inte helt tydligtGlad. Till barnmat har jag alltid använt fryspåsar.
    nej jag märkte det haha men det var iskuber till barnmat jag menade :)
  • susannanilsson86

    Tack för era tips! Har nu kört vanliga iskuber!
    Funkade bra förutom att jag missade det där med att olja in, detta resulterade i att islådorna gick i sönder, suck!
    Jaja på det igen Skrattande

Svar på tråden Iskuber