• ElisaBe

    Semesteraktivitet för 2-åring samt tvillingar

    Hej!
    Någon som har några bra tips på semesteraktiviteter till oss som har en 2-åring samt tvillingar som är 2 månader. Måste ju vara något enkelt så att det fungerar och blir avkoppling för oss alla. Någon med tips? Vi funderar på att hyra stuga då vi bor i lägenhet men man vet ju inte riktigt var man ska söka....och vilken stugförmedlare.

  • Svar på tråden Semesteraktivitet för 2-åring samt tvillingar
  • Kinya

    Kanske åka till Kolmården och sova över en natt så kan ni gå där i lugn och ro och titta på djuren. Det kan ju 2-åringen tycka är roligt (ja, och ni också) och dessutom är det nog ett rätt enkelt ställe att ha med tvillingarna eftersom de bara kommer sitta i vagn/sele/sjal hela tiden. 

    Angående stugor så vet jag inte var man kan hyra såna men googla lite så hittar du kanske? 

    Kontakta turistbyrån i kommunen ni är intresserade av så vet de troligtvis.  

  • parvati

    Jag har inga riktigt bra tips för vi har egen sommarstuga alternativt så har vi bott på vandrarhem\hotell. Först kan ni ju bestämma vart i Sverige ni vill åka, eftersom ni är sent ute kan det nog vara svårt att hitta bra, prisvärda alternativ på eftertraktade ställen som Gotland, Öland, Österlen. Sedan beror det ju på vart ni bor och hur långt ni vill åka.
    När ni bestämt plats kan ni ringa till turistbyrån i närmaste stad därt kan ni få hjälp med stugförmedlare.


    Det finns ju saker att upptäcka vart man än åker i Sverige Nämn något ställe så kan jag leta lite

  • MissLillan

    Haha måste berätta att mina föräldrar ska på semester en vecka i sommar å då ska vi bo i deras hus under tiden. Vi bor också i lägenhet och det ska bli så skönt och billigt=)

  • Sissa Blom

    Vi hyrde stuga 2 ggr förra sommaren (bor också i lägenhet). Första gången var tvillingarna 7 månader, andra gången 9 månader. Vi har hyrt en stuga i år också, det känns fortfarande som det ´bästa alternativet när dom är små (kommer att vara 21 månader denna gången). Vi har hyrt genom Blocket, men jag tror också att Turist byrån är ett bra alternativ.  Att bo på hotell är jobbigt, även om vi gjort det också. Man behöver i princip 2 rum/familje rum för att det ska funka och det kostar en hel del.

    Tänka på att hyra barnvänligt - helst enplans (trappor är alltid jobbigt) och att det finns en bra uteplats/trädgård.

    Vi har njutit av att bo i hus båda gångerna vi hyrt, miljöombytet har varit en energi kick även om det inte riktigt blir semester - dagarna är ju intrutade och rutiner "ska" ju följas oavsett var man är.

Svar på tråden Semesteraktivitet för 2-åring samt tvillingar