• socker­strump­a
    Äldre 12 Jun 13:03
    5890 visningar
    4 svar
    4
    5890

    Tjockt blod... Hjääälp :(

    hej.. är i vecka 20 och fick för mer än en månad sedan remiss från min Barnmorska för att kolla blodet och se om jag har anlag till trombos (eftersom min mamma haft problem med för tjockt blod)


    Jag var o gjorde proverna först igår och tänkte att allt kommer va OK, däremot ringde de från sjukhuset mannen svarade för jag var ej hemma och det enda han noterade att hon som ringde sa var att jag hade för mkt av något i blodet och måste ta sprutor för att tunna ut blodet typ.. Jag ska dit om 4 dagar..


    Nu har jag under tiden försökt skaffa info på nätet och jag hamnar bara i deppiga trådar där folk förlorat sina bebisar pga propp i moderkakan och självklart går jag nu och är skit orolig för sånt. Har aldrig haft problem med propp eller blod tidigare, nu är jag extra orolig för att jag inte gick till en utredning så fort jag fick min remiss, och nu tänker jag bara på det värsta, mår skit. Jag är endå i vecka 20 och jag har läst att de flesta började tidigare med sprutor..

    Jag hade ultraljud i vecka 18 och allt såg fint ut, kan man märka proppar på UL?
    Är det någon här som har varit tvungen att ta blodförtunnande, i vilken vecka, varför och hur gick det????

  • Svar på tråden Tjockt blod... Hjääälp :(
  • socker­strump­a
    Äldre 12 Jun 18:36
    #3

    det är skönt att höra att det gick bra för dig och din bebbe ÄlskarNova, fast du hade proppar :)

    Det ska bli skönt att få reda på exakt vad det jag har heter så slipper jag som du Ingiz säger leta info på nätet på det här sättet, men nätet är det enda informationsflödet man kan använda dygnet runt, kan varken ringa och fråga om mina provsvar för att det är helg... :(  men förhoppningsvis lugnar jag mig när jag får veta mer och när jag väl börjar med sprutorna..

    Jag har även tid hos barnmorskan nu på måndag och hoppas få vettiga svar där också..  Så som det känns nu så vill jag gärna göra regelbundna kontroller på blodtillförsel från moderkaka och se att allt är ok där inne.. 

    Man blir så lätt rädd och ledsen när graviditeten inte är fullt "normal", dessutom är det första barnet så man nojjar nog extra mkt.. dessutom har jag världens skräck för sprutor men jag skulle kunna ta 10 om dagen för bebbens skull..

    Skönt att få lite positiva svar av er i alla fall :) får se till nu att skriva ner alla frågor som kan komma upp så jag slipper googla upp dom sen

Svar på tråden Tjockt blod... Hjääälp :(