• TessTe­ss
    Äldre 13 Jun 20:57
    3316 visningar
    10 svar
    10
    3316

    Hur många "poäng" för csnlån?

    Hej!

    Nu har jag kollat på nätet utan att få svar på mina frågor angående csn-lån. Hoppas på att få lite hjälp av er :) Frågorna är gällande när man plockat ihop sin egna utbildning, massa kurser alltså.

    1. Hur många kurser/poäng måste man ha för att bli berättigad lån och hur delas det upp på terminerna?
    2. Hur räknas det om man pluggar vissa på distans?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur många "poäng" för csnlån?
  • TessTe­ss
    Äldre 13 Jun 21:05
    #1

    ingen?

  • TessTe­ss
    Äldre 13 Jun 21:11
    #3

    Jag studerar inte alls just nu men en vän gör och har lite problem med sin ekonomi och eftersom jag själv går i dom tankarna så vill jag gärna veta :)

    Men det är komvuxnivå jag undrar över

  • TessTe­ss
    Äldre 13 Jun 21:18
    #5

    Kollat där tidigare och kollar där nu men får inte riktigt de svaren jag söker. Har hittat lite om belopp i alla fall.

    Men vet du hur många poäng som behövs för att räknas som heltid?

  • TessTe­ss
    Äldre 13 Jun 21:23
    #8
    Anova skrev 2010-06-13 21:21:18 följande:
    20 p per vecka för heltid, du kan få studiemedel för halvtid och uppåt.
    En hel termin är det väl 450 p för våren och 400 p för hösten heltid?
    Tusen tack för svaren!
    Om det bara är en massa enskilda kurser så kan ju de variera lite, alltså att de börjar tidigare eller senare på året, ibland även på sommaren med distans. Då får man alltså ändå inget bidrag eller?
  • TessTe­ss
    Äldre 13 Jun 21:32
    #10
    Anova skrev 2010-06-13 21:29:23 följande:
    Du kan t.ex. få halvtids-studiemedel under vissa veckor då du bara läser få kurser, och heltid under de veckor du läser mer..
    Bäst är att du tar upp det med en studievägledare och så hjälper denne dig med ifyllning av ansökningsblankett.
    Absolut det ska jag göra. Ännu en gång - tack! Har fått mer svar från dig än csn´s sida hehe :)
Svar på tråden Hur många "poäng" för csnlån?