• Tingel­ing197­4
    Äldre 16 Jun 13:26
    3487 visningar
    9 svar
    9
    3487

    Vilket assistansbolag rekomendera ni?

    Jag har börjat undersöka kring assistent till sonen men har insett att det finns MÄNGDER med assistansbolag. ( Någon viskade att det fanns 200 st att välja mellan i Sverige) Vilket har ni? Vilket assistansbolag rekomenderar ni? Har ni något tips på vad jag behöver tänka extra på?

  • Svar på tråden Vilket assistansbolag rekomendera ni?
  • pk75
    Äldre 17 Jun 17:15
    #1

    Har precis samma undran...

  • Äldre 17 Jun 20:49
    #2

    Var i landet bor ni?


    - www.emmixen.se - en artonårings hemsida om ett liv med en neuromuskulär sjukdom -
  • Tingel­ing197­4
    Äldre 17 Jun 21:20
    #3

    Vi finns i Södermanland...

  • pk75
    Äldre 18 Jun 10:18
    #4

    Samma här, östra Sörmland...

  • anela8­1
    Äldre 23 Jul 23:16
    #5

    Hej! vi sökte hos Assistansia..Super bra ! Har överklagat både fkassa & kommun som ska upp i domstol,men detta berodde ej på Assistansia utan på inkompetenta handläggare hos fkassa & kommun som inte klara av att ta reda på fakta om ovanliga diagnoser som vi hade..Men man får all hjälp man kan tänka sig av dom+gratis juridiskt hjälp! Hade aldrig klarat det så här långt om man ej haft dom/kostnadsfri juridiskt hjälp!Dock gick tösen bort i mars så hon hann aldrig få assistans men ärendet ska ändå upp i domstol så vi kanske kan hjälpa andra..
    Vi bor i skaraborg, Ett tips : välj INTE eran kommun !! lycka till (",)

  • Äldre 26 Jul 12:39
    #6

    hej har haft samma problem som er och nu har jag fått tag på ett assistansbolag som inte e lika stora som Assistansia men mycket mer personliga. de hjälper till med ALLT från ansökningar och överklagan hos försäkringskassan till alla möjliga pappersgöra som man inte riktigt har tid/orkar med själv.
    det e Omsorgshuset i Örebro AB.
    Ring ni kommer inte att bli besvikna

  • Mamsaa
    Äldre 2 Aug 18:24
    #7

    Vi har MejDej kooperativet, helt underbart bra!!!!!!

    http://mommy.webblogg.se/mathildasliv

  • mammal­insan
    Äldre 4 Jan 15:07
    #8

    Nu såg jag att detta inlägg var lite gammalt så behovet kanske inte finns ännu men jag kan varmt tipsa om Plusfamiljen.
    www.plusfamiljen.se
    Känner en som har personlig assistans genom dom och är supernöjd!
    Dom är tydligen mycket seriösa och underbara att ha att göra med vad jag hört. 

    Har för mig att dom även hjälper till med städning, tvätt, inköp, barnpassning osv. om man har fler barn. 
    Kan ha fel men har för mig att jag hört det.

    Det måste vara svårt det där att hitta rätt assistansbolag. Men förmodligen så har det väl löst sig för trådstartaren vid det här laget.
     

  • Äldre 17 Dec 15:32
    #9

    Jag har startat en sajt där man enkelt kan få en överblick över alla assistansbolag i hela Sverige. Det kan vara svårt att välja rätt assistansbolag och det krävs mycket research för att hitta rätt. Därför har jag skapat ett betygsystem för att alla ska kunna dela med sig av sin erfarenhet. För närvarande kan man bara sätta betyg på en skala mellan 1-5, men funderar på att göra ett mer avancerat betygsystem.

    Här behöver jag er hjälp!
    Jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker ska betygsättas hos assistansbolagen.
    Kom gärna med förslag

    lssassistansen.se

    Med Vänliga Hälsningar
    Malin

Svar på tråden Vilket assistansbolag rekomendera ni?