• Pipan09

    Nytt inköp!

    Jag har nyligen gjort ett nytt inköp. Denna vara kanske ni känner till, men för mig var det en fantastisk nyhet. Det var en kompis som också EC-ar sin bebis som tipsade mig. Jag har köpt en "potette plus", som är en enkel hopvikbar pottsits, utan botten... Den är lätt att ta med när man reser eller ha i skötväskan. Man kan sätta upp den i skogen så att bebisen kan kissa i det fria (min dotter vägrar nämligen att kissa när vi håller henne ute i det fria) och man kan göra om den till en toasits för barn. Det finns också påsar till den om man är någonstans där man behöver en botten till pottan. Den är heller inte dyr, 169 kr, jättebra. Vi var precis borta på semester och hade inget med, utan höll henne på toan. Vi längtade jättemycket hem till pottan sen. Tänk om vi hade haft potette då.

    Förresten, har ni inspirerat många andra att EC-a sina bebisar? Jag har gett inspiration till tre stycken som har eller ska börja EC-sina barn, kul!

  • Svar på tråden Nytt inköp!
  • Sveavita

    Ja, en sån köpte vi också för ett år sedan när vi skulle på en liten tågresa med vår (då) 6-månaders gammal son. Vilken grej! Använder den som toasits och tar den alltid med oss på utflykter och sånt. Vet inte hur vi skulle klara oss utan den:)

Svar på tråden Nytt inköp!