• Anonym

    Pyttelite mens efter graviditet?

    Dottern är fem månader så det var på tiden att mensen kom. Den började i onsdags med bara några droppar, jag trodde att den skulle komma igång på torsdagen sen men den gjorde den inte. Det har kommit några få droppar bara varje dag. Har inte ens behövt ha trosskydd. Är det ens mens eller vad är det för fel på min kropp? :(

  • Svar på tråden Pyttelite mens efter graviditet?
  • Anonym (Harhaftså)

    Jag har haft så lite mens en gång, och det lurade mig. Jag var gravid.

  • Anonym (same same)

    Mitt barn är 4 månader och min mens trooor jag kom igång för 2 månader sen, jättekonstig som din!

    Första va typ bara lite på pappret i två dagar sen borta, nu sista mensen va det liiite mer men jag behövde som du inte ens något skydd.

    Vettetusan vad som hänt...då jag innan haft rätt ordentlig mens, vore ju iofs skönt om det plötsligt blev mindre men man undra ju om det kan va nåt med det?

    Sätter mej också och väntar och ser om någon annan har erfarenheter... =)

  • Anonym (same same)
    Anonym (Harhaftså) skrev 2010-06-21 21:36:16 följande:
    Jag har haft så lite mens en gång, och det lurade mig. Jag var gravid.
    OH NO! säg inte så....hu det vore rätt olägligt.
    Alltså direkt efter förlossningen så var din första mens så lite för att du redan blivit gravid igen..?
  • Anonym
    Anonym (same same) skrev 2010-06-21 21:52:57 följande:
    OH NO! säg inte så....hu det vore rätt olägligt.
    Alltså direkt efter förlossningen så var din första mens så lite för att du redan blivit gravid igen..?
    Säger som du. OH NO!

    Fler med erfarenheter? Nu blir jag riktigt orolig :S
  • Anonym (Harhaftså)

    Nej, förlåt, det var så en gång då jag var barnlös. Jag hade alltså inga barn.
    Jag kom och tänka på det för att jag lurades av det så. Det var rena turen att jag upptäckte att jag var gravid, när jag gick till gynekologen av en annan anledning.
    Då sa gynekologen att man kan ha "lite mens" trots att man är gravid, och då luras man ju, för man tror inte att mensen uteblivit.
    Jag har barn nu,
    men jag har nästan glömt bort, hur lång tid det tog innan jag fick tillbaka mensen efter förlossningen. Jag tror inte den dröjde så länge för mig.

  • Casper och Novas mamma

    jag har fått mycke mindre mens efter jag fick barn..blöder riktigt i ca 2 dagar sen typ ingenting!men har dessvärre fått en hemsk mensvärk 1 veckan innan mensen!men hellre de...

  • Anonym (Harhaftså)

    För min del fick jag nog tillbaka mensen ganska snabbt för att jag övergick till mjölkersättning, och inte ammade.
    Men som sagt, som det står i artikeln så kan det vara väldigt olika från kvinna till kvinna när mensen kommer tillbaka.
    (fast de säger ju ingenting om att det kan vara sådär lite bara?)

  • Röllekan

    (Jag har fått mens ungefär ett år efter barnens födelse, så den behöver inte komma ännu på ett tag.) Det är antagligen din ägglossning som börjat. Det kan komma någon droppe då. Det är något du kan få dras med, eller så är det bara denna gång. Om du får regelbunden mens direkt nu, borde det alltså innebära att den kör igång på riktigt om två veckor (om jag har rätt dvs), men är den oregelbunden kan det ta tid. Mensen kan krångla hit och dit bra länge efter barn, även om man annars varit som en klocka..

  • Anonym

    Okej. Jag får vänta och se. "Mensen" slutade igår iallafall. Kanske var det bara ägglossning. Hoppas hoppas att jag inte är gravid, låter kanske hemskt, men ni förstår.

  • Anonym (same same)
    Anonym skrev 2010-06-24 12:44:38 följande:
    Okej. Jag får vänta och se. "Mensen" slutade igår iallafall. Kanske var det bara ägglossning. Hoppas hoppas att jag inte är gravid, låter kanske hemskt, men ni förstår.

    hur går det ts? har du testat eller tänkt testa nåt?


    jag törs nästan inte, men ska nog göra det tids nog. Ska bara ge mensen en sista chans först då den bör komma om ca en vecka... såvida man kan vänta sig regelbundet så tätt efter en förlossning.


     

  • Anonym (Ssmma)

    Jag har fått mindre och mindre mens efter varje graviditet.

Svar på tråden Pyttelite mens efter graviditet?