• Shaun the sheep

    Var kan man köpa en sån här bakform?

    Har kollat massor på kakburken.se efter en bakform. Jag har en vanlig springform, men vill ha en mindre, för högre, finare tårtor. Hittar en som är 20cm, perfekt! Men... Frakt 60kr är ju löjligt! Kan man köpa det sån nån annanstans? Åhlens typ? Den är i aluminium, har aldrig sett nån sån på typ fick maxi, känns rätt kört.. Jag som är så snål! :( familjeliv är mitt sista hopp, så vad tror ni?


    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Var kan man köpa en sån här bakform?
  • Ylwis

    eller så kör du med bakplåtspapper. förläng formen med det, funkar kanon.


    Mamma till Alvyn 051015
  • Shaun the sheep
    Ylwis skrev 2010-06-23 07:43:07 följande:
    eller så kör du med bakplåtspapper. förläng formen med det, funkar kanon.
    Hur menar du? Jag är lite trött fortfarande, haha.
    Saaaraa skrev 2010-06-22 23:26:36 följande:
    www.fikamera.se www.kitchenstore.se och www.lyckasmedmat.se har med några kronor billigare frakt, 49:-. Inte speciellt stor skillnad då, men ändå... 

    Annars finns ju den här på ikea: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30133051

    Hoppas att det var en sån form du menade
    Tack för länkarna, ska kolla där!
    Det är en sån här jag vill ha: http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=2889
    Så vi får se om jag hittar nån i länkarna! =)
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Ylwis

    ta och smöra formen sen så sätter du bakplåtspapper runt och "stadgar upp". du kan vika bakplåtspapperet ett par gånger ¨så blir det mera stadigt. så kan du anpassa höjden hur du vill. jag sätter ihop papperna med gem.


    Mamma till Alvyn 051015
  • Shaun the sheep

    Nu hittade jag en som var 20 cm i diameter, men lite kortare, 6,5 cm istället för 7,6 som på wiltons. Vad tror ni, kan det funka ändå? Det är ju en cm skillnad, vad svårt! Jag vill ju ha höga, fina tårtor, en riktig amerikansk skapelse!


    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Var kan man köpa en sån här bakform?