• Rakad Apa
    Äldre 23 Jun 11:14
    4697 visningar
    12 svar
    12
    4697

    Hur lägger man upp bilder i sin tråd?

    Hej hej.
    Undrar om nån kan berätta hur man går till väga om man vill lägga upp en bild när man startar en tråd eller skriver i en tråd. sett att några har gjort det i forumet men jag vet ej hur man gör.

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Hur lägger man upp bilder i sin tråd?
  • Michis­en
    Äldre 23 Jun 11:18
    #1

    Högerklicka på bilden, välj kopiera.
    Högerklicka där du vill klistra in bilden, välj klistra in.


  • Michis­en
    Äldre 23 Jun 11:18
    #2

    Om du bara har bilden på din dator, så ladda upp den i ditt galleri här på familjeliv först.


  • Rakad Apa
    Äldre 23 Jun 12:35
    #3
    Michisen skrev 2010-06-23 11:18:10 följande:
    Högerklicka på bilden, välj kopiera.
    Högerklicka där du vill klistra in bilden, välj klistra in.
    Michisen skrev 2010-06-23 11:18:28 följande:

    Om du bara har bilden på din dator, så ladda upp den i ditt galleri här på familjeliv först.


    Så enkelt, trodde man var tvungen att skriva in URL adress till bilden o sånt.
    tack för hjälpen!!! :)
  • Michis­en
    Äldre 23 Jun 19:04
    #4

    Nä,så kinkigt är det inte.
    Så lite så!


  • Rhino
    Äldre 23 Jun 19:07
    #5

    För mig funkar det inte att bara högerklicka och klistra in.
    Jag måste markera bilden (så den blir sådär grå) och sedan  trycka Ctrl C... ta mig till inlägget där jag vill att bilden ska synas och trycka Ctrl V.
    Bilden måste ligge på nätet någonstans, men inte nödvändigtvis i ens fotogalleri här på FL.


    Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Äldre 5 Jan 00:27
    #6

    får ej in bilder i trådar fattar ej hur man gör inget funkar

  • Anzil
    Äldre 1 Nov 12:50
    #7
    Tess1985 skrev 2015-01-05 00:27:20 följande:

    får ej in bilder i trådar fattar ej hur man gör inget funkar


    Nej, inte för mig heller- Jag begriper inte riktigt vad som är problematiken, eftersom det gick hur enkelt som helst förut.


    Men nu går det inte, och sedan råkar man helt enkelt att skicka en ''tomt'' svar, så det blir liksom ett onödigt extra inlägg i en tråd t.ex.


    Går ju inte heller att redigera sina inlägg, vilket vore fantastiskt om man kunde. För trots allt, vågar man ju inte göra ett nytt försök, man vill ju liksom inte sabotera någon tråd, genom att skicka en massa tomma inlägg, om, om och om igen.


    Allt ser ut att funka kanonbra, tills jag klickar på ''Skicka svar''. Och sedan märker jag, att inlägget blir tomt..


    Känns jättetråkigt, och jag fattar inte vad som är problemet.


    Jag förstår inte heller riktigt varför man inte kan redigera inläggen, vore ju jättebra om man kunde göra det!

  • Äldre 1 Nov 13:00
    #8

    När jag ska svara och lägga in bild så skrållar jag ner till till, lägg till bild. Sen går jag in på välj filer. Då kommer det upp tre förslag. Jag väljer, välj bild ur ditt bildbibliotek. Där går jag in. Klickar på bilden jag vill ha och så hoppar den in i den här skrivrutan.

    När den ligger i skrivrutan ser den vara ut som en länk men sen när du har skickat och sen kollar igen så ligger den där. Som bild.

  • Äldre 1 Nov 13:02
    #9
  • Äldre 1 Nov 13:03
    #10

    Jag va tvungen att prova eftersom ni sa att det inte går. Det gick men de blev ju fel iaf...

  • Anzil
    Äldre 1 Nov 13:26
    #11
    Deceree1 skrev 2017-11-01 13:03:13 följande:

    Jag va tvungen att prova eftersom ni sa att det inte går. Det gick men de blev ju fel iaf...


    Du menar roteringen?


    Den sortens lilla problem hade jag med, men det fixade sig senare, minns inte alls vad jag gjorde, men det funkade, efter några envisa försök.


    Det var min sista bild jag la upp, sedan började krånglet, och jag kunde inte mer lägga ut någon bild.


    Konstig nog, när jag kollar på mina inlägg, så kan jag inte se mina inlägg som jag har postat bilderna. Det är märkligt, det är som om de har blivit raderade!


    För att jag skulle bli helt säker på min sak, gick in i en tråd, som jag vet att jag lagt ett par bilder, så klickar jag senare på ''Visa endast'', på mig själv. Där mina inlägg, som innehållit bilder, har varit helt försvunna, borta. Det är helt märkligt...

  • Äldre 1 Nov 15:15
    #12

    Jaa, det va ju konstigt.. gör du likadant som jag?

    När man läser här finns det tydligen olika sätt. Iblan har min bild blivit sned och ibland rak. Jag gör likadant varje gång så jag vet inte varför det blir så.. konstigt...

Svar på tråden Hur lägger man upp bilder i sin tråd?