• Cranium

    Nån som samlar muminmuggar?

    Hej!

    Nån annan än jag som samlar på muminmuggar?

    Skulle vara kul att diskutera dessa underbara muggar med andra.

    Vart köper ni dom? Hur många har ni? Vilken är eran favorit? När började ni samla på dom?

  • Svar på tråden Nån som samlar muminmuggar?
  • Siphra

    Samlar inte, men har fyra stycken från när de var rätt nya tror jag. Lite högre än de som är nu. Har blå, rosa, gul och grön. Fina. Och framförallt hållbara. Har gett bort till andras barn och de tappar dem på golvet och de går bara inte sönder.
    Tänkte köpa några till när jag var i Helsingfors nyligen, de har en hel affär där med Mumingrejer, samt på båten förstås. Men avhöll mig. 

  • Cranium
    PoppuRed skrev 2010-06-24 23:13:36 följande:
    Jag samlar och har fyndat alla mina på tradera :)
    Hur många muggar har du? Jag har också handlat några på tradera och i affärerna såklart.
  • moonweb

    Jag samlar på dem, eller rättare sagt så kan jag inte låta bli att köpa dem och dricka kaffe ur dem! Flört Jag har den stora turen att bo i Finland, och som ni kanske kan förstå är det inte svårt att hitta dem här, de finns i så gott som alla varuhus för motsvarande 100-130kr.

    Jag har 13st för tillfället, men en (en turkos med sniff på) har tyvärr tappat "örat".


    Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Cranium
    moonweb skrev 2010-06-25 20:19:01 följande:
    Jag samlar på dem, eller rättare sagt så kan jag inte låta bli att köpa dem och dricka kaffe ur dem! Flört Jag har den stora turen att bo i Finland, och som ni kanske kan förstå är det inte svårt att hitta dem här, de finns i så gott som alla varuhus för motsvarande 100-130kr.

    Jag har 13st för tillfället, men en (en turkos med sniff på) har tyvärr tappat "örat".
    Jag har kollat på huuto.net efter muggar, men dom är ju så HIMLA dyra där!!! Billgiare på tradera och på blocket.

    Bodde själv i Finland i 9 år. Det var där jag förälskade mej i mumin :)
  • PoppuRed

    Jag har för tillfället 10 muggar, och en från 90 talet med Mumin pappan. Fast den är tyvärr kantstött.

  • Cranium

    Försökte få in en bild på mina muminmuggar, men det funkar inte :/
    Nän som vet hur man gör???

    Jag har 29 muggar och sen har jag 6 dubletter som vi använder varje dag.

  • PoppuRed

    jag älskar mumin överhuvudtaget! då jag åker till finland så passar jag på att fynda på båten och i butiker i finalnd. muggar, prylar...kläder etc. love love looove! tradera har som sagt en hel del :)

  • soda

    Här är en till som samlar! Har 26 stycken (och tre dubbleter) och ett par skålar, & använder dem allihoppa .
    Har nog köpt de flesta i finland, på finlandsbåten och några här i Sverige.
    Brukar titta på tradera, men de muggar jag inte har (gamla sniff & lillamy och 90talsmuggarna) blir så fruktansvärt dyra alltid
    Har bild i galleriet på mina muggar (bara årets sommarkopps om inte är med )

  • soda
    Cranium skrev 2010-06-26 11:47:49 följande:
    Försökte få in en bild på mina muminmuggar, men det funkar inte :/
    Nän som vet hur man gör???

    Jag har 29 muggar och sen har jag 6 dubletter som vi använder varje dag.
    Jag gör så att jag klickar upp bilden i galleriet, och markerar den (så den blir blå) och sen kopierar jag bilder bara & klistrar in den här

    Såhär :
Svar på tråden Nån som samlar muminmuggar?